Honda Jazz

Honda Jazz | foto: Honda

Honda Jazz: revoluce se nekoná

  • 59
Občas možná neprávem opomíjená honda vyjíždí ve své druhé generaci. Navenek se revoluce nekoná, vnitřek má být ve všem lepší než předchůdce.

V Japonsku už se nějaký ten pátek prodává pod jménem Fit, evropská verze se jako Jazz představí premiérově na autosalonu v Paříži letos v říjnu. Do prodeje vystartuje začátkem listopadu.

Malá honda s prostorným interiérem má už na světě víc než dva miliony starších bráchů. Navenek se žádná revoluce nekoná, designéři spíše upravovali, než předělávali. Přibylo pár centimetrů, které šly ve prospěch prostoru pro nohy vzadu a kufru. Zvětšovala se kola a narostl rozvor (o 50 mm) a rozchod kol.

Jazz je oproti předchůdci o 55 mm delší a dva centimetry širší. Nejmenší honda je tak 3900 mm dlouhá a 1695 mm široká. Výška 1525 milimetrů zůstala zachována. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru).

Zachována zůstala koncepce s nádrží umístěnou pod středem vozidla a flexibilními sedadly zadní řady, která jednoduše složíte. Celkový objem kufru je 399 litrů, předchozí jazz odvezl o 15 litrů méně. 

Pokud chcete zabavit děti, připlaťte si za prosklenou panoramatickou střechu, která sahá až nad zadní sedadla. V základní výbavě má být šest airbagů.

O pohon se budou starat benzinové čtyřválce s objemem 1,2 a 1,4 l vybavené technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Jedna-dvojka posílila oproti předchůdci o dvanáct koní (nově 90 k) a na 114 Nm krouticího momentu oproti 110 Nm. Kombinovaná spotřeba je 5,1 l/100 km.

1,4litrový motor disponující výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm vystačí v kombinovaném provozu s 5,3 l/100km.

Motory jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo – v případě motoru 1,4 – s volitelnou šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, která umožňuje řazení také páčkami pod volantem.

Modely s manuální převodovkou dostávají indikátor řazení, který napoví nejvhodnější okamžik pro přeřazení. Šetří se tak palivo.