Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Kiwami: budoucnost podle designérů 60. let

  10:33aktualizováno  10:33
Hned vedle supersportovní Hondy HSC trůní na stánku japonské automobilky vodíková studie neuvěřitelně čistých tvarů. V jednoduchosti je síla, řekli si vývojáři a navrhli sice krabici... ale krásnou.

Jeden z nejkontroverznějších ale zároveň i nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je bezesporu studie Kiwami od domácí Hondy.

Kiwami však není jen povedená stylistická exhibice. Pod padnoucím hi-tech kabátkem najdeme i moderní technologie - tou nejdůležítější je v tomto případě pohon využívající energie vodíku.

Palivové články jsou technologií Hondě zaslíbenou, takže proč je dále nezušlechťovat. Honda Kiwami je tak čistá nejen stylisticky a na pohled, ale je přátelská i k životnímu prostředí. Japonští inženýři, namontovali do Kiwami elektromotor na stejnosměrný proud, který čerpá energii z palivových článků živených vodíkem. Všechno samozřejmě pochází z vlastní konstrukce japonské automobilky. Články jsou uloženy podélně uprostřed vozu, interiéru dominuje mohutná středová konzola, která jej celý protíná.

Kiwami svými krabici připomínajícími rysy lehce evokuje pokusy designérů 60. až 80. let minulého století, kteří takto ztvárňovali své představy automobilů budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Vyvedená jak jinak než v kůži, hliníku a dřevě. Zaujme extrémně nízko položená podlaha, která usnadňuje nastupování a vůbec zvětšuje "obytný" prostor posádky. Všechny důležité a především hmotné agregáty konstruktéři nacpali co nejblíže podélné ose automobilu. Tím se jim podařilo dostat těžiště celého vozu co nejníže, což je základní předpoklad kvalitních jízdních vlastností.

Kiwami svými "krabicoidními" rysy lehce připomíná pokusy designérů 60.-80. let minulého století, kteří ztvárňovali své představy automobilu budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Jak jinak, než vyvedený v kůži, hliníku, dřevě...

Jeden z nejzběsilejších, ale zároveň asi nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je studie Kiwami od domácí Hondy.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz