Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Kiwami: budoucnost podle designérů 60. let

  10:33aktualizováno  10:33
Hned vedle supersportovní Hondy HSC trůní na stánku japonské automobilky vodíková studie neuvěřitelně čistých tvarů. V jednoduchosti je síla, řekli si vývojáři a navrhli sice krabici... ale krásnou.

Jeden z nejkontroverznějších ale zároveň i nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je bezesporu studie Kiwami od domácí Hondy.

Kiwami však není jen povedená stylistická exhibice. Pod padnoucím hi-tech kabátkem najdeme i moderní technologie - tou nejdůležítější je v tomto případě pohon využívající energie vodíku.

Palivové články jsou technologií Hondě zaslíbenou, takže proč je dále nezušlechťovat. Honda Kiwami je tak čistá nejen stylisticky a na pohled, ale je přátelská i k životnímu prostředí. Japonští inženýři, namontovali do Kiwami elektromotor na stejnosměrný proud, který čerpá energii z palivových článků živených vodíkem. Všechno samozřejmě pochází z vlastní konstrukce japonské automobilky. Články jsou uloženy podélně uprostřed vozu, interiéru dominuje mohutná středová konzola, která jej celý protíná.

Kiwami svými krabici připomínajícími rysy lehce evokuje pokusy designérů 60. až 80. let minulého století, kteří takto ztvárňovali své představy automobilů budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Vyvedená jak jinak než v kůži, hliníku a dřevě. Zaujme extrémně nízko položená podlaha, která usnadňuje nastupování a vůbec zvětšuje "obytný" prostor posádky. Všechny důležité a především hmotné agregáty konstruktéři nacpali co nejblíže podélné ose automobilu. Tím se jim podařilo dostat těžiště celého vozu co nejníže, což je základní předpoklad kvalitních jízdních vlastností.

Kiwami svými "krabicoidními" rysy lehce připomíná pokusy designérů 60.-80. let minulého století, kteří ztvárňovali své představy automobilu budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Jak jinak, než vyvedený v kůži, hliníku, dřevě...

Jeden z nejzběsilejších, ale zároveň asi nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je studie Kiwami od domácí Hondy.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.