Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Kiwami: budoucnost podle designérů 60. let

  10:33aktualizováno  10:33
Hned vedle supersportovní Hondy HSC trůní na stánku japonské automobilky vodíková studie neuvěřitelně čistých tvarů. V jednoduchosti je síla, řekli si vývojáři a navrhli sice krabici... ale krásnou.

Jeden z nejkontroverznějších ale zároveň i nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je bezesporu studie Kiwami od domácí Hondy.

Kiwami však není jen povedená stylistická exhibice. Pod padnoucím hi-tech kabátkem najdeme i moderní technologie - tou nejdůležítější je v tomto případě pohon využívající energie vodíku.

Palivové články jsou technologií Hondě zaslíbenou, takže proč je dále nezušlechťovat. Honda Kiwami je tak čistá nejen stylisticky a na pohled, ale je přátelská i k životnímu prostředí. Japonští inženýři, namontovali do Kiwami elektromotor na stejnosměrný proud, který čerpá energii z palivových článků živených vodíkem. Všechno samozřejmě pochází z vlastní konstrukce japonské automobilky. Články jsou uloženy podélně uprostřed vozu, interiéru dominuje mohutná středová konzola, která jej celý protíná.

Kiwami svými krabici připomínajícími rysy lehce evokuje pokusy designérů 60. až 80. let minulého století, kteří takto ztvárňovali své představy automobilů budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Vyvedená jak jinak než v kůži, hliníku a dřevě. Zaujme extrémně nízko položená podlaha, která usnadňuje nastupování a vůbec zvětšuje "obytný" prostor posádky. Všechny důležité a především hmotné agregáty konstruktéři nacpali co nejblíže podélné ose automobilu. Tím se jim podařilo dostat těžiště celého vozu co nejníže, což je základní předpoklad kvalitních jízdních vlastností.

Kiwami svými "krabicoidními" rysy lehce připomíná pokusy designérů 60.-80. let minulého století, kteří ztvárňovali své představy automobilu budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Jak jinak, než vyvedený v kůži, hliníku, dřevě...

Jeden z nejzběsilejších, ale zároveň asi nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je studie Kiwami od domácí Hondy.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Mercedes-Benz EQC

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v...

Najdete na iDNES.cz