Honda Kiwami: budoucnost podle designérů 60. let

  10:33aktualizováno  10:33
Hned vedle supersportovní Hondy HSC trůní na stánku japonské automobilky vodíková studie neuvěřitelně čistých tvarů. V jednoduchosti je síla, řekli si vývojáři a navrhli sice krabici... ale krásnou.

Jeden z nejkontroverznějších ale zároveň i nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je bezesporu studie Kiwami od domácí Hondy.

Kiwami však není jen povedená stylistická exhibice. Pod padnoucím hi-tech kabátkem najdeme i moderní technologie - tou nejdůležítější je v tomto případě pohon využívající energie vodíku.

Palivové články jsou technologií Hondě zaslíbenou, takže proč je dále nezušlechťovat. Honda Kiwami je tak čistá nejen stylisticky a na pohled, ale je přátelská i k životnímu prostředí. Japonští inženýři, namontovali do Kiwami elektromotor na stejnosměrný proud, který čerpá energii z palivových článků živených vodíkem. Všechno samozřejmě pochází z vlastní konstrukce japonské automobilky. Články jsou uloženy podélně uprostřed vozu, interiéru dominuje mohutná středová konzola, která jej celý protíná.

Kiwami svými krabici připomínajícími rysy lehce evokuje pokusy designérů 60. až 80. let minulého století, kteří takto ztvárňovali své představy automobilů budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Vyvedená jak jinak než v kůži, hliníku a dřevě. Zaujme extrémně nízko položená podlaha, která usnadňuje nastupování a vůbec zvětšuje "obytný" prostor posádky. Všechny důležité a především hmotné agregáty konstruktéři nacpali co nejblíže podélné ose automobilu. Tím se jim podařilo dostat těžiště celého vozu co nejníže, což je základní předpoklad kvalitních jízdních vlastností.

Kiwami svými "krabicoidními" rysy lehce připomíná pokusy designérů 60.-80. let minulého století, kteří ztvárňovali své představy automobilu budoucnosti.

Pětidveřová karoserie ukrývá prostorný a vzdušný interiér. Jak jinak, než vyvedený v kůži, hliníku, dřevě...

Jeden z nejzběsilejších, ale zároveň asi nejkrásnějších exponátů na 37. tokijském autosalonu je studie Kiwami od domácí Hondy.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Najdete na iDNES.cz