Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární miniaturní honda se vrací. Povyrostla do moderny

aktualizováno 
V šedesátých letech minulého století zaznamenala Honda velký úspěch se svými nekonvenčními modely DAX a Monkey, tehdy unikátními minimotocykly, které si získaly tisíce příznivců. Nyní představila reinkarnaci těchto strojů, ovšem s moderními technologiemi hodnými 21.století.

Honda MSX 125 | foto: Honda

Zatímco původní DAX a možná ještě známější Monkey jezdily na desetipalcových kolech, novinka narostla a má dvanáctky. To ji zpřístupnilo daleko širší základně jezdců. Silueta stroje se taky změnila a působí hodně moderně, trochu v endurovém stylu. Nádrž je vysoká před sedačkou jezdce a nová Honda MSX je dokonce dvoumístná! Jak se na ní pojede ve dvou, to si lze jen těžko představit, ale asi to půjde.

Původní Honda DAX

K pohonu slouží podvěšený, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 cm³ a s výkonem deseti koní. Ten je velice podobný svému předchůdci, ale je vybaven moderní technikou a vstřikováním paliva. To má vliv na spotřebu, která by se neměla dostat přes dva litry, což zajišťuje dojezd přes 200 km na 5,5 litru velkou nádrž.

Pokud se bojíte, že MSX je spíše skútrem, můžete být v klidu, motorka má klasickou spojku a manuální řazení. Nabídne tak spoustu zábavy, která bude s lehoučkým strojem stát za to.

Honda MSX 125

Hmotnost stroje je 100 kg a výška sedla pouhých 765 milimetrů, je to tedy opravdový drobek, se kterým dokáže motor pořádně zamávat.

O hravosti svědčí i název, který znamená zkratku Mini Street X-treme. Motorka ovšem nebude jen tak nějakou hračkou, Honda si totiž dala záležet i na podvozku, který je osazen kvalitními komponenty, a dokonce obrácenou přední vidlicí. Kapesní stopětadvacítku už nabízí Honda i v Česku, stojí bez stovky sedmdesát tisíc.

Autoři:


Témata: DAX, Honda, hračky, Mini


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.