Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda musela změnit švédskou 'Vagínu'

  13:50aktualizováno  13:50
Nejnovější vůz japonské automobilky Honda bude mít jméno Jazz. To už jsme i se spoustou podrobností o voze před časem napsali. Ale co předcházelo tomuto nevinnému pojmenování? Původně se novinka měla jmenovat Honda Fitta. Ale Japonci nemohli vědět, co znamená "Fitta" ve Skandinávii.

V létě loňského roku uveřejnila japonská firma, že nový model z její dílny je hotov. Popis vozu byl: "Honda Fitta je na první pohled malá, ale když se do ní vstoupí, je prostorná." Text dále pokračuje: "Velikost je malá, ale překvapení veliké. Honda Fitta je každodenní potěšení."  

V dánštině, švédštině a norštině však "Fitta" znamená vulgární výraz pro ženské pohlaví.

Měsíc po tomto zjištění upravil výrobce název novinky na Honda Fit, tomu však zase nerozuměli japonští zákazníci. Honda se dostala do nesnází, protože už měla vyrobeno několik vozů, když musela změnit jméno na Fit.

Kampaň i s vytištěnými propagačními materiály zněla na jméno Fitta. Podle japonského motoristického časopisu MagX muselo přejmenovávání přijít automobilku na několik milionů dolarů.

2. kolo
Soutěžní slovo pro čtvrtek 14.3.2002:

nová

Ceny a podrobnosti o soutěži najdete ZDE.

Když se švédský list Dagens Nyheter oficiálně zeptal Hondy na náhlou změnu jména, odpověď zněla: jméno nebylo vhodné ve švédském jazyce.

V těchto dnech se tedy na trhu objevuje Honda se jménem Jazz.

 

 

Honda Jazz

Honda Jazz - průřez vozem

Autor:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.