Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonská retro krabička na kolečkách, ve které je i postel

aktualizováno 
Honda připravila pro domácí trh nový model z řady N. Tentokrát hraje na retro notu, ale kdo by čekal buclaté zaoblené autíčko, jako jsou Fiat 500 nebo nové Mini, ten bude překvapený. N-Box Slash představuje tradiční japonskou krabici z kategorie Kei Cars, takové kapesní MPV.

Honda N-Box Slash | foto: Honda Japan

Kei Cars jsou v Japonsku zákonnými limity specifikovaná vozidla, která velikostí odpovídají maximálně nejmenším evropským autíčkům. Na délku nesmí měřit více než 3,4 metru, na šířku pak 1,48 metru. Omezený je i výkon motoru na maximálně 47 kW při objemu válců do 0,66 litru. Pokud auto tyto parametry splňuje, vztahují se na něj daňové výhody a majitel s ním může parkovat na speciálních vyhrazených místech v centrech japonských měst.

Fotogalerie

Honda v této třídě miniautíček nabízí hodně modelů, všechny patří do řady One s výjimkou osobních dodávek či minivanů Vamos. Mezi modely je klasický malý hatchback N-One a zbytek jsou různé variace na krabicoidní design, vše v rámci povolených rozměrových limitů. Předností všech těchto modelů je velká variabilita interiéru, což ostatně známe i z evropských modelů Hondy. Některé modely z řady N mají například zadní nájezdovou rampu pro invalidní vozík. Po praktické stránce to jsou absolutní mikrohvězdy.

Jelikož jinde na světě takové předpisy neplatí, tak se jen minimum Kei Cars podívá i mimo Japonsko. Nová honda nebude výjimkou, a tak si ji zájemci budou muset jet omrknout buď na nějaký veletrh, nebo nejlépe přímo do Japonska. S exportem se nepočítá a s verzí s levostranným řízením už vůbec ne.

Novinka se drží maxima povolených rozměrů, motor pak má objem 600 kubíků. Na výběr bude tříválec s přeplňováním i bez. V prvním případě bude motor poskytovat maximální výkon na hraně povoleného maxima, tedy asi 46 kW. Co je při pohledu na formát autíčka téměř neuvěřitelné, zákazník si může vybrat mezi pohonem předních kol a čtyřkolkou! V obou případech řadí výhradně automatická bezestupňová převodovka.

Design auta je specifický, s krátkým předkem, velkou kabinou, malými bočními okny a mohutným pontonem. V Evropě by asi moc nadšených zákazníků nenašel. V Japonsku je to populární styl, který vychází ze snahy maximálně využít velmi omezený půdorys. A vlastně N-Box Slash není ošklivé auto. Je třeba si všímat propracovaných detailů, které dodávají retro nádech.

Krabicoidní design zkoušely některé japonské automobilky uplatnit i v Evropě. Nedávno se u nás prodával asymetrický Nissan Cube, trochu dříve pak na některých evropských trzích Daihatsu Materia. Obě auta velký úspěch nezaznamenala, navíc to jsou vozy vyšší třídy než Kei Cars.

Nová Honda N-Box Slash sází na vysokou míru individualizace. Zákazník si bude moci zvolit dvoubarevný lak s odlišnou barvou střechy (ve stejné barvě jsou pak vyvedena i zrcátka). Stejně individuální může být i interiér, třeba v černo-červené kostce. Jak je z fotografie patrné, auto přes malé rozměry zastane i funkci nouzového hotelu, sedadla po sklopení vytvoří poměrně velké lůžko.

Zadní páté dveře zasahují velmi nízko k nárazníku, v podstatě jako u dodávky. Přepravní schopnosti auta jsou tak velmi dobré. Samozřejmě že s ohledem na délku a hlavně šířku to na dlouhé cestování nebude, ale díky pěti dveřím se v autě čtveřice pasažérů v rámci města a okolí sveze pohodlně a ještě se k nim vejde něco nákladu. Po sklopení zadních sedadel se pak N-Box Slash změní na solidní dodávku.

Auto se začne prodávat příští rok. Cena zatím nebyla stanovena, ale s ohledem na příbuzné modely z řady N by se cena mohla v přepočtu pohybovat okolo 300 tisíc korun za základní provedení.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.