Honda na silnici a také na pikniky u lesních cest

  • 2
Některá auta potřebují k otestování také to správné počasí. Zastavit na samotě u lesa, jít s košíkem na houby a po návratu vyndat ze zavazadlového prostoru do podlahy zabudovaný piknikový stolek. Káva z termosky pak doplní idylu při čištění houbařského úlovku.


Při týdenním testu druhé generace Hondy CRV jsme ověřili v praxi, že na cesty za zábavou je tohle auto jak dělané: prostorný vnitřek (při sklopených zadních sedadlech je možno dovnitř umístit ve vzpřímené poloze dva horské bicykly, aniž by bylo třeba odmontovávat přední kolo), bohatá výbava už v základním provedení, výkonný motor a zajímavý vzhled. I když s tím vzhledem to není zase tak jednoznačné: část lidí, která měla možnost se s tímto autem seznámit a zároveň znala i předcházející model Hondy CRV, říkala, že design minulého vozu byl zajímavější.

Faktem je, že z čelního pohledu tato honda snad až přespříliš dává najevo svoji příbuznost s designem nyní vyráběných typů osobních automobilů Hondy. Jakási usedlost či ponurost, podle některých dokonce až pohřební důstojnost, se ovšem projevuje i v interiéru. Černé plasty jsou totiž doplněny čalouněním z černé látky. Občas se sice na některých prvcích objeví i jiná barva, většinou šedá či šedostříbrná, ale přesto se zvláště v dušičkovém podzimním počasí nelze zbavit dojmu, že mladší řidiče a spolujezdce, neboť právě pro ně jsou tato auta určena, by potěšila přítomnost nějaké pastelové barvy.

Přitom jinak se nedá říci, že by tvůrcům interiéru chyběla nápaditost: velké a zajímavě řešené knoflíky ovládání klimatizace, ruční brzda zabudovaná do palubní desky ve tvaru madla, posuvná zadní lavice a sklápěcí zadní opěradla, sklápěcí stolek mezi sedadlem řidiče a spolujezdce. Když jsme tak přemýšleli, proč by si vlastně řidič měl stolek sklápět, zprvu nás nenapadlo, že po sklope- ní vznikne prostor, který je ideální pro umístění dámské kabelky. I když díky světlé výšce dvacet centimetrů je možné s tímto autem projíždět i lehčím terénem, Honda CRV je auto na silnice. A to všeho typu. Na dálnicích je možno dosahovat velmi solidního jízdního průměru a honda si nechá líbit i dost razantní průjezd zatáčkou na horské silnici.

Řidič se přitom vůbec necítí divně, na rozdíl od mnoha aut této kategorie se totiž odstředivá síla nijak významně neprojeví v náklonu karosérie. Navíc vůz se do zatáčky rovná přesně podle pokynů udávaných pohyby volantu. Motor, kterým je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 koní), dokáže s vozem vážícím přes půldruhé tuny docela slušně hýbat. Například zrychlit z nuly na stovku umí za méně než deset sekund. Předjíždění také není žádný problém, pokud ovšem řidič nezapomene, že otáčky motoru by před zahájením manévru neměly klesnout pod nějakých 3500 za minutu. Takový způsob jízdy se na druhou stranu projeví na spotřebě, neboť výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba 9,1 litru se od té skutečně naměřené liší i o několik litrů.

Honda CR-V 2,0 ES

objem válců (cm3)

1998

maximální výkon (kW/k)

110/150

maximální rychlost (km/hod)

177

zrychlení 0-100 km/hod (s)

10,0

spotřeba kombinovaná

9,1

rozměry d/š/v (mm)

 4575/1780/1710

zavazadlový prostor po střechu (v litrech)

761

základní výbava:

ABS+EBD; 4x airbag, centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zrcátek, automatická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem

cena testovaného vozu

849 000


Témata: Honda, klimatizace