Japonské ferrari Honda NSX: trvalo to deset let a teď je z ní hybrid

Honda se vrací do extraligy. Nový supersport NSX se má postavit těm nejlepším, třeba ferrari. Tomu mají odpovídat výkony i cena. Novinka přinese revoluční výrobu šasi a bude mít hybridní ústrojí s trojicí elektromotorů. Podstatné detaily ovšem Honda stále nezveřejnila.
Honda NSX druhé generace

Honda NSX druhé generace | foto: Honda

Fanoušci Hondy NSX museli mít velkou trpělivost. Na nový model druhé generace čekali deset let. Původní Honda NSX se vyráběla od roku 1990 neuvěřitelně dlouho až do roku 2005, ale nástupce nepřišel. Původně Honda avizovala novinku po roce 2007, kdy ukázala koncept nového sporťáku, ale ekonomická krize o rok později vývoj přerušila. Honda měla jiné starosti.

Nakonec vývoj druhé generace NSX začal v roce 2011, na začátku dalšího roku Honda začala ukazovat koncepty supersportu a nyní na autosalonu v Detroitu představila produkční verzi. Ta se začne vyrábět letos a do prodeje zamíří před koncem roku. Výroba se nastěhuje do nového závodu Hondy do Marysvillu v americkém Ohiu, první generace se vyráběla v Japonsku. Americká továrna bude obsluhovat všechny trhy. Na domácím se auto bude prodávat pod značkou Acura (jejíž logo mají i vystavené vozy na autosalonu v Detroitu), v Evropě bude NSX nosit tradičně logo Hondy.

Honda NSX první generace se stala kultovním autem (pouze přes 18 tisíc exemplářů za 15 let výroby), a i proto byla druhá generace tak očekávána. Spojuje je schopnost postavit se těm nejlepším jako jsou auta od Ferrari nebo Porsche. To jiná japonská auta nedokázala, ač pár sporťáků ze země vycházejícího slunce určitě stojí za pozornost. Jenže Honda NSX byla a je o kus dál a byl a bude to opravdu výjimečný vůz.

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Design novinky je atraktivní a určitě dynamický. Ale možná mu chybí to zvláštní kouzlo ploché siluety s výraznou kabinou a dlouhou zádí včetně mohutného křídla původního modelu. Novinka má šípovitou příď i záď, kabina posunutá dopředu zůstala zachována a oproti předchůdkyni narostla ve všech rozměrech. Je o necelých pět centimetrů delší,  o celých 13 centimetru širší, o 4,5 centimetru vyšší a rozvor se natáhl o výrazných 28 centimetrů. Rozměry nové NSX jsou: 4,47 × 1,94 × 1,21 metru a rozvor má hodnotu 2,63 metru. Hmotnost výrobce zatím neuvádí.

Novinka bude po technické stránce bezesporu velmi zajímavým autem. Začít můžeme u šasi, které jako u prvního sériového auta na světě bude vyráběno tlakovým litím hliníku. Honda slibuje stejnou pevnost jako u kovaného výrobku, ale při nižších výrobních nákladech. Vepředu i vzadu najdeme dvojité lichoběžníkové nápravy a podlaha auta je vyrobena z karbonu.

Hybridní pohon se skládá ze tří elektromotorů a ze vzadu podélně uloženého vidlicového šestiválce (u původní NSX byl šestiválec uložen napříč). Benzinový agregát bude dopovaný dvojicí turbodmychadel, ale objem ani výkon zatím neznáme, toto tajemství si zatím Honda střeží. Dva elektromotory vepředu budou pohánět přední kola a třetí bude pomáhat vzadu spalovací jednotce. Honda neprozradila ani výkon celé soustavy, ani kolik auto ujede čistě na elektrický pohon. Možné to však bude. Na kola bude výkon přenášet devítistupňový automat, brzdit budou keramické kotouče Brembo.

Honda NSX druhé generace

V kokpitu se tradičně uvelebí jen dva pasažéři. Je střižený hodně sportovně, u vystaveného modelu a na tiskových fotografiích s výrazným čalouněním v dvoubarevném provedení. Mezi dvěma anatomickými sportovními sedadly je velmi vysoký středový tunel. Řadit bude možné pádly pod volantem, ze supersportů nechybí tlačítko pro rychlý start (launch control). Startovací tlačítko je netradičně uprostřed středové konzole a má okolo sebe prstenec pro volbu jízdních režimů. Ty budou čtyři, od „líného“ přes základní sport, sport plus až po okruhový režim track.

Cena novinky se odhaduje na 1,5 milionu dolarů, což je v přepočtu v aktuálním kurzu závratných 3,6 milionu korun. Ale je možné, že cena v Evropě bude díky daním ještě vyšší. Nutno dodat, že levná nebyla ani první generace NSX, auto se prodávalo za zhruba 2,5 milionu korun.

Na detaily si musíme počkat, očekává se, že je Honda zveřejní v březnu na autosalonu v Ženevě.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...