Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské ferrari Honda NSX: trvalo to deset let a teď je z ní hybrid

aktualizováno 
Honda se vrací do extraligy. Nový supersport NSX se má postavit těm nejlepším, třeba ferrari. Tomu mají odpovídat výkony i cena. Novinka přinese revoluční výrobu šasi a bude mít hybridní ústrojí s trojicí elektromotorů. Podstatné detaily ovšem Honda stále nezveřejnila.

Honda NSX druhé generace | foto: Honda

Fanoušci Hondy NSX museli mít velkou trpělivost. Na nový model druhé generace čekali deset let. Původní Honda NSX se vyráběla od roku 1990 neuvěřitelně dlouho až do roku 2005, ale nástupce nepřišel. Původně Honda avizovala novinku po roce 2007, kdy ukázala koncept nového sporťáku, ale ekonomická krize o rok později vývoj přerušila. Honda měla jiné starosti.

Fotogalerie

Nakonec vývoj druhé generace NSX začal v roce 2011, na začátku dalšího roku Honda začala ukazovat koncepty supersportu a nyní na autosalonu v Detroitu představila produkční verzi. Ta se začne vyrábět letos a do prodeje zamíří před koncem roku. Výroba se nastěhuje do nového závodu Hondy do Marysvillu v americkém Ohiu, první generace se vyráběla v Japonsku. Americká továrna bude obsluhovat všechny trhy. Na domácím se auto bude prodávat pod značkou Acura (jejíž logo mají i vystavené vozy na autosalonu v Detroitu), v Evropě bude NSX nosit tradičně logo Hondy.

Honda NSX první generace se stala kultovním autem (pouze přes 18 tisíc exemplářů za 15 let výroby), a i proto byla druhá generace tak očekávána. Spojuje je schopnost postavit se těm nejlepším jako jsou auta od Ferrari nebo Porsche. To jiná japonská auta nedokázala, ač pár sporťáků ze země vycházejícího slunce určitě stojí za pozornost. Jenže Honda NSX byla a je o kus dál a byl a bude to opravdu výjimečný vůz.

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Design novinky je atraktivní a určitě dynamický. Ale možná mu chybí to zvláštní kouzlo ploché siluety s výraznou kabinou a dlouhou zádí včetně mohutného křídla původního modelu. Novinka má šípovitou příď i záď, kabina posunutá dopředu zůstala zachována a oproti předchůdkyni narostla ve všech rozměrech. Je o necelých pět centimetrů delší,  o celých 13 centimetru širší, o 4,5 centimetru vyšší a rozvor se natáhl o výrazných 28 centimetrů. Rozměry nové NSX jsou: 4,47 × 1,94 × 1,21 metru a rozvor má hodnotu 2,63 metru. Hmotnost výrobce zatím neuvádí.

Novinka bude po technické stránce bezesporu velmi zajímavým autem. Začít můžeme u šasi, které jako u prvního sériového auta na světě bude vyráběno tlakovým litím hliníku. Honda slibuje stejnou pevnost jako u kovaného výrobku, ale při nižších výrobních nákladech. Vepředu i vzadu najdeme dvojité lichoběžníkové nápravy a podlaha auta je vyrobena z karbonu.

Hybridní pohon se skládá ze tří elektromotorů a ze vzadu podélně uloženého vidlicového šestiválce (u původní NSX byl šestiválec uložen napříč). Benzinový agregát bude dopovaný dvojicí turbodmychadel, ale objem ani výkon zatím neznáme, toto tajemství si zatím Honda střeží. Dva elektromotory vepředu budou pohánět přední kola a třetí bude pomáhat vzadu spalovací jednotce. Honda neprozradila ani výkon celé soustavy, ani kolik auto ujede čistě na elektrický pohon. Možné to však bude. Na kola bude výkon přenášet devítistupňový automat, brzdit budou keramické kotouče Brembo.

Honda NSX druhé generace

V kokpitu se tradičně uvelebí jen dva pasažéři. Je střižený hodně sportovně, u vystaveného modelu a na tiskových fotografiích s výrazným čalouněním v dvoubarevném provedení. Mezi dvěma anatomickými sportovními sedadly je velmi vysoký středový tunel. Řadit bude možné pádly pod volantem, ze supersportů nechybí tlačítko pro rychlý start (launch control). Startovací tlačítko je netradičně uprostřed středové konzole a má okolo sebe prstenec pro volbu jízdních režimů. Ty budou čtyři, od „líného“ přes základní sport, sport plus až po okruhový režim track.

Cena novinky se odhaduje na 1,5 milionu dolarů, což je v přepočtu v aktuálním kurzu závratných 3,6 milionu korun. Ale je možné, že cena v Evropě bude díky daním ještě vyšší. Nutno dodat, že levná nebyla ani první generace NSX, auto se prodávalo za zhruba 2,5 milionu korun.

Na detaily si musíme počkat, očekává se, že je Honda zveřejní v březnu na autosalonu v Ženevě.

Autor:


Nejčtenější

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...



Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se...

Další z rubriky

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz