Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské ferrari Honda NSX: trvalo to deset let a teď je z ní hybrid

aktualizováno 
Honda se vrací do extraligy. Nový supersport NSX se má postavit těm nejlepším, třeba ferrari. Tomu mají odpovídat výkony i cena. Novinka přinese revoluční výrobu šasi a bude mít hybridní ústrojí s trojicí elektromotorů. Podstatné detaily ovšem Honda stále nezveřejnila.

Honda NSX druhé generace | foto: Honda

Fanoušci Hondy NSX museli mít velkou trpělivost. Na nový model druhé generace čekali deset let. Původní Honda NSX se vyráběla od roku 1990 neuvěřitelně dlouho až do roku 2005, ale nástupce nepřišel. Původně Honda avizovala novinku po roce 2007, kdy ukázala koncept nového sporťáku, ale ekonomická krize o rok později vývoj přerušila. Honda měla jiné starosti.

Fotogalerie

Nakonec vývoj druhé generace NSX začal v roce 2011, na začátku dalšího roku Honda začala ukazovat koncepty supersportu a nyní na autosalonu v Detroitu představila produkční verzi. Ta se začne vyrábět letos a do prodeje zamíří před koncem roku. Výroba se nastěhuje do nového závodu Hondy do Marysvillu v americkém Ohiu, první generace se vyráběla v Japonsku. Americká továrna bude obsluhovat všechny trhy. Na domácím se auto bude prodávat pod značkou Acura (jejíž logo mají i vystavené vozy na autosalonu v Detroitu), v Evropě bude NSX nosit tradičně logo Hondy.

Honda NSX první generace se stala kultovním autem (pouze přes 18 tisíc exemplářů za 15 let výroby), a i proto byla druhá generace tak očekávána. Spojuje je schopnost postavit se těm nejlepším jako jsou auta od Ferrari nebo Porsche. To jiná japonská auta nedokázala, ač pár sporťáků ze země vycházejícího slunce určitě stojí za pozornost. Jenže Honda NSX byla a je o kus dál a byl a bude to opravdu výjimečný vůz.

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Design novinky je atraktivní a určitě dynamický. Ale možná mu chybí to zvláštní kouzlo ploché siluety s výraznou kabinou a dlouhou zádí včetně mohutného křídla původního modelu. Novinka má šípovitou příď i záď, kabina posunutá dopředu zůstala zachována a oproti předchůdkyni narostla ve všech rozměrech. Je o necelých pět centimetrů delší,  o celých 13 centimetru širší, o 4,5 centimetru vyšší a rozvor se natáhl o výrazných 28 centimetrů. Rozměry nové NSX jsou: 4,47 × 1,94 × 1,21 metru a rozvor má hodnotu 2,63 metru. Hmotnost výrobce zatím neuvádí.

Novinka bude po technické stránce bezesporu velmi zajímavým autem. Začít můžeme u šasi, které jako u prvního sériového auta na světě bude vyráběno tlakovým litím hliníku. Honda slibuje stejnou pevnost jako u kovaného výrobku, ale při nižších výrobních nákladech. Vepředu i vzadu najdeme dvojité lichoběžníkové nápravy a podlaha auta je vyrobena z karbonu.

Hybridní pohon se skládá ze tří elektromotorů a ze vzadu podélně uloženého vidlicového šestiválce (u původní NSX byl šestiválec uložen napříč). Benzinový agregát bude dopovaný dvojicí turbodmychadel, ale objem ani výkon zatím neznáme, toto tajemství si zatím Honda střeží. Dva elektromotory vepředu budou pohánět přední kola a třetí bude pomáhat vzadu spalovací jednotce. Honda neprozradila ani výkon celé soustavy, ani kolik auto ujede čistě na elektrický pohon. Možné to však bude. Na kola bude výkon přenášet devítistupňový automat, brzdit budou keramické kotouče Brembo.

Honda NSX druhé generace

V kokpitu se tradičně uvelebí jen dva pasažéři. Je střižený hodně sportovně, u vystaveného modelu a na tiskových fotografiích s výrazným čalouněním v dvoubarevném provedení. Mezi dvěma anatomickými sportovními sedadly je velmi vysoký středový tunel. Řadit bude možné pádly pod volantem, ze supersportů nechybí tlačítko pro rychlý start (launch control). Startovací tlačítko je netradičně uprostřed středové konzole a má okolo sebe prstenec pro volbu jízdních režimů. Ty budou čtyři, od „líného“ přes základní sport, sport plus až po okruhový režim track.

Cena novinky se odhaduje na 1,5 milionu dolarů, což je v přepočtu v aktuálním kurzu závratných 3,6 milionu korun. Ale je možné, že cena v Evropě bude díky daním ještě vyšší. Nutno dodat, že levná nebyla ani první generace NSX, auto se prodávalo za zhruba 2,5 milionu korun.

Na detaily si musíme počkat, očekává se, že je Honda zveřejní v březnu na autosalonu v Ženevě.

Autor:



Nejčtenější

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...



Občerstvená Škoda Fabia už jezdí v Česku, máme první fotky

Prototyp faceliftované Škody Fabie třetí generace při testech na českých...

Ve čtvrtek 18. ledna v osm ráno Škoda oficiálně oznámila, že chystá představení inovovaného modelu Fabia. Čtenář...

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

Další z rubriky

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Praotec všech offroadů omládl. Víme, proč má na bocích díry

Jeep Wrangler

Hranaté blatníky, kulaté světlomety a pořádná výstroj do terénu – recept na jeep se přes 70 let nemění. Ten nejnovější...

Najdete na iDNES.cz