Honda NSX druhé generace

Honda NSX druhé generace | foto: Honda

Honda NSX je první supersport navržený ženou. Alonso se těší za volant

  • 13
Nová Honda NSX, tedy zatím její varianta pod značkou Acura, poutá pozornost. NSX je totiž vůbec prvním supersportovním autem, jehož design vznikl kompletně pod taktovkou ženy. K originálnímu autu se také nadšeně vyjádřil i Fernando Alonso, novopečený zaměstnanec stáje McLaren-Honda.

Supersportovní auta agresivních tvarů i žensky ladných linek doposud navrhovali jen muži. Nová generace Hondy NSX ovšem tohle mění, je to první supersport, který navrhla žena. Za designem nejrychlejší hondy stojí Michelle Christensenová. Právě ona vedla celý tým, který na vnějším vzhledu NSX pracoval.

A podle prvních reakcí na nový vůz se jí práce povedla skvěle. NSX je opravdový moderní supersport nejen díky technice, ale i designu. Trochu futuristická, trochu agresivní a přitom stále elegantní, je to mix vlastností, které z NSX dělají hodně atraktivní auto. Ostatně, i díky kombinaci vzhledu a špičkové techniky se na auto těší i Fernando Alonso, který letos poprvé usedne za volant monopostu Formule 1 McLaren-Honda.

Krátce po představení Acury NSX na detroitském autosalonu napsal Alonso na svůj twitter: „Stále to ještě nevíš, ale jednoho dne budeme spolu...“. Text byl doprovázen dvojicí obrázků NSX a řadou zamilovaných smajlíků. Zdá se, že Fernandu Alonsovi se tedy Michelle Christensenová strefila do vkusu. Jistě, Alonso tím vlastně odstartoval i své reklamní povinnosti, ale mohl NSX odbýt méně nadšeným příspěvkem. Navíc by jeho láska k Hondě nemusela být tak upřímná – právě japonská automobilka podle zlých jazyků nejspíš zhatila šance pilota na start v legendární 24hodinovce v Le Mans.

13.ledna 2015 v 15:23, příspěvek archivován: 03.února 2015 v 19:53

You still don't know, but one day we will be together...��������@HondaJPn@HondaESautoSpic.twitter.com/3KHKTB4Sr1B4Sr1

Mimochodem, Honda NSX dostává Fernanda Alonsa tak trochu do schizofrenní situace. V rámci kontraktu McLarenu s Hondou se dá očekávat, že Alonso bude propagovat i auta japonské značky. Jenže špičkový pilot je samozřejmě zároveň tváří značky McLaren, která produkuje své vlastní supersporty. Na twitteru mistra světa z let 2005 a 2006 se také později objevily i příspěvky s fotografiemi supersportů McLaren.

Ale zpět k Michelle Christensenové, jejíž výtvor teď krom španělského šampiona F1 obdivuje i široká motoristická veřejnost. Sama Christensenová není žádným nováčkem, pro Hondu (respektive značku Acura) pracuje už řadu let. K projektu NSX byla přidělena krátce po uvedení konceptu v roce 2012. Díky ní sériové auto vypadá snad ještě agresivněji a atraktivněji než studie. Christensenová se také musela vypořádat se zvětšením rozměrů sériového auta.

Michelle Christensenová

Designérce nové Hondy NSX je 34 let. Vystudovala Art Center College of Design v kalifornské Pasadeně. K designu automobilů ji mimo jiné přivedl její otec, se kterým doma v San Jose dávala dohromady klasické americké muscle-cars. Po absolvování vysoké školy nastoupila v roce 2005 do Hondy, kde pracovala do roku 2010. Pak si na 11 měsíců odskočila do konkurenčního GM, aby se v červnu 2011 vrátila zpátky k Hondě, kde dostala na starosti vzhled některých modelů Acura.

Podle všeho si svůj úkol užívala: „Z hlediska stylistiky jsme byli nadšeni, že jsme auto mohli vzít do posilovny a vypracovat ho,“ prozradila redaktorům serveru Automotive News. Práce na voze s motorem uprostřed pro ni byla velmi zábavná hlavně kvůli netradičním proporcím. Christensenová totiž doposud navrhovala jen běžnější modely značky Acura, třeba velký sedan RLX nebo již nevyráběné SUV ZDX.

Designérka se zájmem o módu také přirovnala práci na návrhu vzhledu auta třeba k návrhu boty: „Boty i auta jsou obojí objekty s velmi komplikovanými tvary, které se musí obalit okolo lidského elementu,“ řekla pro Automotive News. Auta i boty jsou podle ní objekty, které jsou navrhovány tak, aby vypadaly jako v pohybu, i když stojí. Ačkoli je nová NSX agresivní a trochu futuristická, ostatně takovou ji také Christensenová navrhovala, dovolila si i odkazy na původní legendární japonský vůz. Jedním z nich jsou třeba zadní světlomety, jejichž pás se táhne přes celou šířku vozu.

Jedno je jisté. Mladé designérce (je jí 34 let) se podařilo vytvořit auto, po kterém bude toužit snad ještě více lidí, než po původním modelu. Otázkou ovšem zůstává, zda je i nová NSX tak nadčasová, jako ta první, která přežila s několika úpravami ve výrobě přes 15 let. A i dnes, 10 let po ukončení výroby, vypadá pořád k světu. To, jestli bude nová NSX stejně úspěšná, ukáže až čas.