NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Pořád ještě atraktivní verze Hondy Prelude 2.0 z roku 1992 stojí zhruba 170 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně stará Toyota Celica za 150 tisíc, Mitsubishi Eclipse za 120 tisíc, Mazda MX-6 za 170 tisíc, Opel Calibra za 150 tisíc, Volkswagen Corrado za 140 tisíc a do výčtu lze zařadit jako lahůdku také o rok starší Porsche 944 3.0 za 240 tisíc korun. "Ze zmíněné nabídky bych s největší pravděpodobností upřednostnil právě Hondu Prelude," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. Porsche 944 považuje za lákavou zvláštnost a za specifické auto pro skutečné fanoušky, byť to není legendární model 911. "Daleko všednější Toyota Celica je kvalitní sportovní vůz se solidním podvozkem. Opel Calibra sice má pěkný design, ovšem podvozek a motor není nic víc než model Vectra. Navíc dost koroduje. Volkswagen Corrado představuje zajímavé řešení, ale vyznavač sportovního vozu by měl vědět, že se nedělá jako obyčejné vozy VW ve Wolfsburgu, nýbrž ve speciální výrobě Karmann, takže jeho díly a opravy jsou dost drahé."
PLUSY
- dostupný a oblíbený sportovní vůz
- spolehlivost
- designem stárne méně než mnohá jiná japonská auta
- výkonné motory, kvalitní podvozek
- bohatá výbava
MINUSY
- koroze u starších modelů
- poruchy řízeného dávkování paliva u starších modelů
- méně kvalitní zavěšení předních kol a poloosy
- možné potíže s vyklápěcími světly po havárii
- riziko následků sportovního užívání
- lehký chod servořízení je vhodný pro město, ale méně vyhovuje ve větší rychlosti