Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda se ve Frankfurtu chlubí konceptem formule s motorem z motorky

  17:44aktualizováno  17:44
Honda přiváží do Frankfurtu hodně neobvyklý koncept. Jmenuje se Project 2&4 a jde o monopost s motocyklovým motorem. Firma tím oslavuje své motorářské schopnosti v jedné i dvou stopách, v námořních aplikacích i ve vzduchu. Fanoušci Formule 1 a týmu McLaren by to ovšem mohli brát jako provokaci.

Miniaturní monopost Hondy je hodně zvláštní. Vznikl v rámci interní firemní soutěže, ve které značka vyzývá své designéry ke kreativitě a k plnění náročných cílů. Vítězný koncept pak oslavuje pozici Hondy coby předního světového dodavatele motorů. Firma ročně dodá 28 milionů pohonných jednotek do motocyklů, automobilů, ale i letadel a lodí. A také samostatné jednotky jako generátory.

Fotogalerie

Možná i proto kombinuje tento koncept čtyři kola a motor z motocyklu. Nejde o žádný obyčejný motůrek, Honda tu použila rovnou to nejlepší, co má v jedné stopě k dispozici, tedy závodní agregát RC213V, který používá v MotoGP. Vidlicový čtyřválec má objem 999 kubických centimetrů a dává maximální výkon 215 koní při 13 tisících otáček za minutu. Maximální točivý moment 118 Nm leží o něco níže, v 10 500 otáčkách. Motor byl upraven pro silniční použití, o přenos hnací síly na zadní kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Technickou zajímavostí je uložení motoru inspirované legendárním monopostem Formule 1 RA272 z roku 1965, který jako první japonský vůz vyhrál Velkou cenu Formule 1. Stalo se tak v Mexiku.

Současní fanoušci F1 by ovšem mohli tento odkaz vnímat trochu nelibě. Honda se sice prostřednictvím tohoto konceptu chlubí svými motorářskými schopnostmi, ale ve Formuli 1 je to momentálně tragédie. Nová pohonná jednotka Hondy v útrobách monopostů McLaren je zdaleka tou nejslabší a nejporuchovější z celého startovního pole. Možná i proto Honda ve svých materiálech ke konceptu označení Formule 1 zcela vynechává.

Koncept Honda Project 2&4

Na legendární monopost z roku 1965 odkazuje i zbarvení a základní design malého monopostu. Oproti historické formuli se ovšem koncept chlubí hodně netradičním umístěním sedadla. Místo aby řidič seděl uprostřed, je jeho sedadlo umístěno vlevo od středu mezi koly. A to bez jakékoli kapotáže, sedadlo je doslova zavěšeno v prostoru nad vozovkou.

Jízda s touto „věcí“ tak bude nepochybně nezapomenutelný zážitek. A to i díky tomu, že tato motokára s rozměry 3 040 × 1 820 x 995 mm má hmotnost jen 405 kilogramů. Dynamické parametry Honda nezveřejnila. Inu, možná by jimi dovedla naštvat i inženýry v McLarenu.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.