Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda se ve Frankfurtu chlubí konceptem formule s motorem z motorky

  17:44aktualizováno  17:44
Honda přiváží do Frankfurtu hodně neobvyklý koncept. Jmenuje se Project 2&4 a jde o monopost s motocyklovým motorem. Firma tím oslavuje své motorářské schopnosti v jedné i dvou stopách, v námořních aplikacích i ve vzduchu. Fanoušci Formule 1 a týmu McLaren by to ovšem mohli brát jako provokaci.

Miniaturní monopost Hondy je hodně zvláštní. Vznikl v rámci interní firemní soutěže, ve které značka vyzývá své designéry ke kreativitě a k plnění náročných cílů. Vítězný koncept pak oslavuje pozici Hondy coby předního světového dodavatele motorů. Firma ročně dodá 28 milionů pohonných jednotek do motocyklů, automobilů, ale i letadel a lodí. A také samostatné jednotky jako generátory.

Fotogalerie

Možná i proto kombinuje tento koncept čtyři kola a motor z motocyklu. Nejde o žádný obyčejný motůrek, Honda tu použila rovnou to nejlepší, co má v jedné stopě k dispozici, tedy závodní agregát RC213V, který používá v MotoGP. Vidlicový čtyřválec má objem 999 kubických centimetrů a dává maximální výkon 215 koní při 13 tisících otáček za minutu. Maximální točivý moment 118 Nm leží o něco níže, v 10 500 otáčkách. Motor byl upraven pro silniční použití, o přenos hnací síly na zadní kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Technickou zajímavostí je uložení motoru inspirované legendárním monopostem Formule 1 RA272 z roku 1965, který jako první japonský vůz vyhrál Velkou cenu Formule 1. Stalo se tak v Mexiku.

Současní fanoušci F1 by ovšem mohli tento odkaz vnímat trochu nelibě. Honda se sice prostřednictvím tohoto konceptu chlubí svými motorářskými schopnostmi, ale ve Formuli 1 je to momentálně tragédie. Nová pohonná jednotka Hondy v útrobách monopostů McLaren je zdaleka tou nejslabší a nejporuchovější z celého startovního pole. Možná i proto Honda ve svých materiálech ke konceptu označení Formule 1 zcela vynechává.

Koncept Honda Project 2&4

Na legendární monopost z roku 1965 odkazuje i zbarvení a základní design malého monopostu. Oproti historické formuli se ovšem koncept chlubí hodně netradičním umístěním sedadla. Místo aby řidič seděl uprostřed, je jeho sedadlo umístěno vlevo od středu mezi koly. A to bez jakékoli kapotáže, sedadlo je doslova zavěšeno v prostoru nad vozovkou.

Jízda s touto „věcí“ tak bude nepochybně nezapomenutelný zážitek. A to i díky tomu, že tato motokára s rozměry 3 040 × 1 820 x 995 mm má hmotnost jen 405 kilogramů. Dynamické parametry Honda nezveřejnila. Inu, možná by jimi dovedla naštvat i inženýry v McLarenu.





Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.