Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Puyo - vodíkový měkoun

aktualizováno 
Nejšílenější studie letošního roku je tady. Nevypadá jako auto, nemá volant a jediné, co ho s vynálezem, který posledních sto let vládne člověku, spojuje, jsou čtyři kola. Jmenuje se Puyo.

Honda Puyo | foto: Honda

Nejvíce se v rámci příprav na čtyřicátý ročník autosalonu v Tokiu odvázali designéři Hondy. Moc reálně to nevypadá, ale Japonci si prostě umí hrát, a když koncept, tak pořádně šílený...

Slovou Puyo prý u Hondy vymysleli, když chtěli popsat měkký povrch téhle přerostlé věci. Je to, jako když pohladíte domácího mazlíčka - hebké a příjemné...

Vajíčkojidními tvary puyo připomíná přerostlou hračku pro mimina. Když ho designéři malovali, chtěli navrhnout měkkou krabičku, bez hran a rohů, dopadlo to jako minimalistické bílé cosi, co má k autu hodně daleko.

Karoserie je pokryta gelovitou hmotou, díky tomu je na omak měkký a bezpečnější i vůči chodcům. Ve tmě zase světélkuje. Dovnitř se leze vzhůru nůžkovitě se otevírajícími dveřmi.

Celý vršek puya tvoří skleněná kopule. Uvnitř byl úkol jasný: využít maximálně prostor. Podle fotek by se dovnitř měli vejít čtyři Japonci, nebo aspoň dva dospělí a dvě děti.

Materiály v interiéru vybíraly tak, aby byly příjemné na pohled i omak, hodně se pracovalo s průsvitnými díly. Přístrojovka se při nastartování přisune k řidiči, aby bylo všechno hezky v dosahu. Japonci už mají z vysedávaní u počítačů ruce vytvarované tak, že se jim lépe drží joystick než volant. Tak se tomu puyo uzpůsobilo.

O pohon se starají palivové články. Z fotek je také zřetelné, že každé kolo bude možné natáčet, puyo se tak bude umět točit na místě, nepozná ani problémy s parkováním.

Do Tokia se chystá celá smečka těchto kulatých okolečkovaných autostvoření: Nissan Pivo 2 nebo Suzuki Pixy.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.