Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda VT 1100 Shadow: čopr, který drží cenu

aktualizováno 
Jestliže čopry obecně nemají na trhu motocyklových ojetin nouzi o zájemce, platí to dvojnásob o Hondě Shadow a zvlášť o jejích velkoobjemových verzích. Láká design s kořeny v Americe třicátých a čtyřicátých let, pověstná je síla, kvalita a výdrž japonského výrobku. Ceny se proto u Hondy VT 1100 Shadow drží poměrně vysoko: nejstarší kusy z poloviny osmdesátých let stojí pořád ještě kolem 130 tisíc korun, tedy o poznání víc než nejedna konkurence. Zájemce o málo jetou, zhruba čtyři roky starou a velmi zachovalou hondu zmíněného modelu si musí připravit od 180 tisíc korun výš.

Poptávku po zmíněných ojetinách ovlivňuje také fakt, že nové stroje jsou poměrně drahé. V Česku se začaly prodávat až v roce 1995 a v nabídce tuzemského dovozce skončily vloni s cenou necelých 310 tisíc korun, když kupci preferovali mnohem levnější verze Shadow s motory 600, případně 750 cm 3. Například šestistovka byla ještě v minulém roce o více než sto tisíc korun lacinější. Není jisté, zda nejsilnější provedení Hondy VT 1100 Shadow bude v nabídce dovozce nových motocyklů značky v roce 2001. Honda VT 1100 Shadow se rozšířila na tuzemských silnicích jako ojetina původem ze zahraničí a často až z USA, z čehož plynou její rizika. Může být špatně opravená po haváriích nebo sestavená z problematických dílů, mohla se do země dostat jako vysloužilec. To vše nejspolehlivěji odhalí ve značkové dílně, kam je dobré stroj s nejasnostmi přivézt k posudku. Rovněž je lepší preferovat evropské verze, neboť provedení pro USA jsou komplikovanější hlavně v elektronice a ve složitější technice splňující přísnější americké ekologické limity. Jízda na Hondě VT 1100 Shadow je komfortnější a pohodlnější než na nejednom konkurenčním stroji, ovšem brzdy a rám zaostávají za výkonem motoru. Ortodoxní vyznavači "tvrdých" čoprů chlazených vzduchem stroji vytýkají systém kapalinového chlazení a také se jim zdá, že zrovna nehýří na motoru chromem. Zato mívá perfektní a v retro duchu vyvedený smaltovaný lak. K nevýhodám patří dražší náhradní díly a atypické akumulátory. Ty stojí kolem 3500 korun a nelze je - na rozdíl od mnoha jiných motocyklů - nahradit replikami třetinové ceny. K hlavním přednostem kromě kvality, nenáročnosti a spolehlivosti patří výborná ovladatelnost, ač k tomu už svou podstatou stroj není disponován. Výhodou je i bezúdržbový kardan a stoprocentní technické zázemí velké značky. Honda VT 1100 C Shadow měla premiéru v roce 1985, model VT 1100 C2 přinesl rok 1995, v roce 1998 vyjel typ VT 1100 C3 a letošek je ve znamení VT 1100 C2 Sabre.

Honda VT 1100 Shadow

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 1099 ccm
výkon: 42 kW (57 k)
chlazení: kapalinou
převodovka: pětistupňová
výška sedla: 730 mm
max. rychlost: 162 km/hod
hmotnost: 281 kg
nádrž: 15 (16) l
spotřeba: 6,5 l/100 km

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Hondu VT 1100 Shadow ročníku výroby 1996 ve výborném stavu lze koupit od 180 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně staré Kawasaki VN 800 za 150 tisíc respektive Kawasaki VN 1500 za 180 tisíc, Yamaha XV 1100 Virago v ceně od 160 tisíc, Suzuki VS 1400 Intruder za 200 tisíc korun a z novějších strojů čerstvě ještě dražší Yamaha XVS 1100 Drag Star. "Pokud bych měl ve zmíněné nabídce preferovat ovladatelnost a kvalitu výrobního zpracování, asi bych se rozhodl pro hondu. Kdyby ale rozhodování měl řídit design, který je právě u čopra tolik důležitý, upřednostnil bych novější yamahu," říká Martin Kříž, prodejce nových i starších motocyklů v největším tuzemském zastoupení Yamahy se sídlem v Praze. Také Pavel Rys, který má kromě servisu a obchodu Yamaha v Přešticích na Plzeňsku motobazar všech značek, by z uvedených možností volil mezi yamahami a hondou. "Asi bych upřednostnil nejmodernější Drag Star před Viragem," upřesňuje Pavel Rys. Václav Jerling, jeden z nejznámějších tuzemských dealerů Hondy, který působí v Řevnicích, upozorňuje na bezkonkurenční servis značky Honda. "Ačkoliv se mi velmi líbí intruder, přesto bych kvůli kvalitě vsadil na hondu. Kvůli nižší kvalitě bych naopak z úvah nejdřív vyřadil kawasaki," říká Václav Jerling.

-
- vzhledem k výkonu motoru slabší brzdy
- vyšší cena na trhu ojetin
- riziko koupě špatně opraveného havarovaného či vysloužilého stroje
- málo motocyklů prodaných v tuzemsku jako nových
- dražší náhradní díly
- nemožnost nahradit levnější replikou drahý originální akumulátor
- komplikovanější verze pro USA

+
- spolehlivost, kvalita, dobré jméno
- nenáročnost v údržbě
- dobrý servis a technické zázemí
- zajímavý retro design
- bezúdržbový kardan
- výborné výrobní zpracování
- relativně solidní jízdní vlastnosti, dobrá ovladatelnost
- zájem na trhu ojetin, málo tratí na ceně

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.