Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda XLR 125 - svižné enduro do středního terénu

  6:54aktualizováno  6:54
- Začínající motokrosoví jezdci potřebují lehký stroj s relativně výkonným motorem. Padesátka je však slabá, vysoké kubatury zase jen pro zkušenější jezdce. Podmínky dobře splňuje stopětadvacítka - v otáčkách svižná, dobře ovladatelná, s rychlostí přes sto kilometrů v hodině. Maximální výkon jí přitom umožňuje i jízdu v terénu. Proto mají stopětadvacítky silné zastoupení v motokrosu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z motorek tohoto druhu na tuzemském trhu je Honda XLR 125, která se prodává za 149 tisíc korun. Jde o enduro, tedy krosový stroj upravený také pro jízdu na silnici. Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řídítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje, ve skutečnosti je jízdě po silnici učiněna řada ústupků. Vzorek není tak drsný jako tvrdý krosový drapák, motocykl má navíc samozřejmě světla a blinkry.
Motor si však se závodním strojem v ničem nezadá. Čtyřdobý jednoválec o maximálním výkonu 8,4 kilowattu umožňuje jízdu o něco rychlejší než sto kilometrů v hodině. Ve vysokých otáčkách je přitom dostatečně pružný na to, aby rychle vytáhl motorku i do prudkého svahu. Horší je to v nízkých otáčkách, to je však pochopitelnou slabinou všech stopětadvacítek. Spotřebu XLR 125 výrobce neudává, v silničním testu MF DNES se vešla do čtyř litrů na sto kilometrů jízdy.
Co se týče jízdních vlastností XLR 125, překvapením je dobré pérování obou vidlic. Ve středním terénu nelze při jízdě poznat v podstatě žádný rozdíl od velkého dospělého stroje. V těžkém terénu šly ovšem při redakčním testování tlumiče na doraz.
Dalším kladem jsou sklopné páčky nožní brzdy a řadicí páky. Ty se při pádu nezlomí ani neutrhnou, ale jednoduše zaklopí a neohrozí řidičovu nohu. Smíšené pocity ovšem převládaly při testování brzd. Přední kotoučová brzda je ostrá a má vysokou účinnost, to však zdaleka neplatí o zadním bubnu.
Celkový dojem z XLR 125 je následující - vhodný stroj do středního terénu, dobrý i na silnici. Řidiči i spolujezdci dokáže poskytnout dostatek pohodlí, aby vydrželi ujet i delší trasu. Malým zklamáním je zadní brzda a také relativně vysoká cena.

Testovaný motocykl Honda XLR 125

Model

Honda XLR 125

Zdvihový objem (cm3)

124

Typ motoru

čtyřdobý

Výkon (kW/k)

8,4/11

Max. rychlost (km/h)

115

Objem nádrže (l)

9

Spotřeba (l/100 km)

3,9

Hmotnost (kg)

126

Cena (Kč)

149000
Poznámka: * výrobce neudává

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkon 7
Pružnost 6
Vibrace 5
Startování 8

PODVOZEK

Jízdní pohodlí jezdce 6
Jízdní pohodlí spolujezdce 5
Jízdní vlastnosti 8
Ovladatelnost 9
Brzda přední/zadní 8/3
Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový)

Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řidítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje.

Jako správná krosová motorka má Honda XLR 125 jen spartánský kontrolní panel.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Mikro hot-hatch. Stokoňová Kia Picanto je zábavný mrňous

Kia Picanto

Picanto je nejmenší a nejlevnější kia. Městské mini přijíždí v drsňácké verzi X-Line. Za jednoduchou techniku se...

Zkusili jsme nové Audi A8, nejchytřejší auto na světě

Audi A8

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky....

Kia Rio 1.25 CVVT 2017 · Cool
Kia Rio 1.25 CVVT 2017 · Cool

r.v. 2017, naj. 5 969 km, benzín
260 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz