Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda XLR 125 - svižné enduro do středního terénu

  6:54aktualizováno  6:54
- Začínající motokrosoví jezdci potřebují lehký stroj s relativně výkonným motorem. Padesátka je však slabá, vysoké kubatury zase jen pro zkušenější jezdce. Podmínky dobře splňuje stopětadvacítka - v otáčkách svižná, dobře ovladatelná, s rychlostí přes sto kilometrů v hodině. Maximální výkon jí přitom umožňuje i jízdu v terénu. Proto mají stopětadvacítky silné zastoupení v motokrosu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z motorek tohoto druhu na tuzemském trhu je Honda XLR 125, která se prodává za 149 tisíc korun. Jde o enduro, tedy krosový stroj upravený také pro jízdu na silnici. Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řídítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje, ve skutečnosti je jízdě po silnici učiněna řada ústupků. Vzorek není tak drsný jako tvrdý krosový drapák, motocykl má navíc samozřejmě světla a blinkry.
Motor si však se závodním strojem v ničem nezadá. Čtyřdobý jednoválec o maximálním výkonu 8,4 kilowattu umožňuje jízdu o něco rychlejší než sto kilometrů v hodině. Ve vysokých otáčkách je přitom dostatečně pružný na to, aby rychle vytáhl motorku i do prudkého svahu. Horší je to v nízkých otáčkách, to je však pochopitelnou slabinou všech stopětadvacítek. Spotřebu XLR 125 výrobce neudává, v silničním testu MF DNES se vešla do čtyř litrů na sto kilometrů jízdy.
Co se týče jízdních vlastností XLR 125, překvapením je dobré pérování obou vidlic. Ve středním terénu nelze při jízdě poznat v podstatě žádný rozdíl od velkého dospělého stroje. V těžkém terénu šly ovšem při redakčním testování tlumiče na doraz.
Dalším kladem jsou sklopné páčky nožní brzdy a řadicí páky. Ty se při pádu nezlomí ani neutrhnou, ale jednoduše zaklopí a neohrozí řidičovu nohu. Smíšené pocity ovšem převládaly při testování brzd. Přední kotoučová brzda je ostrá a má vysokou účinnost, to však zdaleka neplatí o zadním bubnu.
Celkový dojem z XLR 125 je následující - vhodný stroj do středního terénu, dobrý i na silnici. Řidiči i spolujezdci dokáže poskytnout dostatek pohodlí, aby vydrželi ujet i delší trasu. Malým zklamáním je zadní brzda a také relativně vysoká cena.

Testovaný motocykl Honda XLR 125

Model

Honda XLR 125

Zdvihový objem (cm3)

124

Typ motoru

čtyřdobý

Výkon (kW/k)

8,4/11

Max. rychlost (km/h)

115

Objem nádrže (l)

9

Spotřeba (l/100 km)

3,9

Hmotnost (kg)

126

Cena (Kč)

149000
Poznámka: * výrobce neudává

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkon 7
Pružnost 6
Vibrace 5
Startování 8

PODVOZEK

Jízdní pohodlí jezdce 6
Jízdní pohodlí spolujezdce 5
Jízdní vlastnosti 8
Ovladatelnost 9
Brzda přední/zadní 8/3
Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový)

Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řidítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje.

Jako správná krosová motorka má Honda XLR 125 jen spartánský kontrolní panel.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.