Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda XLR 125 - svižné enduro do středního terénu

  6:54aktualizováno  6:54
- Začínající motokrosoví jezdci potřebují lehký stroj s relativně výkonným motorem. Padesátka je však slabá, vysoké kubatury zase jen pro zkušenější jezdce. Podmínky dobře splňuje stopětadvacítka - v otáčkách svižná, dobře ovladatelná, s rychlostí přes sto kilometrů v hodině. Maximální výkon jí přitom umožňuje i jízdu v terénu. Proto mají stopětadvacítky silné zastoupení v motokrosu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z motorek tohoto druhu na tuzemském trhu je Honda XLR 125, která se prodává za 149 tisíc korun. Jde o enduro, tedy krosový stroj upravený také pro jízdu na silnici. Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řídítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje, ve skutečnosti je jízdě po silnici učiněna řada ústupků. Vzorek není tak drsný jako tvrdý krosový drapák, motocykl má navíc samozřejmě světla a blinkry.
Motor si však se závodním strojem v ničem nezadá. Čtyřdobý jednoválec o maximálním výkonu 8,4 kilowattu umožňuje jízdu o něco rychlejší než sto kilometrů v hodině. Ve vysokých otáčkách je přitom dostatečně pružný na to, aby rychle vytáhl motorku i do prudkého svahu. Horší je to v nízkých otáčkách, to je však pochopitelnou slabinou všech stopětadvacítek. Spotřebu XLR 125 výrobce neudává, v silničním testu MF DNES se vešla do čtyř litrů na sto kilometrů jízdy.
Co se týče jízdních vlastností XLR 125, překvapením je dobré pérování obou vidlic. Ve středním terénu nelze při jízdě poznat v podstatě žádný rozdíl od velkého dospělého stroje. V těžkém terénu šly ovšem při redakčním testování tlumiče na doraz.
Dalším kladem jsou sklopné páčky nožní brzdy a řadicí páky. Ty se při pádu nezlomí ani neutrhnou, ale jednoduše zaklopí a neohrozí řidičovu nohu. Smíšené pocity ovšem převládaly při testování brzd. Přední kotoučová brzda je ostrá a má vysokou účinnost, to však zdaleka neplatí o zadním bubnu.
Celkový dojem z XLR 125 je následující - vhodný stroj do středního terénu, dobrý i na silnici. Řidiči i spolujezdci dokáže poskytnout dostatek pohodlí, aby vydrželi ujet i delší trasu. Malým zklamáním je zadní brzda a také relativně vysoká cena.

Testovaný motocykl Honda XLR 125

Model

Honda XLR 125

Zdvihový objem (cm3)

124

Typ motoru

čtyřdobý

Výkon (kW/k)

8,4/11

Max. rychlost (km/h)

115

Objem nádrže (l)

9

Spotřeba (l/100 km)

3,9

Hmotnost (kg)

126

Cena (Kč)

149000
Poznámka: * výrobce neudává

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Výkon 7
Pružnost 6
Vibrace 5
Startování 8

PODVOZEK

Jízdní pohodlí jezdce 6
Jízdní pohodlí spolujezdce 5
Jízdní vlastnosti 8
Ovladatelnost 9
Brzda přední/zadní 8/3
Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový)

Vysoko zdvižené blatníky, hrazdička na řidítkách a hrubý vzorek pneumatik vzbuzují zdání tvrdě sportovního stroje.

Jako správná krosová motorka má Honda XLR 125 jen spartánský kontrolní panel.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Když rolls svlékne střechu, je z něj výletní jachta na rozpálený asfalt

Rolls-Royce Dawn

Není osobitějšího krále automobilového světa. Rolls-Royce je esencí dokonalosti a stárne stejně dobře jako víno....

Na koncert za volant. Hraje líp auto, nebo hi-fi za 1,5 milionu?

Během testu audiosystému ve voze Volvo V90 Cross Country se hudební skladatel...

Audiosystémy aut udělaly od dob, kdy se na zadních oknech nadšenců začaly objevovat ohromné nálepky Bose a Pioneer,...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Najdete na iDNES.cz