Diskuze
Hongkong už nechce sponzorovat bohaté. Zrušil úlevy pro elektroauta
Děkujeme za pochopení.
J41o49s90e80f 86Š45o89l16t12e50s
Je snad jasné, že když zrušíte nějakou výhodu k nějakému datu, že se po tom datu nic nějakou dobu neprodá, protože člověk by musel být padlý na hlavu, aby si to neobjednal o měsíc dřív za cenu o 80 % nižší. Tohle o elektromobilitě neříká vůbec nic. A dodal bych, že je velký rozdíl, jestli něco vypouští emise přímo ve městě nebo za městem s kvalitním odsířením a filtrováním.
M51a94r10e91k 18M13a36l59ý
Ano, proto bude zajímavější statistika žekněme po roce, porovnat prodeje se zvýhodněním a bez. A klidně se vsadím, že ten propad bude obrovský, minimálně o polovinu. Lidi prostě myslí ekonomicky spíš než ekologicky.
D77a57v72i20d 32R76y62c57h41e25t84s86k57ý
Je to o bateriích, vše ostatní je vyvinuto a připraveno. Pokud ale máte baterie na úrovni 0,1 a potřebujete aspoň 1, začínat elektromobily stavět masově je blbost a tunel.
V79á30c97l68a84v 70M29e49d18e66k
Tak vše ostatní je vyvinuto už nejméně 100 let. Jen ty baterie jsou stále slabinou. V elektromotorech desítky let žádná masivní inovace neproběhla.
P77a87v64e38l 10V19o68d92i12č88k75a
Wow, masivní zpráva, v honkonkgu se nenajde jedinej dement co by v dubnu koupil auto který mohl v březnu dostat bez daně
M91i28r70e64k 67G37a57j70e34r
Nutno pripomenout, ze dan je tam padesát až osmdesát procent jeho ceny!
M65i91c96h71a74l 12N33a33j41m17a20n
Elektromobily by měli řešit situaci ve městech a proto by měly být podporovány malé a a jednoduché elektroauta. U Tesly, která je cenově na úrovni 100 tis. EUR je jakákoli podpora nesmysl. Navíc ty malá auta musejí dávat i ekonomický smysl.....
J68i90ř93í 31S67c48h61w48a71c31h
čistirna odpadní vody města, továrny nebo spalin v elektrárně pro provozovatele nikdy žádný ekonomický smysl nedávala, ale naopak je to pro ně ekonomická zátěž.
H82o96n81z26a 37F79á96t30o13r
Krásný příklad, jak jsou nesmyslné různé ekopodpory v této oblasti. Kdyby nebyly, tak si takové auto koupí leda blázen.
V91á91c47l41a22v 95M67e65d35e17k
Nemusí jít zrovna o blázna. Stačí nadšenec do moderních technologií s neomezeným rozpočtem.
V44á69c70l81a65v 94M11e33d49e95k
Podpora elektromobilů by měla smysl u malých aut do města. Aby státy "dotovaly" prodej Tesly za 100.000€ je fakt úchylárna. Kdo na Teslu má, má i na daň.
J29i74ř19í 97S13c82h93w24a54c46h
na druhou stranu za auto se spalovákem "smrdícím přímo pod nosem" za 50.000 euro je nyní daň cca poloviční jak za nesmrdící elektromobil za dvojnásobnou cenu. Jaký to má smysl?
M32a36r13c38e25l 28S30t58a80r34ý
ještě zaveďte 60%-ní daně na zdroj el. energie a trh bude vyrovnán...
V98á81c36l40a37v 60M22e25d25e31k
opravdu si přejete, aby se kažé domácnosti zdražila elektřina?
L36u55k56á33š 83K26m81e49n38t
Pokud se to bude nebude schopné prosadit bez dotací samo v rámci trhu, pak to nemá smysl. Prostě bude třeba ještě počkat, protože stávající baterie stejně nelze využívat v masovějším měřítku. Už teď se objevuje problém s nedostatkem kobaltu. Tedy ukazuje se, že aktuální představa elektromotor plus velká baterie není při současných technologiích příliš reálná. Dotace by pouze současný stav zabetonovaly a to by nebylo pro další vývoj pozitivní.
Je třeba aby probíhal vývoj řešení, které obejde současná omezení a nabídce lepší cenu ve srovnání s vozem na fosilní paliva. V tomto směru se mu zatím podstatně víc líbí hybridy. Ono už jen to nabíjení. Ono z pohledu majitele rodinného domu to nevypadá špatně. Ale vemte si, kolik aut parkuje na sídlištích. Na sídlištích, kde je pomalu problém udržovat chodníky a asfalt na silnici v provozschopném stavu. Představa, že tam někdo buduje nabíjecí stanice je dost zcestná. A pár míst s nabíječkami po městě do nezachrání, pokud u nich budete stát půl hodiny, než se to nabije nebo tak dvě hodiny, než se nabijou čtyři auta ve frontě před vámi. Ono i na benzínkách se občas dělají fronty u stojanů a to vám natankování zabere i se zaplacením a záchodem ani ne 5 minut.
T39o11m52á21š 88K84u18c66h41a66ř
Chtě nechtě se hlavně bude muset něco udělat s tím, že pro přepravu našich zadků do práce je současně přepravováno 1,5 tuny železa. Ta spotřeba energie i potřeba a amortizace drahého krámu, to prostě nedává smysl.
J47i73ř51í 51Z24ý96k46a
a máte nějaký nápad, nebo jste jen brblal, teoretik? Myslíte si, že se automobilky nesnaží o snížení hmotnosti vozů? Nebo si snad myslíte, že hromadná doprava je na tom lépe?
P51e69t78r 97P33r19o75c78h78á54z97k45a
Bez dotací je elektromobil neprodejný a bez dotací nikdy nevznikne ani infrastruktura, která zajistí jeho provoz. Navíc je to slepá cesta. Tedy v provedení elektromotor, baterie. Budoucnost je někde jinde. Možná palivové články. Možná mikro reaktory. Kdoví. Dotace vývoj spíše brzdí než mu pomáhají a také ničí konkurenční prostředí.
J80i30ř51í 33Z55ý70k46a
v ČR žádné dotace nejsou, přesto se tu několik tisíc elektromobilů již prodalo. Infrastruktura se již pomalu buduje. A že je to slepá cesta? Nemyslím si, je to další cesta jako motor na benzin, naftu, LPG, CNG. Někomu budou užitné vlastnosti vyhovovat a tak si to koupí, někomu ne a tak si pořídí něco jiného.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Pronájem pokoje 42 m2 Praha, Děčínská
Děčínská, Praha 8 - Střížkov
9 310 Kč/měsíc