Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hongkong už nechce sponzorovat bohaté. Zrušil úlevy pro elektroauta

aktualizováno 
Další rána pro elektromobily: daňová zvýhodnění končí i v Hongkongu. Po ukončení daňových prázdnin na pořízení elektromobilu se tam v dubnu neprodal ani jeden elektrický vůz.

Tesla Model S 85D | foto: Lukáš Hron, Mobil

Hongkong po vzoru Dánska ukončil daňová zvýhodnění na elektrické vozy. Při koupi takové Tesly nebo BMW i3 teď musí tamní zákazníci do státní kasy odvést padesát až osmdesát procent jeho ceny. Místní úřady prý nechtějí boháčům sponzorovat pořízení dalšího auta do sbírky a svým rozhodnutím chtějí bojovat se zácpami. Mezi hongkongskými majiteli elektromobilů ale tento krok vzbudil velkou nevoli.

Bývalá britská kolonie přitom bývala podle slov lidí z Tesly „majákem elektromobility“ v jihovýchodní Asii. Podle Bloombergu představovaly tamní prodeje americké značky šest procent těch celosvětových.

Tesla také vládní rozhodnutí očekávala, již koncem minulého roku své zákazníky vybízela, aby si auto objednali včas, aby jim bylo doručeno do konce března, kdy daňové prázdniny skončily. Výsledkem bylo to, že se v březnu v Hongkongu prodalo 2964 elektromobilů, z nichž jen 20 neslo na přídi jiný znak, než stylizované T. V dubnu již nebyl zaregistrován ani jeden.

Důvody pro předčasné zrušení daňových zvýhodnění přitom vyvolávají i pochybnosti. Ze 750 tisíc soukromých vozidel, která jsou v Hongkongu registrována, jich je jen 10 589 elektrických. Pobídky měly zlepšit vzduch ve městě, v němž se však více než 50 % veškeré elektrické energie získává z uhlí, a také umožnit rozvoj sítě dobíjecích stanic, která by usnadnila větší rozšíření elektromobility, než přijdou cenově dostupnější elektrické vozy jako Tesla Model 3.

Podle kritiků však ukončení podpory elektromobilů nebude mít za následek slibované zmenšení zácp. Zájemci o auta si totiž prostě jen raději koupí vozy se spalovacím motorem. Ty jsou sice rovněž zatíženy stejnou daní, v porovnání s drahými elektromobily jsou však přece jen levnější.

Mark Webb-Johnsson, zakladatel iniciativy Charged Hong Kong, dokonce tvrdí, že místní vláda vyšla vstříc lobby evropských automobilek, jež potřebují prodávat vozy se spalovacími motory. Společnost Clean Air Network, která omezení pobídek jinak podporuje, by proto ráda, aby byly zároveň zvýšeny daně pro benziny a diesely.

Autoři:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.