Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vedra se mohou podílet až na pětině dopravních nehod

  10:40aktualizováno  10:40
Současná vedra jsou podle dopravních odborníků v tyto dny zprostředkovaně viníkem až dvaceti procent nehod. Únava na řidiče doléhá hlavně mezi druhou a čtvrtou v noci a odpoledne.

Hráč amerického fotbalu Tyrann Mathieu se „vaří“ v autě postaveném na přímém slunci. Teplota uvnitř dosáhla téměř 45 stupňů Celsia. | foto: PETA

Ústřední automotoklub (ÚAMK) přidal několik doporučení, která by motoristům měla pomoci horka lépe zvládnout. Před jízdou by se měli dostatečně napít minerálky, slabého čaje, nebo iontového nápoje a vychlazené tekutiny by si měli vzít také s sebou do vozu.

„Pokud cestujete s malými dětmi, dělejte časté přestávky. Nenechávejte děti v zaparkovaném vozidle,“ radí mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

Horké počasí má totiž zásadní vliv na únavu řidiče. Právě ta je podle některých odborníků příčinou až 10 % nehod na silnicích a až 20 % na dálnicích.

„Samozřejmě, že jsou známy i hodiny, které jsou považovány za ty nejriskantnější, tedy kdy únava doléhá na řidiče nejvíce,“ uvádí Vomáčka. „Hovoříme jak o nočních hodinách v rozmezí dvou až čtyř hodin ráno, tak ve stejné době, tedy od 14 do 16 hodin odpoledne. V velmi horkém létě, jako je letos i v Čechách, se k tomu přidává ještě pozdně odpolední chvíle asi v rozmezí 17 až 19 hodin, kdy je po celodenním žáru vše doslova rozpáleno.“

Teplota ve vozidle v oblasti palubní desky, kam dopadají sluneční paprsky, může dosahovat 60 i více stupňů Celsia.

Nizozemští specialisté podle automotoklubu zjistili, že nejnebezpečnější je únava pro profesionální řidiče, kteří jezdí na dlouhých trasách, pro ty, kdo v běžném životě pracují na směny, pro lidi trpící poruchami spánku a pro mladé řidiče do 25 let.





Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.