Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Horváth: Hlasitá hudba v autě mě vyvádí z koncentrace

aktualizováno 
Větší nároky na prostor donutily vítěze soutěže Česko hledá SuperStar Vlastu Horvátha k výměně vozu. Forda Fiestu proto nahradil Citroën Xsara Picasso.

Vlasta Hotváth | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Vlasta Horváth přiznává, že vítězství v pěvecké soutěži mu změnilo život i jako řidiči.

"Od skončení SuperStar trávím v autě každý den spoustu času. Předtím jsem měl Forda Fiestu, což mi stačilo. Jak jsem ale začal jezdit víc, zjistil jsem, že potřebuju bezpečnější a hlavně větší auto. Vozím kytaru a dlouhé varhany, takže si asi dokážete představit, jak jsem to do fiesty skládal,“ říká.

Citroën Picasso byl jasnou volbou, nebo jste uvažoval i o něčem jiném?
Vůbec mi nešlo o značku. Na prvním místě byla prostornost a funkčnost. Ale samozřejmě se mi musel i líbit.

Kupoval jste ho nové?
Řeknu to popravdě. Samozřejmě šlo i o finance, takže jsem kupoval ojetinu. Hodně jsem přemýšlel o Fordu Focus Kombi, ale to by znamenalo investovat do nového auta. A ty peníze se mi v tom nakonec nechtělo utopit.

Kolik vám přijde rozumné dát za auto?
Nové auto za 400 tisíc bych si na splátky pořídit mohl. Ale tři roky starého citroëna jsem pořídil levněji. Zaplatil jsem ho hotově. Nebyla to tak velká rána a dál už žádné splátky řešit nemusím. Nové auto, které rychle ztrácí na ceně, je pro mě zbytečný luxus.

Kolik měl citroën najeto?
Asi padesát tisíc kilometrů.

Vybíral jste ho sám?
Kupoval jsem prostřednictvím jednoho kamaráda. Věděl jsem, po kom to auto je, v jakém je stavu, že má servisní knížku... Žádný náhodný nákup. Sám bych se do toho ani nepustil.

V čem jste začínal řídit?
První byla Škoda 120, kterou jsem si v osmnácti kupoval vlastně naslepo za dvacet tisíc. Taky to dopadlo tak, že se za dva dny projevil problém s převodovkou. Prodal jsem ji za rok a dostal za ni o patnáct tisíc míň, než jsem zaplatil. Potom jsem měl felicii. S tou byly jen problémy. Škodovku vystřídal Ford Fiesta, kterého teď má manželka a já jezdím v citroënu.

Máte v autě benzinový, nebo naftový motor?
V picassu mám benzinový motor o objemu 1,6 litru, ale je to asi můj poslední benziňák. Všichni mi radí, abych si kvůli spotřebě koupil auto s dieselovým motorem.

A co výbava? Upřednostňujete něco?
Citroën má všechno, co jsem si přál. To znamená elektricky ovládaná okna, klimatizaci a dálkové centrální zamykání. Pro bezpečnost pak třeba airbagy. Nezakládám si na navigaci a možná paradoxně ani na nadupané audiosoupravě. Když řídím auto, nejsem schopný poslouchat hudbu nahlas. Vyvádí mě to z koncentrace.

Jak dlouho chcete s citroënem jezdit?
Na autech nechci prodělávat. Proto je budu měnit častěji. Citroëna mám pět měsíců a chtěl bych si ho nechat ještě tak rok. Víc ne. Jak v autě jezdíte denně, všechno se hrozně opotřebovává.

A co si koupíte po tom roce?
Doufám, že už to bude Ford Focus Kombi. S fiestou jsem byl spokojen, tak bych se rád k fordu zase vrátil.

Začala motorkářská sezona. Co vy a motorky?
K těm jsem nikdy neměl vztah. Přesto jsem si kdysi koupil pionýra, ale bavilo mě to tak týden. Vyměnil jsem ho za kolo, na kterém občas jezdím i dnes.

Jezdíte na kole také na silnicích?
Hrozně nerad. Jen když už to jinak nejde. Protože to znám i z téhle strany, v autě objíždím cyklisty hodně velkým obloukem.

Máte nějaký vysněný vůz?
Pokud bych neřešil peníze, šel bych po limuzíně ve stylu mercedesu. Netoužím po sporťáku. Jednou jsem se svezl v Nissanu 350Z a to mi stačilo. Jezdili jsme ve smyku, kouřilo se od gum... Jenže ve mně se všechno chvělo. Chci prostorné, pohodlné a zároveň svižné auto.

Takže by vám vyhovovala automatická převodovka?
No, to bych bral hned. Když jsem se ženil, řídil jsem Nissana Murano, který automat měl. Zprvu jsem si těžce zvykal, ale po chvíli jsem si to užíval.

Co říkáte na bodový systém, který brzy začne platit?
Z toho mám trochu strach. Ale bezpečnost by to zvýšit mohlo. Jakmile ztratíte pár bodů, budete se víc hlídat. Hodně tím budou trpět řidiči z povolání. Často nemají na výběr a zkrátka musí třeba zastavit v zákazu stání. Pro ty to bude drsné. Znám to z vlastní zkušenosti. Nějaký čas jsem pracovně řídil dodávku.

Citroën Xsara Picasso Vlasty Horvátha

Objem motoru

1 587 cm3

Výkon

80/110 kW/koní

Maximální rychlost

180 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

11,4 s

Základní cena

535 900 Kč



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Ilustrační snímek

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Najdete na iDNES.cz