Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Horváth: Hlasitá hudba v autě mě vyvádí z koncentrace

aktualizováno 
Větší nároky na prostor donutily vítěze soutěže Česko hledá SuperStar Vlastu Horvátha k výměně vozu. Forda Fiestu proto nahradil Citroën Xsara Picasso.

Vlasta Hotváth | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Vlasta Horváth přiznává, že vítězství v pěvecké soutěži mu změnilo život i jako řidiči.

"Od skončení SuperStar trávím v autě každý den spoustu času. Předtím jsem měl Forda Fiestu, což mi stačilo. Jak jsem ale začal jezdit víc, zjistil jsem, že potřebuju bezpečnější a hlavně větší auto. Vozím kytaru a dlouhé varhany, takže si asi dokážete představit, jak jsem to do fiesty skládal,“ říká.

Citroën Picasso byl jasnou volbou, nebo jste uvažoval i o něčem jiném?
Vůbec mi nešlo o značku. Na prvním místě byla prostornost a funkčnost. Ale samozřejmě se mi musel i líbit.

Kupoval jste ho nové?
Řeknu to popravdě. Samozřejmě šlo i o finance, takže jsem kupoval ojetinu. Hodně jsem přemýšlel o Fordu Focus Kombi, ale to by znamenalo investovat do nového auta. A ty peníze se mi v tom nakonec nechtělo utopit.

Kolik vám přijde rozumné dát za auto?
Nové auto za 400 tisíc bych si na splátky pořídit mohl. Ale tři roky starého citroëna jsem pořídil levněji. Zaplatil jsem ho hotově. Nebyla to tak velká rána a dál už žádné splátky řešit nemusím. Nové auto, které rychle ztrácí na ceně, je pro mě zbytečný luxus.

Kolik měl citroën najeto?
Asi padesát tisíc kilometrů.

Vybíral jste ho sám?
Kupoval jsem prostřednictvím jednoho kamaráda. Věděl jsem, po kom to auto je, v jakém je stavu, že má servisní knížku... Žádný náhodný nákup. Sám bych se do toho ani nepustil.

V čem jste začínal řídit?
První byla Škoda 120, kterou jsem si v osmnácti kupoval vlastně naslepo za dvacet tisíc. Taky to dopadlo tak, že se za dva dny projevil problém s převodovkou. Prodal jsem ji za rok a dostal za ni o patnáct tisíc míň, než jsem zaplatil. Potom jsem měl felicii. S tou byly jen problémy. Škodovku vystřídal Ford Fiesta, kterého teď má manželka a já jezdím v citroënu.

Máte v autě benzinový, nebo naftový motor?
V picassu mám benzinový motor o objemu 1,6 litru, ale je to asi můj poslední benziňák. Všichni mi radí, abych si kvůli spotřebě koupil auto s dieselovým motorem.

A co výbava? Upřednostňujete něco?
Citroën má všechno, co jsem si přál. To znamená elektricky ovládaná okna, klimatizaci a dálkové centrální zamykání. Pro bezpečnost pak třeba airbagy. Nezakládám si na navigaci a možná paradoxně ani na nadupané audiosoupravě. Když řídím auto, nejsem schopný poslouchat hudbu nahlas. Vyvádí mě to z koncentrace.

Jak dlouho chcete s citroënem jezdit?
Na autech nechci prodělávat. Proto je budu měnit častěji. Citroëna mám pět měsíců a chtěl bych si ho nechat ještě tak rok. Víc ne. Jak v autě jezdíte denně, všechno se hrozně opotřebovává.

A co si koupíte po tom roce?
Doufám, že už to bude Ford Focus Kombi. S fiestou jsem byl spokojen, tak bych se rád k fordu zase vrátil.

Začala motorkářská sezona. Co vy a motorky?
K těm jsem nikdy neměl vztah. Přesto jsem si kdysi koupil pionýra, ale bavilo mě to tak týden. Vyměnil jsem ho za kolo, na kterém občas jezdím i dnes.

Jezdíte na kole také na silnicích?
Hrozně nerad. Jen když už to jinak nejde. Protože to znám i z téhle strany, v autě objíždím cyklisty hodně velkým obloukem.

Máte nějaký vysněný vůz?
Pokud bych neřešil peníze, šel bych po limuzíně ve stylu mercedesu. Netoužím po sporťáku. Jednou jsem se svezl v Nissanu 350Z a to mi stačilo. Jezdili jsme ve smyku, kouřilo se od gum... Jenže ve mně se všechno chvělo. Chci prostorné, pohodlné a zároveň svižné auto.

Takže by vám vyhovovala automatická převodovka?
No, to bych bral hned. Když jsem se ženil, řídil jsem Nissana Murano, který automat měl. Zprvu jsem si těžce zvykal, ale po chvíli jsem si to užíval.

Co říkáte na bodový systém, který brzy začne platit?
Z toho mám trochu strach. Ale bezpečnost by to zvýšit mohlo. Jakmile ztratíte pár bodů, budete se víc hlídat. Hodně tím budou trpět řidiči z povolání. Často nemají na výběr a zkrátka musí třeba zastavit v zákazu stání. Pro ty to bude drsné. Znám to z vlastní zkušenosti. Nějaký čas jsem pracovně řídil dodávku.

Citroën Xsara Picasso Vlasty Horvátha

Objem motoru

1 587 cm3

Výkon

80/110 kW/koní

Maximální rychlost

180 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

11,4 s

Základní cena

535 900 Kč





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.