Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hračka pro dospělé: micra se skleněnou střechou

  14:00aktualizováno  14:00
Nabízí všechny radosti i strasti, které znají kabrioletisté: maximální požitek i z té sebepomalejší jízdy, zájem publika, mušky mezi zuby, prach v očích, ale také menší tuhost karoserie a průvan v peněžence při jeho koupi. Jste-li čahouni, nejdřív si micru vyzkoušejte, není totiž jisté, že se do ní vůbec poskládáte.

ZEVNITŘ  |   MOTOR  |   JÍZDA  CENA

ZVENKU: ROZTOMILÝ TRPASLÍK
Na pohled - zvláště pokud má nataženou střechu - možná vypadá trochu nevyváženě. Je to ale kabriolet a pro to čechrání vlasů prsty větru mu to odpustíte.

Micří C+C je okaté, bude spíše favoritem holčičích garáží. Vypadá tak trochu jako dětská hračka a rozhodně mu přisoudíme jiné přívlastky než "agresivní" a "dynamický".

Jednoduché oblé tvary doplňují rafinované detaily. Je ale vidět, že kabriolet stavěli z klasické micry až dodatečně.

Nissan Micra C+C

Vyčuhující světla při parkování napoví, kde začíná předek. Kdyby miniaturní ccčko dostalo na boky alespoň ochranné lišty bylo by to praktické a narušilo by to boubelatost. Nejdiskutovanější partií je mohutná záď, která by na pohled potřebovala tak o 20 centimetrů zkrátit. Potřebuje ale do svých útrob schovat nařezané díly plechu a skla střechy.

Střecha je skoro celá prosklená, i když zrovna není počasí na její schování, má posádka pocit maximálního kontaktu s okolím.

Proměna na kabriolet probíhá plně automaticky, žádné páky ani táhla pro její odjištění, o všechno se postarají elektromotory. Skládá se docela rychle, zmáčknete čudlík na středovém tunelu a děvčata už se otáčejí.

Aerodynamici se činili, do micřího ccčka nefouká ani při vysokých rychlostech, ještě lepší by to bylo s clonou za hlavami posádky (tzv. windshotem), která by nepustila točící se vítr zpátky. Dá se přikoupit za 8600 korun. I bez ní si ale se spolujezdkyní bez problémů popovídate. Jde to i za rychlostí, za které vás čeští policisté obšťastní trestnými body, stačí mít jen vytažená okna.

Nissan Micra C+C

Když se na jízdu bez střechy necítíte nebo se sluníčko schovalo, můžete si aspoň stáhnout boční okna. Kromě oken bezrámových dveří se do boku schovají také zadní trojúhelníková okénka. Výhled ven neruší středový sloupek, který si díky microrozměrům konstruktéři mohli dovolit vynechat.

ZEVNITŘ: NIC PRO DLOUHÁNY
Dopředu se bez potíží vejde průměrně neurostlý Japonec, dozadu se už nevejde ani liliput. Je záhadou, proč u Nissanu trvali na víc než dvoumístné střechyprosté micře. Nakonec dostala homologaci pro 2+2 cestující. Na zadních sedadlech mohou prakticky cestovat jen malé děti, jak jim ale porostou nohy do délky, je na čase zvolit jiný dopravní prostředek. Dvoučlenné posádce poslouží tento prostor především pro uložení zavazadel.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan můžete koupit na www.automodul.cz

Za volant se pohodlně složí řidič tak do 180 centimetrů výšky, kdokoliv vyšší si musí opěradlo sklonit a strefit se hlavou do prostoru, kde střechu ztenčuje prosklení.

Nissan Micra C+C

Přístrojová deska má netypickou architekturu, na středový tunel zapomeňte, ovládání autorádia a klimatizace vám připomene spíš kuchyňského robota.

O bočním vedení sedadel nemůže být řeč, jsou ale pohodlná a vyhřívaná. Trochu nelogické je zapínání vyhřívání sedadel jediným knoflíkem. Na případ, že by si chtěl pozadí hřát jen spolujezdec konstruktéři nepomysleli. Buď bude teplo oběma, nebo jen řidiči.

Ladící s interiérem, ale nepohodlné jsou opěrky hlavy. Aby nenutily řidiče být stále v předklonu, je třeba mít je co nejvýš.

Pochvalu zaslouží ovládání audiosoustavy z volantu. Je umístěno na levém rameni volantu, pravačkou tak můžete řadit, případně ovládat rádio přímo na přístrojovce.

Nissan Micra C+C

Interiér otevřené micry budil pozornost i barvou svého čalounění, které se ovšem rádo a hodně špiní.

Potěší hodně odkládacích prostor. Pravda, některé jsou díky tomu, že věci do nich uložené přímo vybízejí k vypadnutí, nepoužitelné. Ostatní to ale vynahradí. Schránka před koleny spolujezdce je obří, aby mohla dostat jedničku, musela by být uzamykatelná. Mnohem lepší je tak schovat věci pod sedák spolujezdce. Praktičnost přístupu do velkoobjemové schránky je diskutabilní (vyklápí se dopředu), ale chmatáci ji jen tak neobjeví.

Vcelku velký kufr pojme 457 litrů věcí, je velmi dobře přístupný.

Nissan Micra C+C

Když chcete stáhnout střechu, musíte ho ale rozdělit horizontálně napůl zvláštní roletkou - bez toho vám elektronika jet paprskům, větru, prachu a muškám vstříc nedovolí. Pak už je to s množstvím a velikostí přepravitelných zavazadel a přístupem k nim horší, vejde se jich tam 255 litrů

MOTOR: ČIPERA
Naši micru poháněl silnější z motorů, který do Micry C+C u Nissanu montují. Benzinová 110koňová jedna-šestka je hezky čiperná a pro rozhýbání dvanácti centů má dost sil.

Při prvním seznamování je třeba dávat pozor na citlivý plyn. Motor má hezký zvuk, nad nějakých 140 je to už trochu otravné, ale zní sportovně a řízně.

Nissan Micra C+C

Pro mikroauto formátu micry je 81kilowattový agregát akorát. Není žravý a nabízí dost výkonu k bezpečnému předjíždění. Naše spotřeba oscilovala kolem 7,5 litrů benzinu na 100 kilometrů výletů za sluncem.

JÍZDA: OBRATNÁ MINIATURA
Disciplína tuhosti, ve které se pozná jak dobře je kabriolet postavený, není silnou stránkou micry.

Malý otevřený nissan je přímo učebnicovým příkladem termínu "kroutící se kabriolet". Jízda po zanedbané silnici z dlažebních kostek plné vln znamená, že se bude vlnit i micra.

Pokud nemáte smysly tak vycvičené, poznáte to i podle toho, jak o sebe vržou boční okna, když jsou vytažená.

Díky kapesním rozměrům je obratný. Malá torzní tuhost mu nepřidá. Když začnete řezat zatáčky, za chvíli ho to omrzí a zadní náprava tvořená vlečnými rameny uvede rychle do pohotovosti stabilizační systém (ESP, příplatek 21 tisíc). V dlouhých a táhlých obloucích se drží vcelku statečně.

Nissan Micra C+C

Micra je nezáludná, na limitu, štěrku nebo vodě nedotáčivá a příjemná na ovládání. Když po ní nebudete vyžadovat sportovní výkony, dokáže být i zábavná.

Má dobře nastaven posilovač řízení. Je hezky tuhý, takže šofér nemá pocit přeposilovanosti. Řazení je přesné, líbí se krátké dráhy. Chybí ale dálniční šestka, která by vytočený motor uklidnila a šetřila by palivo.

ZÁVĚR: DRAHÁ HRAČKA
S cécéčkem se dá jezdit celý rok a právě proto mu ledacos odpustíte. Skalní kabrioleťáci s plátnem místo střechy možná nad vámi budou ohrnovat nos, alespoň ale ušetříte za garáž. A můžete s klidem tvrdit, že ta vaše střecha je skleněná.

Obyčejná micra není levné zboží, složitý mechanismus schovávající střechu do kufru a výztuhy (oproti obyčejné verzi přibralo c+c přibližně metrák) ji katapultovaly v případě kupé-kabria do astronomických výšin.

Nissan Micra C+C

Za víc než 600 tisíc, na které vyšel testovaný exemplář, se dá pořídit kabriolet, ve kterém čtyři lidi alespoň na krátkou vzdálenost opravdu odvezete, na rozdíl od micry. 

Okatý nissánek je tak hlavně drahou hračkou, která zaujme nekonvenčním vzhledem. Je alternativou pro ty, kteří chtějí mít neotřelé auto a praktičnost (alespoň minimální) uzavírá jejich žebříček požadavků na auto.

Otevřený micro-nissan vyjde minimálně na 509 tisíc (motor 1,4 - 88 koní). Za silnější 1,6 se připlácí 55 tisíc. Naftu nissaní kabriobatole nerado.





Nissan Micra C+C v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3806 x 1668 x 1441 x 2432
objem kufru/nádrže (l) 255-457/46
MOTOR zážehový čtyřválec 16 V
objem (ccm) 1598
max. výkon (kW/k) 81/110
max. krouticí moment (Nm) 153
max. rychlost (km/h) 190
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,6
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l) 8,7/5,6/6,7
pneumatiky

185/50 R16

cena (Kč) 604 000

Pozn: údaje uváděné automobilkou





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.