Oranžová tatrovka. Slavná Tatra 148 z produkce brněnského Chemoplastu patřila na hřiště u školek stejně neodmyslitelně jako podmračené soudružky učitelky. Vyráběla se mezi lety 1972 a 1982.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ferarri s přívěsem. Nad bizarní hračkou z družstva Igra žasl celý sběratelský svět.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Ručně vyrobený plechový model tatrovky.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Kdysi stála autíčka z českých dílen pár korun, ale radost, již udělala pod stromečkem, byla vždycky k nezaplacení.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Muzeum autíček v Přísece u Jihlavy
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Ručně vyrobený model dakarské tatrovky v Muzeu autíček v Přísece u Jihlavy
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Tatra 138 v Muzeu autíček v Přísece u Jihlavy
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Škoda stokrát jinak. Červené, zelené, hnědé, s korbou, v sanitní i požární úpravě – slavná Škoda 1203 měla coby hračka mnoho tváří.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Beruška, která jezdí a díky důmyslnému mechanismu citlivých tykadel nikdy nespadne ze stolu, se dodnes vyrábí.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Tank T54 vyzradil khaki odstín techniky naší lidové armády, takže musel změnit barvu.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Muzeum autíček v Přísece u Jihlavy
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Muzeum autíček v Přísece u Jihlavy
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Muzeum autíček v Přísece u Jihlavy
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
"Raz-Dva-Trojka" se jako hračka vyráběla mezi lety 1971 až 1997. Neexistovala snad jen jako jeřáb a pohřební či mlékařský vůz.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Setrvačník chybí. Autobusy Škoda i Karosa vyráběla firma Ites na baterky a na bowden od roku 1965, verze se setrvačníkem zůstala jen jako prototyp. Výrobce se bál, že by si mohly děti o prosklenou střechu zranit ruku.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Závody s McLareny. Autodráha Ites byla od 70. do 90. let velkým vánočním snem českých dětí. Někdo si ji přál s autíčky McLaren či Porsche, jiný by raději civilní variantu s náklaďáky.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Jiskřící maják. Igra vyráběla kromě igráčků v 70. letech také jiskřící autíčka na setrvačník, jimž díky kamínku ze zapalovače blikal majáček. Škoda jen, že doblikal poměrně záhy.
Autor: Muzeum autíček, Zámek Příseka, Brtnice
Plechový šlapací moskvič byl hitem pod vánočním stromečkem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dnes se s plechovými šlapacími autíčky vyráběnými ve fabrice Moskviče obchoduje za velké peníze.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Díky firmě Dino Toys se oranžové tatrovky v roce 2014 na pískoviště zase vrátily.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Model Tatry 148
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz