Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrad loni nakoupil nová auta, přestože tvrdil, že nemá peníze

  5:52aktualizováno  5:52
Prezidentská kancelář loni koupila sedm nových automobilů, přestože její pracovníci tvrdili, že Hradu chybějí peníze. Za sedm saabů s označením 9-5, tedy toho nejlepšího z dílny švédské automobilky, zaplatila prezidentská kancelář téměř sedm miliónů korun. "Je to normální běžná výměna vozového parku, kterou musí samozřejmě prodělávat všechny organizace, pokud chtějí hospodařit úsporně a rozumně," řekl prezidentův mluvčí Ladislav Špaček. Mluvčí odmítl informaci, že kancelář nakoupila luxusní vozy. "Je to vyšší střední třída," poznamenal.
Saab 9-5

Saab 9-5 | foto: Saab

Nákupem nových vozů podle něj Hrad dokonce ušetřil. Stará uta jsou dražší, protože vyžadují nákladné opravy. Volva, která sloužila na Hradě k protokolárním účelům před novými saaby, ale prezidentská kancelář zatím neprodala. "Budou likvidována," uvedl Špaček. Prezidentská kancelář je musí nejdříve nabídnout jiným
organizacím a pak je může prodat v dražbě. 

Druhé kolo soutěže s ABA:

Soutěžní slovo pro čvrtek 14.2.2002:

POSKYTUJE

Pracovníci Havlovy kanceláře převzali auta v polovině září. Už před tím se ale v tisku objevily informace o tom, že Pražský hrad není spokojen s návrhem rozpočtu na letošní rok. Úředníci ministerstva financí totiž seškrtali prezidentské kanceláři
peníze, které chtěla především na opravy Pražského hradu.    

Prezidentův kancléř Ivo Mathé již tehdy hovořil o tom, že pokud peníze nedostanou, bude se muset na Pražském hradě zvýšit vstupné. Také Špaček tvrdil, že pokud peníze nebudou, zastaví se stavební práce a opravy na Hradě. Dokonce podle něj hrozilo, že se některé prostory budou muset uzavřít. Poslanci nakonec přidali prezidentské kanceláři zhruba 72 miliónů korun. I přesto se však na Pražském hradě od března bude vstupné zdražovat.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.