HSC - superHonda možná už příští rok

  18:14aktualizováno  18:14
Superřidiči čekající na superauto se možná příští rok konečně dočkají. Honda se rozhodla opět zčeřit vodu v segmentu "adrenalinových vozů" a představila více než 300 koňový sporťák HSC. I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Ti, které evropská konkurence (lhostejno, zda-li s koníkem, nebo býkem ve znaku) příliš neoslovuje, se tak mohou těšit na příští rok, kdy by sériová verze mohla být hvězdou některého z autosalonů. 

HSC (Honda Sports Concept) je prezentována jako studie, mající znovupřipomenout um japonského výrobce. Avšak dá se očekávat, že konečná verze se od "ochutnávky" přiliš lišit nebude. Nová superHonda zosobňuje vše, čím NSX dodnes ohromuje - stylem, chladnou a brutální silou.

Svaly, svaly, nic než svaly
Přikrčená, chystající se vystřelit na silnici. Krátký "nos", dva mohutné otvory a velké přední sklo - jediná možnost jak tuto hondu vidět zepředu. V akci budou předjíždění spíše jen nechápavě zírat na mohutné pontony boků, dva obrovské, agresivní vývody výfuků a možná ještě zahlédnou čtyři uhrančivé, krvavě rudé oči světel.

Stejně nekompromisní bojový ráz mají i boční linie. Ostrá hrana dělící profil na přísně svislé boky "těla" karoserie a tvarovaný životní prostor pilota a toho sebevraha co sedí vedle něj, zřetelně definuje rozdělení hmot karoserie. 

Díky hře světla a stínu na oblých křivkách blatníků a úsečně přímých hranách a plochách, je HSC uhrančivá a zároveň studená.

Z málo patrných stylistických lahůdek jmenujme alespoň umístění kliky dveří do horního rohu okna dveří. Pozorní "zkoumatelé" fotek si povšimli, že studii chybí zpětná zrcátka - nahradily je totíž zpětné kamery.

Sluší se dodat údaje o rozměrech superauta: HSC je dlouhá 4250 mm, do šířky zabírá 1900 mm a "žehličkovitý" vzhled podporuje pouhých 1140 mm výšky. Rozvor je 2660 mm.

Třista splašených koní japonští inženýři nacpali do víc než třílitrového motoru (spekulace o objemu oscilují mezi 3,2 a 3,7 litry). Motory Hondy si libují v otáčkách, ze kterých se konkurenci točí hlava - technologii i-Vtec japoncům nemálo výrobců závidí.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti. Technici se tak mohli plně věnovat konstrukci rámu z uhlíkových vláken a karoserii z hliníku. Převodovka je samozřejmě sekvenční, ovládaná "F1 pádly" pod volantem.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Autoři:
Témata: silnice, Honda

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...

Mánie SUV u Volkswagenu vrcholí. Mimino od Touarega se představuje

Volkswagen T-Cross

Každý pátý z více než šesti milionů volkswagenů prodaných ročně na celém světě je SUV, v Evropě je to každé čtvrté auto...

Smart slaví dvacet, na oslavu si uřízl střechu a čelní sklo

Smart Forease

Před dvaceti lety Daimler přišel s revolučním městským autem Smart. Toto výročí slaví efektním konceptem, který spojuje...

Najdete na iDNES.cz