Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HSC - superHonda možná už příští rok

  18:14aktualizováno  18:14
Superřidiči čekající na superauto se možná příští rok konečně dočkají. Honda se rozhodla opět zčeřit vodu v segmentu "adrenalinových vozů" a představila více než 300 koňový sporťák HSC. I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Ti, které evropská konkurence (lhostejno, zda-li s koníkem, nebo býkem ve znaku) příliš neoslovuje, se tak mohou těšit na příští rok, kdy by sériová verze mohla být hvězdou některého z autosalonů. 

HSC (Honda Sports Concept) je prezentována jako studie, mající znovupřipomenout um japonského výrobce. Avšak dá se očekávat, že konečná verze se od "ochutnávky" přiliš lišit nebude. Nová superHonda zosobňuje vše, čím NSX dodnes ohromuje - stylem, chladnou a brutální silou.

Svaly, svaly, nic než svaly
Přikrčená, chystající se vystřelit na silnici. Krátký "nos", dva mohutné otvory a velké přední sklo - jediná možnost jak tuto hondu vidět zepředu. V akci budou předjíždění spíše jen nechápavě zírat na mohutné pontony boků, dva obrovské, agresivní vývody výfuků a možná ještě zahlédnou čtyři uhrančivé, krvavě rudé oči světel.

Stejně nekompromisní bojový ráz mají i boční linie. Ostrá hrana dělící profil na přísně svislé boky "těla" karoserie a tvarovaný životní prostor pilota a toho sebevraha co sedí vedle něj, zřetelně definuje rozdělení hmot karoserie. 

Díky hře světla a stínu na oblých křivkách blatníků a úsečně přímých hranách a plochách, je HSC uhrančivá a zároveň studená.

Z málo patrných stylistických lahůdek jmenujme alespoň umístění kliky dveří do horního rohu okna dveří. Pozorní "zkoumatelé" fotek si povšimli, že studii chybí zpětná zrcátka - nahradily je totíž zpětné kamery.

Sluší se dodat údaje o rozměrech superauta: HSC je dlouhá 4250 mm, do šířky zabírá 1900 mm a "žehličkovitý" vzhled podporuje pouhých 1140 mm výšky. Rozvor je 2660 mm.

Třista splašených koní japonští inženýři nacpali do víc než třílitrového motoru (spekulace o objemu oscilují mezi 3,2 a 3,7 litry). Motory Hondy si libují v otáčkách, ze kterých se konkurenci točí hlava - technologii i-Vtec japoncům nemálo výrobců závidí.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti. Technici se tak mohli plně věnovat konstrukci rámu z uhlíkových vláken a karoserii z hliníku. Převodovka je samozřejmě sekvenční, ovládaná "F1 pádly" pod volantem.

Šestiválec do V je uložen za zády posádky ve středu vozu. Hmoty se tak posunuly co nejblíže těžišti.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX.

Autoři:


Témata: silnice, Honda


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.