Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zastav hulváta! Mladí Moskvané drsně vychovávají řidiče

aktualizováno 
Mladí Moskvané se rozhodli zakročit proti řidičům, kteří nerespektují předpisy. Vyhlédli si místo, kde si arogantní motoristé zkracují cestu po chodníku. Došlo i na velmi ostré výměny názorů.

Kvůli neurvalcům za volantem se v Rusku chystá úprava zákona. Zaměří se mimo jiné na vulgární výrazivo řidičů a neslušná gesta za volantem. Doporučuje to expertní skupina, kterou úřady vytvořily při přípravě novely zákona o silniční dopravě. Výši trestu pro neurvalce návrh zatím neobsahuje.

Dopravní odborníci chtějí zařadit do zákona termín „nebezpečné řízení“, který prý policie postrádá. Kromě přinejmenším v Rusku obvyklých prohřešků, jako je předjíždění zprava, jízda po chodníku, prudké rozjíždění a brzdění nebo nadměrné užívání zvukových signálů, mají být za příznak nebezpečného řízení označeny i sprosté nadávky řidičů. Dopravní policie by měla trestat i vztyčený ukazovák.

Moskvané často označují dopravu na silnicích hlavního města za džungli, kde místo dopravních předpisů vládne právo silnějšího. Nechybějí případy násilností, několikrát se na silnicích metropole ozvala i střelba s fatálními následky. Dopravní nehodovost je ve městě s 12 miliony obyvatel velmi vysoká, všudypřítomné jsou dopravní zácpy, které jen zvyšují nervozitu řidičů.

Vláda chce situaci zlepšit novelou zákona o silniční dopravě, která má obsahovat i represivní paragrafy s výčtem trestaných prohřešků. Návrh zákona, zatím bez postihu vulgarit, byl už předložen k veřejné diskusi na webu ministerstva vnitra.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.