Hummer H1 je legenda. Auto bylo postavené na základu čistě vojenského HMMWV, což znamená v překladu vysoce mobilní víceúčelové kolové vozidlo. Slangově nazývané Humvee, z čehož vzniklo jméno civilní verze Hummer. Vůz proslavil a do civilní výroby poslal herec Arnold Schwarzenegger. Ještě předtím, než se stal kalifornským guvernérem a začal jezdil elektromobily, byl totiž obrovským fanouškem vojenského speciálu a inspiroval výrobce k tvorbě civilní verze a vlastně i založení celé značky.
Původní a nejikoničtější Hummer H1 vyráběl od roku 1992 výrobce vojenského originálu AM General, od druhé generace měl prodej a výrobu na starosti General Motors. Jenže přišla celosvětová ekonomická krize, která měla na odbyt Hummerů výrazný vliv a navíc samotný General Motors bojoval o holé přežití, když procházel bankrotem. Prodej licence do Číny však životnost monstrózních aut neprodloužil.
Přesto na světě zůstalo mnoho nadšenců, pro které je Hummer stále přitažlivé auto. Především původní varianta H1, která se vyráběla do roku 2006. Novější H2 a H3 jsou už pro mnohé příliš civilní, přestože v některých variantách se stále těší značné oblibě u části zákazníků.
I v roce 2018 si můžete pořídit nového Hummera H1. Tedy jeho novou stavbu na základě původního auta. Stojí za ní společnost Mil-Spec Automotive sídlící nedaleko amerického Detroitu. Ta se rozhodla H1 přepracovat na moderní off-road a přistoupila k přestavbě velmi detailně.
Už nyní si můžete pořídit první edici nazvanou Launch Edition. Ovšem není to nic lidového. Buď si koupíte už první hotové auto, které je aktuálně v prodeji za 250 000 dolarů, což je v přepočtu asi 5,6 milionu korun. Nebo si můžete přistavit svůj starý kus a firma vám ho upraví. Pak zaplatíte přibližně 4,8 milionu korun. Problém bude i se základním H1, který by neměl být v dezolátním stavu. A právě takové kusy nejsou zrovna levné, pod milion korun se dostanou jen výjimečně.
Při dovozu do Evropy si zájemci musí připravit mnohem vyšší částku, protože se připlácí za clo, daň a dopravu. Moderní Hummer není levná záležitost, na silnici je však nepřehlédnutelný (šířka se zrcátky je 2,65 metru) a výkon pohonné jednotky je impozantní.
Mil-Spec Automotive pro pohon vybralo jednotku Duramax, což je agregát od General Motors, který vznikl ve spolupráci s Isuzu. Konkrétně byla použita verze LBZ, která poháněla Hummer H1 v posledních letech výroby. Dieselový agregát má osm válců a objem 6,6 litru. Originál měl maximálně 270 kW a 880 Nm, jenže u Mil-Spec Automotive ho ručně opětovně sestavili, poladili a teď má 367 kW a brutálních 1 350 Nm. Výkon na všechna kola přenáší převodovka Allison 1000.
Nové jsou panely karoserie z leteckého hliníku, firma vyměnila i nárazníky, přidala litá kola a udělala desítky dalších úprav oproti originálu. To samé platí i o interiéru, který je úplně nový, luxusní. I když detailní obrázky naznačují, že absolutní kvalitu z luxusních aut zde čekat nemůžeme, je to stále off-road s vojenským základem. A nutno dodat, že vše je decentní a z auta se nestalo pouťové zboží. Přesto se zájemce může těšit na bezklíčkové zámky, elektrická okna, klimatizaci, prémiový audiosystém a další výbavu.
Přestože Mil-Spec Automotive se svým Hummerem vzbudil zájem po celém světě, tak zatím vyrobil jediný kus a ten je na prodej. Další firma teprve plánuje stavět a je otázkou, kolik zakázek se jí podařilo získat.