Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

  12:46aktualizováno  12:46
Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka nového, prémiově vybaveného s extra silným motorem. Má to dva háčky. Musíte mít staré auto na přestavbu a k tomu až pět milionů korun.

Hummer H1 Mil-Spec Automotive | foto: Mil-Spec Automotive

Hummer H1 je legenda. Auto bylo postavené na základu čistě vojenského HMMWV, což znamená v překladu vysoce mobilní víceúčelové kolové vozidlo. Slangově nazývané Humvee, z čehož vzniklo jméno civilní verze Hummer. Vůz proslavil a do civilní výroby poslal herec Arnold Schwarzenegger. Ještě předtím, než se stal kalifornským guvernérem a začal jezdil elektromobily, byl totiž obrovským fanouškem vojenského speciálu a inspiroval výrobce k tvorbě civilní verze a vlastně i založení celé značky.

Fotogalerie

Původní a nejikoničtější Hummer H1 vyráběl od roku 1992 výrobce vojenského originálu AM General, od druhé generace měl prodej a výrobu na starosti General Motors. Jenže přišla celosvětová ekonomická krize, která měla na odbyt Hummerů výrazný vliv a navíc samotný General Motors bojoval o holé přežití, když procházel bankrotem. Prodej licence do Číny však životnost monstrózních aut neprodloužil.

Přesto na světě zůstalo mnoho nadšenců, pro které je Hummer stále přitažlivé auto. Především původní varianta H1, která se vyráběla do roku 2006. Novější H2 a H3 jsou už pro mnohé příliš civilní, přestože v některých variantách se stále těší značné oblibě u části zákazníků. 

I v roce 2018 si můžete pořídit nového Hummera H1. Tedy jeho novou stavbu na základě původního auta. Stojí za ní společnost Mil-Spec Automotive sídlící nedaleko amerického Detroitu. Ta se rozhodla H1 přepracovat na moderní off-road a přistoupila k přestavbě velmi detailně. 

Už nyní si můžete pořídit první edici nazvanou Launch Edition. Ovšem není to nic lidového. Buď si koupíte už první hotové auto, které je aktuálně v prodeji za 250 000 dolarů, což je v přepočtu asi 5,6 milionu korun. Nebo si můžete přistavit svůj starý kus a firma vám ho upraví. Pak zaplatíte přibližně 4,8 milionu korun. Problém bude i se základním H1, který by neměl být v dezolátním stavu. A právě takové kusy nejsou zrovna levné, pod milion korun se dostanou jen výjimečně. 

Při dovozu do Evropy si zájemci musí připravit mnohem vyšší částku, protože se připlácí za clo, daň a dopravu. Moderní Hummer není levná záležitost, na silnici je však nepřehlédnutelný (šířka se zrcátky je 2,65 metru) a výkon pohonné jednotky je impozantní. 

Hummer H1 Mil-Spec Automotive
Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Mil-Spec Automotive pro pohon vybralo jednotku Duramax, což je agregát od General Motors, který vznikl ve spolupráci s Isuzu. Konkrétně byla použita verze LBZ, která poháněla Hummer H1 v posledních letech výroby. Dieselový agregát má osm válců a objem 6,6 litru. Originál měl maximálně 270 kW a 880 Nm, jenže u Mil-Spec Automotive ho ručně opětovně sestavili, poladili a teď má 367 kW a brutálních 1 350 Nm. Výkon na všechna kola přenáší převodovka Allison 1000. 

Nové jsou panely karoserie z leteckého hliníku, firma vyměnila i nárazníky, přidala litá kola a udělala desítky dalších úprav oproti originálu. To samé platí i o interiéru, který je úplně nový, luxusní. I když detailní obrázky naznačují, že absolutní kvalitu z luxusních aut zde čekat nemůžeme, je to stále off-road s vojenským základem. A nutno dodat, že vše je decentní a z auta se nestalo pouťové zboží. Přesto se zájemce může těšit na bezklíčkové zámky, elektrická okna, klimatizaci, prémiový audiosystém a další výbavu. 

Hummer H1 Mil-Spec Automotive
Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Přestože Mil-Spec Automotive se svým Hummerem vzbudil zájem po celém světě, tak zatím vyrobil jediný kus a ten je na prodej. Další firma teprve plánuje stavět a je otázkou, kolik zakázek se jí podařilo získat. 

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Velikán zatčen, zatajil prý miliardu. Spíš však odnesl boj o moc v Nissanu

Carlos Ghosn

Francouzská automobilka Renault jmenovala dočasnou správu firmy. Správní rada se zdržela odvolání zadrženého Carlose...

Do zimního už máte mít přezuto. Víte, jak zimní gumy poznáte?

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz