Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hummer H1 to má spočítané, nový přijíždí z Číny

aktualizováno 
Mastodont, který se téměř nevejde na silnici, zato snese pád z mnohametrové výšky při výsadku z vrtulníku. Pro jeho řízení potřebujete řidičák na nákladní auto, vášeň pro terénní auta a ropný vrt na zahrádce. Hummer H1 - nefalšované vojenské nářadí, které si našlo místo také v garážích bohatých excentriků, pravděpodobně brzy odejde do automobilového důchodu.

Hummer H1 | foto: GM

Největším odběratelem "Há-jedniček" je americká armáda. Za loňský rok automobilka patřící do koncernu GM prodala ale pouze 400 "Há-jedniček". Vedení automobilky proto uvažuje, že výrobu hrdiny války v Perském zálivu ukončí.

Hummer se stále více zaměřuje na bohatou klientelu, pro kterou je ryze funkční model H1 už příliš spartánský, a to i přesto, že je stále nabízen za dostatečně luxusní cenu.

Automobilka momentálně nabízí o poznání luxusnější model H2. Novinkou je roční babyhummer H3.

Čína hummery zachrání
Plánovali jste nákup Hummeru H1 pro vyjížďky na chatu, do přírody a do práce na příští rok? Nezoufejte, čínské automobilky DongFeng Motors a Shenyang Aircraft Industry Corporation vyrábějí jejich kopie (FOTO zde). Auta využívají některé originální komponenty. Americká je převodovka, na výběr je mezi originálním "hummeřím" osmiválcem a o něco slabším V6 Cummins, vyráběným v čínské licenci.

Hummer H1 v číslech

Motor

turbodiesel V8

Objem motoru

6599 cm3

Výkon

223 kW (310 k)

Točivý moment

705 Nm

Maximální rychlost

134 km/h

Zrychlení (0-100 km/h)

13,5 s

Hloubka brodění

760 mm

Průměrná spotřeba

20 l/100 km

Délka

4686 mm

Výška

1955 mm

Šířka

2197 mm

Rozvor

3302 mm

Rozchod

1819 mm

Světlá výška

406 mm

Zavazadlový prostor

1651 l

Pohotovostní/ celková hmotnost

3271/4671 kg

Základní cena

4 499 000,- Kč

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.