Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hummer H2 to má spočítané, náhrada nebude

aktualizováno 
Když se řekne hummer, zajisté si vybavíte obrovský automobil se skvělou průchodností terénem. A také astronomickou spotřebu. Automobilce se to ale nelíbí a žrouty benzinu pomalu ze své nabídky vyřazuje. Model H2 je další na řadě.
HUMMER H2

HUMMER H2 | foto: Hummer.com

Obří terénní Hummer H1, který je silniční verzí původního vojenského speciálu HMMV přezdívaného Hummvee, se již nevyrábí. Byl první obětí dnešní honbě za ekologií. Civilizovanější a pro běžného řidiče ovladatelnější Hummer H2 jej podle všeho bude brzy následovat.

Ačkoli je totiž H2 menší, lehčí a uživatelsky přívětivější než původní H1, stále patří mezi ty největší obry na silnicích a jeho spotřeba je doslova astronomická. Hummer se ale podle všeho do budoucna hodlá zaměřovat na vozidla podstatně ekologičtější, podle zástupců společnosti si to tak přejí zákazníci.

A na rozdíl od mateřského koncernu GM se Hummer nevydá cestou hybridní varianty svého mastodonta. Mezi lety 2011 až 2014 prostě výroba současného modelu H2 bez náhrady skončí a Hummer bude svou nabídku rozšiřovat směrem dolů. Mezi tím se ale přeci jen dočkáme u řady H2 jedné změny – model dostane motor schopný pracovat i na 85% směs etanolu a benzinu, tedy palivo známé jako E85.

Na stejný druh paliva by měly být v budoucnu schopny jezdit všechny modely od Hummeru. Vyslovený mastodont jako H2 ale mezi nimi už asi nebude, největším z řady bude současný typ H3, který toho času táhne prodeje a získává si slušnou popularitu i v Evropě.

Zájemci o opravdového obra na silnici si tak musí s koupí H2 pospíšit, za pár let se totiž možná budou muset poohlížet kdesi u konkurence. A té zrovna H2 příliš mnoho nemá, takže by se hledání alternativy mohlo stát dosti nesnadným úkolem.



Témata: silnice, Hummer


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.