Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hummer HX Concept nasadil alkoholovou dietu

aktualizováno 
Hummer, to je něco obrovského, hranatého, má to obří kola a ještě větší apetit a buď v tom sedí americký voják, herec nebo modelka. Nový koncept HX nezůstává pověsti nic dlužen. Dal se ale na alkoholovou dietu.

Hummer HX Concept | foto: Hummer

Doby, kdy si mohl hummer dovolit mít pod kapotou osmiválcový šestilitrový benziňák, jsou pryč. Také produkty automobilky, jejíž konstruktéři mají nejraději tanky a návštěvy benzinky, se musí přeorientovat na dietnější stravu.

Detroitský koncept HX tak pije elixír jménem E85, který značí směs 85 % biolihu a 15 % benzinu. Motor má šest válců a objem 3,5 litru a vyvine 370 krouticích newtonmetrů a 304 koňských sil.

Šestistupňový automat přiděluje sílu všem kolům, permanentního pohonu všech kol a uzávěrek diferenciálů se hummer prozatím vzdát nehodlá.

Vzhled má nalákat militantně laděné plážové hejsky. Dveře a střecha se dají sundat a vytvořit z hummeru kabriolet. Střecha se skládá z více dílů, takže je posádka může postupně ubírat, stejné je to s některými částmi karoserie.

Kola (ráfky mají 35 palců) mají nezávislé zavěšení, přední stabilizátor je možné odpojit a pokořovat pak Skalisté hory.

Rozvor je umírněných 2 616 mm, do šířky je to ale starý dobrý hummer zabírající víc než dva metry jízdního pruhu, přesněji (2 057 mm).

Hummer HX v číslech

motor 

3,6 litru V6 VVT
objem (ccm) 3 564
výkon (kW/k) 227/304
krouticí moment (Nm) 370
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 343 x 2 057 x 1 829 x 2 616

Autor:


Témata: BMI, Dieta, Hummer


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.