Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hogo fogo škodovky obsadily Poděbrady, stovky slavily padesátiny

HundertGang 2019 anebo 50 let Stovky, to byl tradiční sraz pořádaný Veteran Car Clubem Poděbrady o posledním zářijovém víkendu. Setkání nadšenců s vozy Škoda 1000, 100, 110R a odvozených typů budilo patřičnou pozornost. Vítány byly samozřejmě i ostatní škodovky minulosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IZ

I13v18a22n 25Z94a57j45í37c

4. 10. 2019 23:09

V roce 1984 jsem přivezl-"dostal" Renault 5 , r.v.1972. Po přesednutí ze Škody 110 LS a posléze Škody 120, jsem poprvé seděl v autě. A začal uvažovat, kde asi soudruzi udělali chybu.;-D

0 0
možnosti

Škoda 100 byla moje první auto a to jsem ještě ani neměl řidičák :-)

Koupil jsem jí za 1500,- Kč zhruba v roce 96. Jezdil jsem s ní na chalupě a učil se s ní řídit.

Nutno dodat, že to byl již v podstatě vrak. Opěradlo sedadla řidiče urval bratr, když mi ji na chalupu vezl, takže aby se s ní dalo vůbec jezdit, musel jsem přehodit sedačku od spolujezdce. Brzdy nebrzdily, baterie byla špatná, takže nestartovala, musela se "pustit z kopce". Ruční brzda také nefungovala, sytič se nevracel a sloupek dveří u řidiče byl shnilý, takže při zavírání dveří bylo třeba dveře zvednout a pak teprve zavřít, jinak to jen bouchlo a nic. Jelikož nešla ruční brzda, sytič se nevracel a nešlo startovat na baterii, tak jsem musel vždy zastavit na rovině, otevřít motor a sytič stáhnout ručně, ale nesmělo to chcípnout, pak bych to už blbě na rovině roztlačil. :-)

Brzy se namotalo těsnění mezi chladičem a ventilátorem do ventilátoru (chladič byl u motoru a chlazen jen ventilátorem). Ventilátor popraskal, takže už to pak i blbě chladilo. Praskla také nějaká hadička s benzínem, takže když jsem jednou stahoval ručně u motoru sytič, tak jsem koukal jak na motor cáká benzín. :-)

Když jsem ji chtěl na heveru zvednout - uprostřed prahu byla taková ta trubice na nasazení heveru - tak jsem točil a točil, ale auto stálo stále na zemi. Práh byl tak shnilý, že se zvedala jen ta trubička na hever, ale auto už ne. :-)

Nakonec jsem ji ještě za 1500,- Kč prodal resp. spíš papíry někomu na přestavbu na Š120.

To byly časy...;-)

1 0
možnosti
PM

P46e81t30r 13M23i62c44h35a48l

4. 10. 2019 22:09

Ale to nebyla vina auta. :-)

0 0
možnosti
PN

P66e20t25r 19N96e12č54a32s

4. 10. 2019 9:23

Stovka? Nejhorší auto, které jsem kdy měl. Hnilo před očima. Šokuje mě, že ještě nějaké existuje. Snad jen exportní. Jinak to byla fakt tragedie.

4 0
možnosti
RS

Chtělo to nástřik prahů, dutin a spodku směsí rezistinu a oleje, to byl nutný předpoklad toho, aby to nehnilo před očima v podstatě všech tehdejších automobilů z východu, nejen škodovek. Samozřejmě náchylný to bylo, ale kdo se staral, a odpustil si ježdění v zimě v těch největších prosolených břečkách, tak tomu to pak něco vydrželo.

2 0
možnosti
PM

Stovku jsme kdysi měli, táta ji koupil hned v roce 1969. No, žádný zázrak to nebyl. Měla automatický sytič, takže docela žrala, výkon motoru taky žádná hitparáda. Ale trocha nostalgie tam pochopitelně zůstala.

3 0
možnosti
RS

Taky jsme ji měli – Š100 z roku 1969, ale automatický sytič rozhodně neměla, naopak dobře si vybavuji ty dvě páčky na středové konzoli za ruční brzdou, bílá byla topení a černá právě sytič. Před startem ji bylo nutno vytáhnout do svislé polohy, po nastartování stáhnout zhruba na polovinu a po ohřátí motoru zavřít, na což se občas zapomnělo a ano, pak byla skutečně vyšší spotřeba. Ona i normálně byla okolo 8l/100 km, což u litrového motůrku je z dnešního pohledu dost, ale tehdy to bylo normální. Že to nebude žádná hitparáda, to měla Š100 napsané už v techničáku - výkon motoru jen 35 kW, ale bylo to auto, které umožnilo rodinám ve větším měřítku začít jezdit, v tom spatřuji jeho největší přínos.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...