Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hurá do školy! Hennessey otevírá školu pro tunery

aktualizováno 
Garážový tuning není příliš smysluplná zábava, úpravy aut můžete brát i jako vážnou věc. Léta promeškaná marnou snahou o vyšlechtění Škody Favorit ovšem můžete dohnat. Každé ráno ale budete muset být na půl devátou ve škole.

Tuningová firma Hennessey otevírá školu tuningu | foto: Hennessey

Přední úpravce sportovních vozidel, americká společnost Hennessey Performance Engineering sídlící poblíž amerického Houstonu, totiž pro zájemce připravuje nevšední soukromou školu tuningu. Vlastně první svého druhu na světě.

Během tří a půl měsíce by se zde měli studenti naučit vše, co by se jim při úpravách vozidel mohlo hodit. Tato škola, nebo spíše obšírnější kurz, vznikla pod patronátem notoricky známého texaského výrobce typicky amerických muscle cars a nadšence pro tuning Johna Hennesseye, který má v oblasti úpravy automobilů 19leté zkušenosti.

Případní zájemci si však musejí připravit čtrnáct a půl tisíce dolarů (téměř 270 000 Kč), přičemž každý ročník je omezen maximálně dvaceti studenty. Výuka začíná každé ráno v 8:30 a končí o půl jedné odpoledne.

Corvette ZR1 s výkonem 705 koní

Corvette ZR1 s výkonem 705 koní zvládne ¼ míle za 11,03 sekundy.

Osnovy pokrývají všechna témata, která k tuningu neodmyslitelně patří. A nejde rozhodně o vzhledové úpravy s různými více či méně povedenými spoilery, mračítky světel, obměnou masky chladiče nebo instalací chromované koncovky výfuku, což je pro mnohé české tunery vrchol znalostí (samozřejmě, existují i výjimky).

Škola Johna Hennesseye jde přímo k podstatě věci. Studenti zde získávají znalosti, jak vylepšit účinek brzdové soustavy, jak zlepšit jízdní vlastnosti nastavením nebo výměnou tlumičů, jak upravit stupňování manuální nebo automatické převodovky (to se hodí spíše pro Američany, protože v Texasu je většina vozidel vybavena automatickým převodovým ústrojím), jak zdokonalit výfukovou soustavu, bezpečnost vozidla, sání k motoru, hlavy motorů, ventilové rozvody, řídicí jednotku nebo jak správně instalovat turbodmychadla, kompresory nebo nitro systémy zvyšující výkon vstřikováním oxidu dusíku do spalovacích komor.

Samozřejmostí je také škola jízdy a v neposlední řadě kosmetické úpravy karoserie, které mají za úkol hlavně zlepšit funkčnost jednotlivých komponentů a jízdních vlastností a až potom vylepšit estetiku celku.

Studenti dělí svou dobu výuky pravidelně mezi teoretickou přípravu ve třídách, praktické zkoušky v montážní hale Johna Hennesseye a závodní okruh Lonestar Motorsport Park, aby mohli úpravy udělané na vozidle vyzkoušet také v praxi.

Ačkoliv je Hennessey proslavený úpravami amerických vozidel, zejména Dodge Viper (v produktovém listu najdete ale také Chevrolet Corvette, Ford GT nebo Nissan GT-R), zasvěcování do tajů tuningu probíhá na jiném vozidle s pohonem zadní nápravy – korejském Hyundai Genesis Coupe.

Vysoká tunerská

Pro studenty, kteří absolvovali tuto školu tuningu, připravil Hennessey ještě dvojici zdokonalovacích kurzů s názvy "Tuner a výroba & Pokrok v tuningu" a "Tuner a podnikání". Oba kurzy by měly studentům umožnit lépe přenést své znalosti do praxe a podstatně tak zvýšit povědomí o tuningu a tím pádem také rozšířit obchod v tomto odvětví.

Všichni instruktoři mají dlouhodobou praxi v úpravách jednotlivých částí vozidel. Nikdo z nich se tomuto tématu nevěnuje méně než 9 let. Ale například Dave Golder pracuje v oboru úctyhodných 28 let.

Dodge Viper - Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM Coupe

Dodge Viper - Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM Coupe.

Nejbližší třída bude otevřena 7. září a výuka bude trvat do 18. prosince. Příští rok si můžete vybrat ze tří možných termínů. První začíná 11. ledna, následuje 17. května a poslední škola tuningu začne opět 7. září. Součástí každého ročníku jsou také zajímavé výlety.

Letos v srpnu pojedou žáci na víkend rychlosti do Bonneville v Utahu a v listopadu je připraven výlet na největší tuningovou výstavu v Americe, na SEMA Show v Las Vegas.

A na závěr jednu potěšující zprávu pro zájemce z české kotliny. Škola Johna Hennesseye přijímá také zájemce ze zahraničí. V jedné třídě mohou být maximálně dva, ale samozřejmostí je jejich výborná znalost angličtiny slovem i písmem. Takže nezbývá než se vydat za moře a něčemu se přiučit.

Nissan GTR600

Nissan GTR600 akceleruje na 96 km/h za 2,9 sekundy a 160 km/h dosáhne za 6,5 s. ¼ míle zvládne za 10,8 sekundy s konečnou rychlostí 208 km/h.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Volkswagen stahuje 700 000 Tiguanů a Touranů, mohou totiž začít hořet

Volkswagen Tiguan

Německá automobilka Volkswagen celosvětově stahuje k opravě na 700 000 vozů současné generace modelů Tiguan a Touran...

Najdete na iDNES.cz