Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hurá do školy! Hennessey otevírá školu pro tunery

aktualizováno 
Garážový tuning není příliš smysluplná zábava, úpravy aut můžete brát i jako vážnou věc. Léta promeškaná marnou snahou o vyšlechtění Škody Favorit ovšem můžete dohnat. Každé ráno ale budete muset být na půl devátou ve škole.

Tuningová firma Hennessey otevírá školu tuningu | foto: Hennessey

Přední úpravce sportovních vozidel, americká společnost Hennessey Performance Engineering sídlící poblíž amerického Houstonu, totiž pro zájemce připravuje nevšední soukromou školu tuningu. Vlastně první svého druhu na světě.

Během tří a půl měsíce by se zde měli studenti naučit vše, co by se jim při úpravách vozidel mohlo hodit. Tato škola, nebo spíše obšírnější kurz, vznikla pod patronátem notoricky známého texaského výrobce typicky amerických muscle cars a nadšence pro tuning Johna Hennesseye, který má v oblasti úpravy automobilů 19leté zkušenosti.

Případní zájemci si však musejí připravit čtrnáct a půl tisíce dolarů (téměř 270 000 Kč), přičemž každý ročník je omezen maximálně dvaceti studenty. Výuka začíná každé ráno v 8:30 a končí o půl jedné odpoledne.

Corvette ZR1 s výkonem 705 koní

Corvette ZR1 s výkonem 705 koní zvládne ¼ míle za 11,03 sekundy.

Osnovy pokrývají všechna témata, která k tuningu neodmyslitelně patří. A nejde rozhodně o vzhledové úpravy s různými více či méně povedenými spoilery, mračítky světel, obměnou masky chladiče nebo instalací chromované koncovky výfuku, což je pro mnohé české tunery vrchol znalostí (samozřejmě, existují i výjimky).

Škola Johna Hennesseye jde přímo k podstatě věci. Studenti zde získávají znalosti, jak vylepšit účinek brzdové soustavy, jak zlepšit jízdní vlastnosti nastavením nebo výměnou tlumičů, jak upravit stupňování manuální nebo automatické převodovky (to se hodí spíše pro Američany, protože v Texasu je většina vozidel vybavena automatickým převodovým ústrojím), jak zdokonalit výfukovou soustavu, bezpečnost vozidla, sání k motoru, hlavy motorů, ventilové rozvody, řídicí jednotku nebo jak správně instalovat turbodmychadla, kompresory nebo nitro systémy zvyšující výkon vstřikováním oxidu dusíku do spalovacích komor.

Samozřejmostí je také škola jízdy a v neposlední řadě kosmetické úpravy karoserie, které mají za úkol hlavně zlepšit funkčnost jednotlivých komponentů a jízdních vlastností a až potom vylepšit estetiku celku.

Studenti dělí svou dobu výuky pravidelně mezi teoretickou přípravu ve třídách, praktické zkoušky v montážní hale Johna Hennesseye a závodní okruh Lonestar Motorsport Park, aby mohli úpravy udělané na vozidle vyzkoušet také v praxi.

Ačkoliv je Hennessey proslavený úpravami amerických vozidel, zejména Dodge Viper (v produktovém listu najdete ale také Chevrolet Corvette, Ford GT nebo Nissan GT-R), zasvěcování do tajů tuningu probíhá na jiném vozidle s pohonem zadní nápravy – korejském Hyundai Genesis Coupe.

Vysoká tunerská

Pro studenty, kteří absolvovali tuto školu tuningu, připravil Hennessey ještě dvojici zdokonalovacích kurzů s názvy "Tuner a výroba & Pokrok v tuningu" a "Tuner a podnikání". Oba kurzy by měly studentům umožnit lépe přenést své znalosti do praxe a podstatně tak zvýšit povědomí o tuningu a tím pádem také rozšířit obchod v tomto odvětví.

Všichni instruktoři mají dlouhodobou praxi v úpravách jednotlivých částí vozidel. Nikdo z nich se tomuto tématu nevěnuje méně než 9 let. Ale například Dave Golder pracuje v oboru úctyhodných 28 let.

Dodge Viper - Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM Coupe

Dodge Viper - Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM Coupe.

Nejbližší třída bude otevřena 7. září a výuka bude trvat do 18. prosince. Příští rok si můžete vybrat ze tří možných termínů. První začíná 11. ledna, následuje 17. května a poslední škola tuningu začne opět 7. září. Součástí každého ročníku jsou také zajímavé výlety.

Letos v srpnu pojedou žáci na víkend rychlosti do Bonneville v Utahu a v listopadu je připraven výlet na největší tuningovou výstavu v Americe, na SEMA Show v Las Vegas.

A na závěr jednu potěšující zprávu pro zájemce z české kotliny. Škola Johna Hennesseye přijímá také zájemce ze zahraničí. V jedné třídě mohou být maximálně dva, ale samozřejmostí je jejich výborná znalost angličtiny slovem i písmem. Takže nezbývá než se vydat za moře a něčemu se přiučit.

Nissan GTR600

Nissan GTR600 akceleruje na 96 km/h za 2,9 sekundy a 160 km/h dosáhne za 6,5 s. ¼ míle zvládne za 10,8 sekundy s konečnou rychlostí 208 km/h.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.