Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdou pařížského autosalonu se stalo Lamborghini Estoque

  11:41aktualizováno  11:41
Tak tohle je to nejkrásnější, co můžete na pařížském autosalonu vidět. Mluví se o něm na každém rohu, konkurence závidí, a to se ještě ani nevi, jak to bude s výrobou. Máte před sebou italské automobilové umění v plné parádě - Lamborghini Estoque.

Legendární býci z vybraného chovu v Sant´Agata Bolognese budou mít v supersedanu Estoque důstojného pokračovatele. I když jen parkuje na autosalonovém pódiu, vypadá neodolatelně. I samotné Porsche Panamera se na poslední chvíli zaleklo a do Paříže nedorazilo...

U Lamborghini vysvětlují, že estoque naznačuje jen jednu z možností, jak by mohla vypadat třetí modelová řada automobilky. O třetím modelu automobilky ještě ale není rozhodnuto, a o budoucnosti téhle automobilové nádhery už vůbec ne. Nezbývá, než za ní vyrazit na autosalon pod Eiffelovkou.

Podle původních informací se čtyřdveřové lambo mělo jmenovat jinak. Nakonec ale opět Lamborghini sáhlo do španělské arény, přesněji do výbavy matadora, a volba padla na jméno "Estoque". Ve španělštině to označuje asi 90 centimetrů dlouhý meč, který používá při koridě k boji s býkem.

Nabubřelé řeči o "novém světě" nevedly tiskové zprávy před představením jen tak nadarmo. Když už nic jiného, je estoque první limuzínou v historii slavné automobilky.

Popravdě řečeno, "limuzína" jí říkáme jen proto, že má počet dveří vyšší než dva. Jinak je to supersportovní náčiní se vším všudy: motor má uložený mezi přední nápravou a řidičem, poháněna jsou všechna čtyři kola a podvozek je nastavený jako u každého jiného lamba... A buďte si jisti, že na dlažební kostky na pražské Malé Straně to není.

Tmavošedý čtyřdveřový a čtyřmístný objekt je pět metrů a patnáct centimetrů dlouhý, široký je bez centimetru dva metry a mezi nápravami je 301 centimetrů místa. V porovnání s neskromnými mírami ještě více vynikne pouhých 135 centimetrů výšky.

Lamborghini slibuje, že si v tomhle autě užijete ve čtyřech a s výbavou na dovolenou (dvě sady golfových holí) stejně extrémní zážitky jako v ostatních lambech.

Poháněna jsou všechna kola, vepředu 22palcová a vzadu 23palcová. O to, aby z nich ubýval vzorek s rychlostí hodnou lamborghini, se podle představ automobilky může starat buď desetiválec z Gallarda LP 560-4, nebo z něho odvozený přeplňovaný osmiválec spolupracující s elektromotorem.

A pozor! Asi poprvé v historii se u Lamborghini píše o vznětovém motoru a je použito slovo "turbodiesel". Ano, v Sant´Agata Bolognese jsou ochotni do sériového estoque montovat motor, který pije naftu.

Automobilka jasně říká, že estoque ukazuje jasnou cestu do budoucnosti, jak designérským jazykem, tak konceptem auta. V překladu to znamená, že tuhle moderní sochu na kolech budeme velmi pravděpodobně potkávat na silnici. Nezbývá než dodat: "Už aby to bylo!"

Lamborghini Estoque

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.