Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdy Paříže: Renault Laguna a Mini Cooper

aktualizováno 
Jasným favoritem pařížského autosalonu je Mini Cooper. Byť se v jeho malém prostoru jeví zadní sedadla jako zbytečnost, má jedinečný design. Další hvězdou výstaviště je nepochybně Renault Laguna. Jeho tvary prostoupily prvky zdravé extravagance a právě tuto odvahu většina dnešních vozů absolutně postrádá. Na pokusy o netradiční řešení nelze narazit dokonce ani ve stánku Citröenu, kde ještě před několika málo lety bylo novátorství samozřejmostí. Letos však nic zvláštního, přestože Citröen představil následovníka xantie, model zatím označený C5. Určité nové trendy však autosalon v Paříži přece jen přinesl. Některé z nich jsou jen módou a brzy zase zmizí, jiné mají šanci přežít. Mezi ty lze zařadit probarvené interiéry. Ty dnes už nelze považovat za pouhý výstřelek, který snesou jen vozy, jako je Lancia Y nebo Smart. Důkazem je tyrkysová a cihlově červená barva uvnitř Porsche Carrera stejně jako několik barev interiéru nového Renaultu Laguna. V interiérech se však odehrává ještě další souboj. Materiály přístrojových desek se začínají více kultivovat nejen v nejdražších limuzínách, ale i v lacinějších vozech. Pomalu přitom ztrácejí nádech umělé hmoty. A jestliže v minulosti byla patrná snaha o imitaci kůže, nyní se výrobci automobilů pouštějí do nápaditějšího dezénování přístrojového panelu. Plasty na přístrojové desce Seatu Toledo či nového Fordu Mondeo proto nejsou hladké, nýbrž rozdělené do tisíců pravidelných několikamilimetrových obrazců. U seatu to jsou kroužky, v mondeu trojúhelníčky. Stranou nezůstal ani nový Renault Laguna, jehož hlavní plast v čele kabiny připomíná hrubší látku, v Hondě Civic totéž představuje manšestrovinu. I hladké plastové části interiéru dostávají nový vzhled. Takzvané textury dělají například stříbrné plasty v nové laguně ušlechtilejšími. I plochý zasouvací kryt rádia pak může vypadat velmi pěkně. Dalším významným trendem - tentokrát z kategorie praktického designu - je integrace telefonních systémů do interiéru. Zmizí tak pokoutné připevňování aparátu na přístrojový panel. Nejnovější příspěvky k tomuto tématu jsou k vidění u vozů Volvo S60, Renault Laguna II, ale také u Alfy Romeo 147. Centrem těchto systémů bývá nejčastěji loketní opěra mezi sedadly, která obsahuje samotný aparát a většinou také klasické sluchátko, které umožní komunikovat se světem i cestujícím na zadních sedadlech. Ovládání je rozloženo do středové konzoly, na které jsou kromě ovladačů rádia také tlačítka telefonní klávesnice. Nejdůležitější tlačítka pro ovládání rádia, přehrávače a telefonu se pak stěhují na multifunkční volanty, které se už také stávají standardem. Trendem je i pomalý přesun dominantních přístrojových ukazatelů do centrální části přístrojové desky. Toto řešení se začíná objevovat čím dál častěji a dává za pravdu nejen designérům Renaultu (Twingo, Espace, Avantime), ale také odborníkům Toyoty, kteří nejenže pochopili výhodnost tohoto řešení, ale dokonce ho ještě posunuli o krok dál do podoby projekčního ukazatele.

Autor je spolupracovníkem redakce

* Podobný design třetího bočního okna v podání vozů (zleva) Kia Rio, Renault Laguna kombi a Škody Fabia kombi

* Interiér nového Mini (nahoře) s hlavním kruhovým ukazatelem uprostřed palubní desky a britská novinka (dole) v centru zájmu moderně vybavené kameramanky

* Trend uvnitř automobilů: plast přístrojové desky zpestřuje vrásnění jako u Renaultu Laguna


Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.