Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtvrtina Čechů si plete hybrid s elektroautem, někteří myslí, že plave

aktualizováno 
Zhruba čtvrtina Čechů si plete hybridní auto s elektromobilem, sedm procent si myslí, že hybridní auto jezdí na souši i po vodě. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS mezi tisícovkou tuzemských respondentů.

Schéma hybridního pohonu Škody Vision X | foto: Škoda

Povědomí o hybridních vozech se však pomalu zvyšuje. Dvě třetiny lidí ví, že hybridní pohon je založen na kombinaci elektromotoru s benzinovým motorem a že se hybridy samy dobíjejí při brzdění a není nutné je už nijak dál dobíjet. Jasno v definici hybridního auta mají více muži než ženy.

Více než třetina dotázaných by u svého příštího vozu již zvolila hybridní pohon, zjistil průzkum. Přes 80 procent lidí si přeje, aby stát víc dohlížel na to, jaká auta v Česku jezdí. Podle 43 procent by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí. Nákup a provoz vozů s alternativním pohonem by podle nich měly podpořit omezení pro technicky a emisně nevyhovující vozy.

Více než polovina lidí se domnívá, že nejnižší servisní náklady má auto s benzinovým pohonem. Třetina oslovených za auto s nejnižšími náklady na servis považuje hybrid. K benzinovému pohonu se přiklání dvě třetiny mužů a téměř polovina žen. S rostoucí velikostí obce se mírně zvyšují preference hybridního pohonu a klesá obliba benzínu.

„Alternativní pohony mají v celé řadě zemí silnou podporu státu a společnosti. Města jako Paříž, Madrid nebo Athény se do roku 2025 zavázaly úplně zakázat vjezd dieselů a nedávné rozhodnutí spolkového soudu v Lipsku ukazuje, že v Německu tato situace nastane pravděpodobně ještě dříve,“  komentuje  Martin Peleška, ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu, tedy značek, které jsou nejvíce spjaty s hybridní technologií.

„Změny k lepšímu přicházejí i v Česku díky tomu, že ministerstvo životního prostředí zařadilo hybridní pohon jednoznačně mezi podporované alternativy. Řidiči si už dnes mohou pořídit hybridní vůz za stejnou cenu, či dokonce levněji než benzínové auto,“ uvádí Peleška.

Podle 71 procent dotázaných budou dieselová auta v budoucnu nahrazena ekologičtějšími vozy. Více než polovina je ale toho názoru, že to bude trvat desetiletí. Trh s firemními vozy v zahraničí začíná přehodnocovat dieselovou technologii. Podle výsledků průzkumu britské RAC Business 62 procent oslovených firem do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.

Koupili byste si auto s elektrickým pohonem (hybrid nebo elektromobil)?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 15. května 2018. Anketa je uzavřena.

ANO 467
NE 264
Autoři: ,



Nejčtenější



Další z rubriky

Při výměně řidičáku kontrola u očaře. Změna může přijít už příští rok

Takhle vidí člověk, který řídí auto a má 5 dioptrií na dálku.

Lidé, kteří si mění po deseti letech řidičský průkaz, by měli povinně zavítat také na kontrolu zraku k očnímu lékaři....

Nižší daň na stlačený zemní plyn pro auta zůstane do roku 2025

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Zástupci plynárenských firem se dohodli s vládou na zachování snížené spotřební daně z plynu pro automobily do roku...

Autofotka týdne: Porsche stahuje 2000 aut, majitelé budou určitě řvát

Dřevěá hračka „Moje první Porsche“

Moje první Porsche, tak se jmenuje parádní dřevěné autíčko pro oplenkované naděje motorismu. Za osmnáct dolarů bylo k...

Najdete na iDNES.cz