Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní auta lidé chtějí, ale jen když se zdraží benzin

aktualizováno 
Auta s alternativními pohony jsou dražší než běžné vozy. Jakmile klesnou ceny benzinu a ohlásí se ekonomická krize, zájem o ně uvadá. V USA se v roce 2008 prodeje hybridních aut propadly o 9,9 procenta. V první půlce loňska přitom letěly vzhůru. Díky drahému benzinu.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi | foto: MIRA

Jakmile cena paliv zamířila dolů, strhla s sebou také prodeje hybridů. Na malém zájmu zákazníků o tato úspornější auta se projevila také nastupující hospodářská recese. V USA zažily ceny benzinu loni mnohem větší cenovou houpačku než v Evropě.

"V dubnu stál galon paliva 3,5 dolaru a zákazníci začali měnit své zvyky," řekl na lednovém detroitském autosalonu Fin O'Neill ze společnosti J. D. Power, která mapuje vývoj trhu.

Namísto žíznivých amerických benzinových aut začali kupovat úspornější hybridní vozy v čele s Toyotou Prius. V červenci ceny paliv dosáhly dokonce čtyř dolarů za galonu.

Pak ale nastal rychlý sešup směrem dolů a na konci roku 2008 už stál benzin přijatelných 1,5 dolaru za galon, který odpovídá množství 3,8 litru. A najednou hybridní auta ztratila řadu zájemců.

Americká továrna na priusy nebude

Toyotě Prius kombinující motory na benzin a elektřinu dokonce v listopadu a prosinci zmizelo v meziročním srovnání okolo poloviny zákazníků. Do té doby plánovaná továrna na výrobu těchto vozů, která měla stát v USA, najednou ztratila smysl a japonská automobilka její přípravu zastavila.

Na Toyotu Prius připadá 275 tisíc z celkového počtu 350 tisíc prodaných hybridů v USA.

Může se hodit

Nové modely hybridního vozu Toyota Prius můžete koupit na www.automodul.cz

Američané nyní na jednu stranu říkají, že chtějí ekologická auta, která neškodí životnímu prostředí, ale zároveň se vracejí k nákupu žíznivých, klidně i osmiválcových motorů pod kapotami nových vozů. Benzin je přece zase levný.

Jistý zájem o čistá elektroauta prokázala nedávná studie poradenské společnosti Bain & Company. Vyplývá z ní, že by především movitější lidé rádi už nyní kupovali auta na elektřinu pro městský provoz.

Takto většinou odpovídali lidé s vyšším příjmy mezi 4 000 dotázanými z celého světa – od USA přes Evropu po Čínu a Japonsko. Podle studie by se už letos lehce prodalo v Evropě ročně 600 tisíc elektrovozů. Automobilky však zatím taková auta až na malé výjimky nevyrábějí.

Až deset tisíc dolarů od státu

Hybridům chtějí pomoci také zákonodárci. V americkém senátu čeká na schválení návrh na příspěvky pro zájemce o hybridní auta. Pro kupce plug-in, tedy dobíjecích hybridů, má příspěvek dosahovat až deseti tisíc dolarů.

Na hybridy, které budou tankovat u zásuvky, ale musí Američané ještě chvíli počkat. První by měl být příští rok Chevrolet Volt, ale možná ho ještě letos do konce roku předběhne plug-in verze nové Toyoty Prius. Příspěvek by měl dostat první půlmilion amerických kupců dobíjecích hybridů.

Mají hybridy šanci?

Kolik byste byli ochotni připlatit za hybridní auto oproti obyčejnému? Jaký je pro vás únosný příplatek za hybridní pohon? Současná Toyota Prius stojí 639 900, kolik by měla stát podle vás? Pište do diskuse pod článkem nebo redakci ZDE.

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.