Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hybridní panamera je nejúspornější porsche všech dob

V Ženevě si odbude svou světovou výstavní premiéru Porsche Panamera S Hybrid. Se stejným pohonným ústrojím jako hybridní cayenne je to nejúspornější porsche všech dob, dovede jezdit na 100 kilometrů za 6,8 litru benzínu.

Velké cestovní čtyřdveřové kupé Porsche Panamera v hybridním provedení se oproti svým sourozencům v nabídce chlubí výrazně nízkou průměrnou spotřebou a nízkými emisemi CO2.

Autosalon Ženeva 2011

Hybridní pohon

Panameru S Hybrid pohání kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 333 k (245 kW), který je spojen s elektromotorem o výkonu 47 k (34 kW). Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně.

Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí.

Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.

Přitom má Panamera S Hybrid stále dostatek výkonu, ústrojí dává 279 kW (380 koní). Auto má osmirychlostní automatickou převodovku Tiptronic.

Dynamika je tak velmi podobná jako u modelu Panamera S s osmiválcem. Hybrid zrychlí na stovku za 6 sekund a jede maximálně 270 km/h.

V běžném provedení si auto v průměru řekne podle tabulek o 7,1 litru paliva na 100 kilometrů, což je dokonce méně, než vyžaduje hybridní i dieselové cayenne a výrazně méně než kterákoli jiná panamera. Třeba osmiválcové "esko" s manuálem si řekne o 12,5 litru, s automatem PDK o 10,8.

Pokud se budou řidiči ochotni vzdát dynamické jízdy na hraně, může hybridní panamera na sto kilometrech uspořit ještě další tři desetiny litru paliva.

Se speciálními příplatkovými celosezónními pneumatikami Michelin s nízkým valivým odporem spotřebuje Panamera S Hybrid jen 6,8 litru paliva a vyprodukuje tak jen 159 g CO2 na kilometr jízdy. O vhodnosti celosezónních pneumatik s nízkým valivým odporem pro sportovní cesťák si ale myslíme své...

Hybridní panamera ujede čistě na elektřinu asi dva kilometry maximální rychlostí až 85 km/h.

Spalovací motor může být vypnutý také v případě, kdy auto vlastně ke své jízdě nepotřebuje energii. Může se tak stát až do rychlosti 165 km/h. Porsche takovou jízdu označuje jako "plachtění".

Hybridní panamera dostala v Česku cenovku 2 663 000 korun a je standardně vybavena vzduchovým podvozkem se systémem PASM. Porsche zdůrazňuje, že v základní výbavě nechybí zadní stěrač (v obyčejné panameře je totiž za příplatek). Nové nejúspornější porsche bude k objednání od června.

  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...