Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní Peugeot SR1: fešák, kterého zavřou do muzea

aktualizováno 
Snový koncept Peugeot SR1 ukazuje, jak by mohli vypadat francouzští lvi v nejbližších letech. Téměř samozřejmostí je hybridní pohon pohánějící obě nápravy.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Kabriolet Peugeotu, který je jedním z taháků ženevského autosalonu, ukazuje nový designový směr francouzské automobilky, který si pojmenovali Motion & Emotion. Jedni v něm hledají Aston Martina, druzí ferrari, ale rozhodně patří k tomu nejkrásnějšímu, co je k vidění na výstavišti Palexpo u ženevského jezera. Na výrobu si ambice nedělá, až v Ženevě skončí, zaparkuje do skladu nebo do muzea. Designéři Peugeotu ho ale budou chodit okukovat, aby nabrali inspiraci.

Koncept s délkou 442 centimetrů a rozvorem 2 595 mm má uspořádání 2+1, což znamená, že na výlet ve dvou můžete přizvat na nouzové sedadlo dozadu doprostřed malého spolucestujícího. Nabízí se vzpomínka na "sedadlo pro tchyni" u meziválečných aut, které se vyklápělo z kufru vzadu.

Více o Peugeotu SR1

O velkých plánech Peugeotu čtěte ZDE

Podvozek je hodný sporťáku: vpředu i vzadu jsou kola zavěšena na dvojitých lichběžníkových ramenech. Jízdní vlastnosti ještě vylepšuje systém řízení zadních kol.

O pohon se stará - jak už je u konceptů Peugeotu zvykem - hybridní soustrojí HYbrid4. Jako první ho příští rok dostane bachratý model 3008.

V hybridním týmu SR1 jsou elektromotor a benzinový agregát 1,6 THP. Benzinový přeplňovaný motor posílá na přední kola 160 kW výkonu. Elektromotor přidá na zadní nápravě dalších 40 kW (krátkodobě až 70 kW). Kombinovaná spotřeba podle tabulkové jízdy vyšla konstruktérům Peugeotu 4,9 l/100 km. Hybridní kabriolet umí jet i výhradně na elektřinu, ujede tak 12,5 kilometru. Robotizovaná šestistupňová převodovka umí hospodařit s 230 kilowatty maximálního celkového výkonu tak, že se SR1 rozjede z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Maximálka je 250 kilometrů v hodině.

Peugeot SR1
Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.