Hybridní Peugeot SR1: fešák, kterého zavřou do muzea

  • 15
Snový koncept Peugeot SR1 ukazuje, jak by mohli vypadat francouzští lvi v nejbližších letech. Téměř samozřejmostí je hybridní pohon pohánějící obě nápravy.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Kabriolet Peugeotu, který je jedním z taháků ženevského autosalonu, ukazuje nový designový směr francouzské automobilky, který si pojmenovali Motion & Emotion. Jedni v něm hledají Aston Martina, druzí ferrari, ale rozhodně patří k tomu nejkrásnějšímu, co je k vidění na výstavišti Palexpo u ženevského jezera. Na výrobu si ambice nedělá, až v Ženevě skončí, zaparkuje do skladu nebo do muzea. Designéři Peugeotu ho ale budou chodit okukovat, aby nabrali inspiraci.

Koncept s délkou 442 centimetrů a rozvorem 2 595 mm má uspořádání 2+1, což znamená, že na výlet ve dvou můžete přizvat na nouzové sedadlo dozadu doprostřed malého spolucestujícího. Nabízí se vzpomínka na "sedadlo pro tchyni" u meziválečných aut, které se vyklápělo z kufru vzadu.

Více o Peugeotu SR1

O velkých plánech Peugeotu čtěte ZDE

Podvozek je hodný sporťáku: vpředu i vzadu jsou kola zavěšena na dvojitých lichběžníkových ramenech. Jízdní vlastnosti ještě vylepšuje systém řízení zadních kol.

O pohon se stará - jak už je u konceptů Peugeotu zvykem - hybridní soustrojí HYbrid4. Jako první ho příští rok dostane bachratý model 3008.

V hybridním týmu SR1 jsou elektromotor a benzinový agregát 1,6 THP. Benzinový přeplňovaný motor posílá na přední kola 160 kW výkonu. Elektromotor přidá na zadní nápravě dalších 40 kW (krátkodobě až 70 kW). Kombinovaná spotřeba podle tabulkové jízdy vyšla konstruktérům Peugeotu 4,9 l/100 km. Hybridní kabriolet umí jet i výhradně na elektřinu, ujede tak 12,5 kilometru. Robotizovaná šestistupňová převodovka umí hospodařit s 230 kilowatty maximálního celkového výkonu tak, že se SR1 rozjede z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Maximálka je 250 kilometrů v hodině.

Peugeot SR1