Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní popelářské auto hned tak nepotkáte, je moc drahé

aktualizováno 
Městské autobusy, popelářské vozy a dodávky jsou ideálními kandidáty pro hybridní pohon. Ten díky kombinaci benzinového motoru s elektrickým snižuje spotřebu pohonných hmot, a to zejména při často přerušované jízdě. Provozovatelé užitkových vozů však tuto technologii zatím využívají jen v omezené míře, protože její pořízení považují za příliš nákladné v poměru k případným úsporám při provozu.

Popeláři. - Popeláři. | foto: Profimedia.cz

Elektromotor je v hybridních automobilech poháněn baterií, jež se dobíjí při brzdění.

Hybridní užitkové vozy tak mohou podle výrobců při jízdě po městě, během které musí řidiči často střídat brzdu a plyn, ušetřit 20 až 35 procent paliva.

Hybridní osobní automobily si získaly oblibu zejména u ekologicky zaměřených spotřebitelů. Ti se při nákupu mohou řídit emocemi, zatímco provozovatelé užitkových vozů musejí pečlivě propočítat náklady na pořízení a provoz automobilů.

Ceny hybridních užitkových vozů zůstanou vysoké, dokud se nevytvoří dostatečná poptávka, jež by umožnila masovou výrobu.

Hlavní překážkou je podle šéfa francouzské divize společnosti Volvo Stefana Chmielewského nízký objem prodeje užitkových vozů ve srovnání s osobními automobily.

Volvo loni prodalo necelých 220 000 nákladních vozů, zatímco například prodej japonské Toyoty dosáhl devíti milionů osobních automobilů.

Lars Stenqvis z výrobce nákladních automobilů Scania nicméně uvedl, že hybridní užitkové vozy by se mohly během několika let stát regulérním odvětvím, pokud budou výrobci schopni prokázat, že nákup této technologie je rozumným krokem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.