Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní Porsche 918 Spyder: stovka za tři sekundy, sto kilometrů za tři litry

aktualizováno  11:32
Ani automobilka Porsche se neubránila nástupu hybridních technologií. V Ženevě se představila studie 918 Spyder, která by se mohla stát nástupcem supersportu Carrera GT. Hybridní ústrojí umožňuje neuvěřitelnou spotřebu 3 litry na 100 kilometrů.

Precizní aerodynamika, špičkové materiály, které pomáhají udržet hmotnost na hodnotě 1 490 kilogramů, vidlicový osmiválec s výkonem 500 koní (373 kW) a dvouspojková převodovka PDK. To jsou důvody, proč může koncept 918 Spyder jet rychlostí až 320 km/h. Legendární Nordschleife na okruhu Nürburgring zvládne 918 Spyder přesně za sedm a půl minuty (je rychlejší než Carrera GT) a akcelerace na stovku mu trvá pouhé 3,2 sekundy.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

K famóznímu zrychlení již ale přispívá i druhá součást pohonného ústrojí - elektromotory se sadou baterií. Elektromotory jsou dva, jeden na přední a jeden na zadní nápravě, dohromady dávají výkon 218 koní (160 kW). Kombinace osmiválce původem ze závodního vozu RS Spyder s elektrickým ústrojím znamená, že je dvousedadlový 918 Spyder plný protikladů.

Baterie mu totiž dovolí ujet až 25 kilometrů zcela bez emisí, navíc je možné vůz nabíjet přímo ze zásuvky. Spyder je tedy plnohodnotný plug-in hybrid a v plně elektrickém režimu E-Drive tak zvládne drobné pojížďky. V hybridním módu používá vůz elektromotory a spalovací motor v co nejefektivnějším režimu. Výsledkem může být kombinovaná spotřeba rovné 3 litry na 100 kilometrů. Tato hodnota zní neuvěřitelně, je totiž nižší než třeba u Toyoty Prius.

Porsche 918 SpyderPorsche 918 Spyder

V potaz ale musíme vzít fakt, že 918 Spyder váží zhruba stejně jako prius, má podstatně lepší aerodynamiku a jeho elektromotory mají daleko vyšší výkon, což také znamená, že získají více energie při regenerativním brzdění. V neposlední řadě mají li-ion baterie vyšší kapacitu.

Dalším jízdním módem je Sport Hybrid, který klade důraz na sportovní výkony. Poslední mód Race Hybrid se soustředí na ty nejvyšší výkony a umožňuje extrémně ostrou jízdu. V takovém případě může elektrická část pohonného ústrojí fungovat podobně jako systém KERS ve formuli 1. Po stisknutí tlačítka tak mohou dodat vozu impulz k dodatečné akceleraci třeba při předjíždění. Řidič může mezi jízdními režimy libovolně přepínat. Ďábelské jízdní výkony tak může kdykoli vystřídat extrémně úsporná jízda.

O budoucím osudu konceptu 918 Spyder Porsche mlčí. Automobilka se prostřednictvím svých vedoucích představitelů donedávna dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti.

Porsche 918 Spyder

Model 918 Spyder ale tento fakt popírá. A není sám, protože v Ženevě se prezentoval i další hybridní model - závodní 911 GT3 R Hybrid, který se zúčastní 24hodinovky na Nürburgringu. Tento model používá systém příbuzný KERS ve Formuli 1. Přečtěte si o hybridní 911 GT3 R se setrvačníkem

Vzhledem k tomu, že Porsche téměř nikdy nepředstavuje koncepty nadarmo, může se stát, že se s jistou variantou 918 Spyder opravdu setkáme v sériové výrobě. Ostatně, Carrera GT se již nějakou dobu nevyrábí a Porsche tak vyklidilo pozice v nejvyšší třídě supersportů.

Porsche 918 Spyder




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.