Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní Škoda Fabia s pohonem všech kol

aktualizováno 
Hybridní automobily jsou v módě, ale domácí mladoboleslavská automobilka zatím této vlně odolává stejně jako nabídka mateřského koncernu. Přesto však existuje koncept hybridní Škody Fabia. Na svědomí jej má britská skupina MIRA.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi | foto: MIRA

Britská vývojářská společnost MIRA před nedávnem představila koncept hybridního vozu nové generace. Automobil s názvem H4V je založen na Škodě Fabia Combi první generace. Projekt má za úkol ukázat, že značné úspory paliva pomocí hybridního pohonu se dá docílit i bez nutnosti kompletně navrhovat nový vůz.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi

Koncept H4V (Hybrid 4 wheel drive Vehicle) se na první pohled od sériové Škody Fabia liší pouze mírně pozměněnou aerodynamikou – ta ale přinesla zlepšení koeficientu odporu vzduchu na hodnotu 0,299. Firma Mira k tomu dodává, že v klasickém testovacím evropském jízdním cyklu nemá aerodynamika na spotřebu příliš velký vliv, protože cyklus má poměrně nízkou průměrnou rychlost. V praxi je ale odpor vzduchu daleko důležitější.

To nejzajímavější se ale u hybridní fabie schovává pod kabátem. Přední kola pohání standardní benzinový motor o výkonu 60 kW (tedy nejspíše 1.4 16V), zadní kola jsou pak poháněna elektromotory – každé kolo má svůj a jeho výkon je 35 kW.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi

Koncept funguje jako plug-in hybrid, a jeho baterie se tedy mohou kromě standardního regenerativního brzdění a dobíjení přebytkem výkonu z motoru nabíjet i z klasické elektrické rozvodné sítě. Koncept je postaven tak, že baterie lze z vozu vyjmout a k zásuvce je donést. Není tak nutné parkovat vedle elektrické zásuvky. Použité jsou tři bateriové moduly, z nichž každý je schopen uchovat 30 kW energie.

Baterie používají technologii Li-Ion Phosphate a umožňují i napájení všemožných externích elektrických spotřebičů. Napájecí moduly zabírají místo v zavazadlovém prostoru automobilu, a trochu tak snižují jeho využitelnost. To je daň za fakt, že je koncept H4V pouhou přestavbou, jejíž cena by se mimochodem v sériové výrobě neměla vyšplhat přes cenu příplatku za naftový motor oproti sériovému benzinovému.

Koncept MIRA H4V - hybridní Fabia Combi

Přitom hybridní benzinová Fabia má spotřebu, kterou jí mohou i naftové sestry závidět. Podle firmy MIRA měla Fabia Combi v přestavovaném provedení původně spotřebu 7,2 l/100 km (přepočteno z 39 MPG). Koncept H4V ale dosahuje spotřeby pouhých 4,4 litru na 100 kilometrů. Obě hodnoty jsou v kombinovaném EU jízdním cyklu. Pokud se podíváme do tabulkových hodnot, které uvádí Škoda, zjistíme, že původní Fabia Combi s tímto motorem měla udávanou průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km, takže podle tabulkových hodnot výrobce by se koncept H4V pravděpodobně vešel se spotřebou pod 4 litry na 100 km.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.