Hydraulický hybridní systém vyvinula agentura EPA (Environmental Protection Agency) původně pro použití v nákladních a dodávkových vozech. V některých případech už se používá v praxi, například kurýrní služba UPS jej má v některých svých rozvážkových vozidlech.
Chrysler a EPA se v lednu dohodli na tom, že vyvinou verzi hydraulického systému pro osobní automobily. V první fázi se soustředí na zástavbu tohoto systému do minivanu Chrysler Town&Country. Jeho čtyřválci 2.4 litru by měla pomáhat zmenšená verze průmyslového systému EPA.
Hydraulický hybrid funguje v principu velmi podobně jako klasický hybrid elektrický. Namísto do baterií se ale přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Při přebytku výkonu pohání spalovací motor i malé hydraulické čerpadlo, která plní dusíkem tlakovou nádrž o objemu zhruba 55 litrů. Tlak může dosáhnout hodnoty až téměř 34 500 kPa.
zdroj: www.youtube.comKdyž je nádrž dostatečně natlakována, může pomoci pohonu vozu tím, že je se tlak uvolní a použije k pohonu malého lopatkového motoru umístěného u nápravy. Při dostatečném tlaku v nádrži může zůstat spalovací motor vypnutý a vůz je poháněn pouze tlakem plynu. Animace, která vysvětluje fungování systému, ukazuje dvě nádrže – vysokotlakou a nízkotlakou. Do nízkotlaké je přepouštěn plyn uvolňovaný z vysokotlaké nádrže.
Vzhledem k relativně velké prostorové náročnosti se hydraulický hybridní systém příliš nehodí pro malé vozy. Pro minivany, velká SUV nebo oblíbené americké pick-upy by ale mohlo jít o zajímavou alternativu k dnešním elektrickým hybridům. Systém bude robustnější a levnější než odpovídající elektrický hybridní systém. Uspořit by přitom měl zhruba třetinu paliva, ve městech možná dokonce až polovinu.