Studie o vlastnostech hybridních automobilů při haváriích je vůbec první svého druhu. Americký Highway Loss Data Institute zkoumal následky havárií hybridních vozů a jejich nehybridních variant. Studie byla prováděna pouze na těchto párech vozidel. Auta, jako je třeba Toyota Prius, Honda Insight nebo Chevrolet Volt, která výrobce nenabízí v nehybridním provedení, nebyla do studie zahrnuta.
Zkoumáno bylo více než 25 párů modelů z let 2003 až 2011. Institut porovnával následky havárií a zjistil, že řidiči hybridních automobilů mají o celých 25 % nižší pravděpodobnost, že budou při havárii zraněni, než řidiči běžných modelů. Tento výsledek institut připisuje tomu, že hybridní modely bývají o zhruba 10 % těžší než jejich běžné varianty se spalovacím motorem, což jim při haváriích dává částečnou výhodu.
Institut ale také připouští, že ke snížení pravděpodobnosti zranění mohou přispívat i další faktory. Svou roli například může hrát jízdní styl, který se u hybridních vozů a jejich řidičů může od běžných modelů lišit. Statistiku také může ovlivnit i fakt, kdy a jak jsou vůbec hybridní vozy využívány.
V jiné studii také HLDI zjistil, že hybridní automobily jsou problematičtější pro chodce. Tichý provoz hybridů totiž znamená, že takový vůz má oproti běžné variantě se spalovacím motorem o 20 % větší riziko dostat se do srážky s chodcem.
Na tuto problematiku se v poslední době zaměřují jak výrobci automobilů tak zákonodárci. USA podobně jako většina států světa zatím pravidla pro "ozvučení" tichých elektromobilů a hybridů připravují, například v Japonsku ale už jisté normy platí. Automobilky ale mezi tím většinou do svých nových modelů začínají různé zvukové systémy, které upozorňují chodce na jedoucí automobil, montovat sériově.