Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyperion: unikátní Rolls-Royce od Pininfariny

aktualizováno 
Automobilová aristokracie musí šít u nejlepších. A najděte lepší značku, než je Pininfarina. Z majestátního kabrioletu Rolls-Royce tak vznikl ojedinělý retro kabriolet Hyperion.

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion se inspiruje předválečnými auty. Smetánka si tehdy nechávala stavět karoserie na míru u věhlasných karosářů. Velký koráb vytvořili designéři studia pro tajného bohatého sběratele, kterému je obyčejný Phantom Drophead Coupè moc obyčejný...

Šasi zůstalo nezměněno, ovšem už tak dlouhá příď se ještě natáhla a sedadla se odsunula o 40 centimetrů vzad, aby auto získalo klasičtější vzhled. Před čelním sklem vznikl speciální úložný prostor na lovecké pušky. Střed přístrojové desky vyšperkovává speciálně navržený chronograf Girard-Perregaux. Buď můžete vzácné hodinky nosit na ruce, nebo umístit na středový panel. Dvoumístný kabriolet má samozřejmě dveře otvírané "proti větru", tedy opačně, než jsme u dnešních aut zvyklí. O pohon se stará motor Dropheadu Coupé. Takže spaluje benzin - u Rolls-Royce to jinak nejde. Má dvanáct válců a objem šest a tři čtvrtě litru. V "normálním" rollsu má výkon 460 koní.

Hyperion postavili u Pininfariny ještě pod taktovkou před nedávnem tragicky zemřelého Andrea Pininfariny. Na jeho místo do vedení společnosti byl nyní jmenován jeho bratr Paolo.

Kabriolet, nebo chcete-li otevřené kupé, se právě teď prezentuje v kalifornském Pebble Beach na přehlídce automobilové krásy a pak poputuje do soukromé sbírky.

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Rolls-Royce Hyperion od Pininfariny

Autor:




Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.