Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hypnotizace po francouzsku

aktualizováno 
Přízračný ocelově lesklý koncept najdeme v Paříži na stánku Citroënu. Hypnos má odvážně rozmáchlé křivky, vycizelované detaily a futuristický interiér. Od designérů Citroënu jsme ostatně na dobře odvedenou práci zvyklí.

Nepsané pravidlo říká, že když není autosalonová studie dneška malá a ekologická, musí to být crossover - tedy auto kombinující více druhů aut, povětšinou teréňák s čímkoliv jiným.

Hypnos všechny tyto požadavky splňuje: má hybridní pohon šetřící palivo a životní prostředí a crossover je to taky. Dostal totiž pohon 4x4, ale do bahna byste ho asi na výlet nevzali, to spíš do divadla.

Zvenku hypnos obléká umírněnou kovově stříbrnou, uvnitř je to ale duhová přehlídka barev, od žluté přes zelenou a modrou až k červené. Nastupuje se čtveřicí dveří otevíraných od sebe a nepřekáží středový sloupek. Na délku zabírá hypnos 4,9 metru místa, šířkou překonává o 17 centimetrů dva metry a vysoký je 158 centimetrů. Třímetrový rozvor napovídá, že uvnitř bude místa habaděj.

Kromě dotykových displejů, anatomicky tvarovaných sedadel a dalších lahůdek blízké i vzdálenější budoucnosti přivítá posádku speciální kamera, která si nastuduje řidiče. Podle toho, jakou náladu u něj rozpozná, nastaví barevné osvětlení interiéru.

Studii luxusního citroënu budoucnosti pohání hybridní soustrojí HYmotion4, ve kterém turbodieselovému motoru pomáhá elektromotor.

Přední kola pohání dvousetkoňový dvoulitr HDi (147 kW, 420 Nm), spřažený se šestistupňovou elektronicky ovládanou převodovkou. Zadní dvaadvacetipalcové ráfky (pneumatiky 275/40 R22) roztáčí elektromotor s výkonem 50 koní a 200 newtonmetry kroutícího momentu. Pouze na elektromotor umí hypnos ujet padesátkou až tři kilometry.

Nechybí ani Stop & start system vypínající motor třeba při čekání na semaforu.

Abychom se nebavili jen o ekologii: z nuly na stovku 1,8tunový hypnos vyrazí za 9,4 sekundy a kilometr s pevným startem urazí za 31 sekund. A maximálně umí uhánět 212kilometrovou rychlostí.

To všechno za 4,5 litru nafty. Emise CO2 jsou na úrovni 120 g/km. K vidění je na stánku 320 v hale 1 pařížského výstaviště do 19. října.

Citroën Hypnos

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.