Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hypnotizace po francouzsku

aktualizováno 
Přízračný ocelově lesklý koncept najdeme v Paříži na stánku Citroënu. Hypnos má odvážně rozmáchlé křivky, vycizelované detaily a futuristický interiér. Od designérů Citroënu jsme ostatně na dobře odvedenou práci zvyklí.

Nepsané pravidlo říká, že když není autosalonová studie dneška malá a ekologická, musí to být crossover - tedy auto kombinující více druhů aut, povětšinou teréňák s čímkoliv jiným.

Hypnos všechny tyto požadavky splňuje: má hybridní pohon šetřící palivo a životní prostředí a crossover je to taky. Dostal totiž pohon 4x4, ale do bahna byste ho asi na výlet nevzali, to spíš do divadla.

Zvenku hypnos obléká umírněnou kovově stříbrnou, uvnitř je to ale duhová přehlídka barev, od žluté přes zelenou a modrou až k červené. Nastupuje se čtveřicí dveří otevíraných od sebe a nepřekáží středový sloupek. Na délku zabírá hypnos 4,9 metru místa, šířkou překonává o 17 centimetrů dva metry a vysoký je 158 centimetrů. Třímetrový rozvor napovídá, že uvnitř bude místa habaděj.

Kromě dotykových displejů, anatomicky tvarovaných sedadel a dalších lahůdek blízké i vzdálenější budoucnosti přivítá posádku speciální kamera, která si nastuduje řidiče. Podle toho, jakou náladu u něj rozpozná, nastaví barevné osvětlení interiéru.

Studii luxusního citroënu budoucnosti pohání hybridní soustrojí HYmotion4, ve kterém turbodieselovému motoru pomáhá elektromotor.

Přední kola pohání dvousetkoňový dvoulitr HDi (147 kW, 420 Nm), spřažený se šestistupňovou elektronicky ovládanou převodovkou. Zadní dvaadvacetipalcové ráfky (pneumatiky 275/40 R22) roztáčí elektromotor s výkonem 50 koní a 200 newtonmetry kroutícího momentu. Pouze na elektromotor umí hypnos ujet padesátkou až tři kilometry.

Nechybí ani Stop & start system vypínající motor třeba při čekání na semaforu.

Abychom se nebavili jen o ekologii: z nuly na stovku 1,8tunový hypnos vyrazí za 9,4 sekundy a kilometr s pevným startem urazí za 31 sekund. A maximálně umí uhánět 212kilometrovou rychlostí.

To všechno za 4,5 litru nafty. Emise CO2 jsou na úrovni 120 g/km. K vidění je na stánku 320 v hale 1 pařížského výstaviště do 19. října.

Citroën Hypnos

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz