Hyundai Accent
je na našem trhu již zavedeným pojmem. Korejské značky obecně a Hyundai jmenovitě mají na našem trhu tradičně dobrou pozici a obě dosavadní generace šly na odbyt uspokojivě, ačkoliv zejména ta první, která v roce 1995 nahradila původní Pony/Excel, trpěla poněkud překulaceným designem a zastaralou technikou.
Nová generace
převzala to nejlepší z šestiletého předchůdce, který lákal zákazníky na vyvážený konzervativní design, v rámci třídy nadprůměrný vnitřní prostor a tradičně velmi dobrý poměr cena/výbava. Přesně takový je tedy i zcela nový accent - přiváží o 2 x 1,5 x 7,5 cm větší karoserii a o 60 mm protažený rozvor na výsledných 2,5 m - nabídka vnitřního prostoru je tedy mezi subkompaktními konkurenty na špičce.
Design
se zaměřil na masový vkus a jmenovitě v bocích se poněkud zaoblil. Nápadná příď není nepodobná Fiatu Grande Punto, zbytek vozu zdobí předvídatelné tvary s módní kulatou střechou.
Opticky těžké boky rozbíjí originálně řešený prolis s vetknutou ochrannou lištou, záď hraje také povědomé tóny Uvnitř se žádná revoluce nekoná, ovšem kvalita i zpracování plastů by měly poskočit o více, než jednu generaci. Nevzrušující, ale kvalitně postavený interiér doplňuje opět solidní výbava.
Revolucí
je ovšem koncepce karoserie. Liftback nahrazuje méně praktický, ale na pohled
hodnotnější sedan.
Na tří- a petidveřový hatchback, nabízený na severoamerickém trhu, si Evropa prozatím bude muset nechat zajít chuť. Důvodem je prevence vnitrokoncernové kanibalizace, takže odvozená Kia Rio se naopak v našich zeměpisných šířkách prodává pouze jako hatchback.
Buclatý sedan lze získat ve třech úrovních výbavy, se třemi motory na výběr (neplatí bez výjimky, záleží na specifikaci).
Chceme malé sedany? Příklady: Škoda Fabia Sedan, Dacia Logan, Honda City, Chevrolet Aveo Mají sedany v kategorii malých, levných aut své opodstatnění? Nepřicházejí tak o zákazníky? Kde pramení pocit, že auto bez třetího prostoru (kufru sedanu) není plnohodnotné auto? Pište do diskuze pod článkem. |
Technika
odpovídá sesterskému modelu Kia Rio a koncepčně se proti předchůdci nezměnila. Podvozku opět stačí to nejjednodušší - vzpěry McPherson vpředu a zkrutná příčka na zádi. Obojí však bylo zesíleno a zcela přepracováno a výrobce slibuje jistější jízdní vlastnosti i méně hluku. Zásadní novinkou je elektrický posilovač řízení a výrazně posílená brzdová soustava se standardně montovaným ABS+EBD.
Menu pohonných jednotek
otevírá čtyřventilová zážehová čtrnáctistovka 71 kW, druhým benzínovým a zároveň nejobjemnějším motorem v nabídce je 1,6 l 16V s plynule variabilním časováním ventilů CVVT (83 kW). Jediným dieselem je moderní čtyřválec 1,5 l CRDi VGT o výkonu 81 kW. Standardní pětistupňovou mechanickou převodovku lze u jedna-čtyřky zaměnit za čtyřstupňový automat.
Český trh
se nového accentu dočkal právě nyní. Základní cena provedení Active 1,4 16V činí příjemných 264.900,-, diesel je k mání pouze v nejvyšší výbavě Elegance za 339 900 korun. Na cenovém bojišti mezi malými sedany tedy bude ještě o něco nebezpečněji a bát by se měl zejména přímý konkurent Chevrolet Aveo.
1,4i |
1,6i |
1,5 CRDi |
|
Objem motoru (ccm) |
1399 |
1599 |
1493 |
výkon (kW/k) |
71/97 |
82/112 |
81/110 |
max. moment (Nm) |
126 |
146 |
235 |
max. rychlost (km/h) |
177 |
190 |
176 |
zrychlení |
12,3 |
10,2 |
11,5 |
prům. spotř. (l/100 km) |
6,2 |
6,4 |
4,6 |
délka x šířka x výška (mm) |
4280 x 1695 x 1470 |
||
rozvor (mm) |
2500 |
||
objem kufru (l) |
390 |
Výbava Active nabízí posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, přípravu pro rádio se 4 reproduktory a asymetricky dělená sklopná zadní opěradla.
Střední Dynamic přihazuje elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci. Nejdražší Elegance završuje palubní komfort elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, dálkovým ovládáním centrálního zamykání, loketní opěrkou a alarmem; pro CRDi ještě mlhovkami a výškovými reproduktory.