Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Accent: v hezkém kabátě horší kvalita

aktualizováno 
11. 8. 1999 - Hyundai Accent je na trhu pátým rokem a za tu dobu se do motoristického povědomí zapsal jako vůz hezkého designu, poměrně bohatého standardního vybavení a solidních jízdních i užitných vlastností za přijatelnou cenu. Je typický také veselými barvami, z nichž kupříkladu nevšední fialová, růžová či zelená umí přilákat i mladší řidiče.

Na druhé straně Accent poněkud zaostává hlavně v kvalitě a životnosti za konkurencí, která je v automobilové nižší střední třídě vpravdě mimořádná a v tuzemském obchodu s ojetinami zahrnuje od mnohem populárnějších Evropanů Volkswagenu Golf, Opelu Astra nebo třeba Fordu Escort až po příslovečně spolehlivou japonskou Toyotu Corollu, Mazdu 323 a další. V takové společnosti bývá jihokorejský automobil levnější než hlavní soupeři - v nejstarším ročníku výroby 1994 a v základním provedení je už za částky kolem 130 tisíc korun a o dvacet až třicet tisíc korun víc se obvykle platí za pětidveřové modely z roku 1995. Byť Hyundai Accent má lepší kvalitu výrobního zpracování než jeho starší a vyspělejší sourozenci modelů Lantra a dokonce i Sonata z přelomu osmdesátých a devadesátých let, pořád ještě trvají ve zmíněné oblasti dluhy. Vůz vydává z karoserie pazvuky, majitelům působí starosti i záludné netěsnosti a předčasné koroze výfuku. K slabším místům patří ložiska v kolech, převodovce i v motoru. Motory a převodovky bývají hlučnější. Problémy lze podle zkušeností odborníků očekávat již u automobilů se zhruba 120 tisíci kilometry, pokud za sebou mají pernější službu. Accent má - podobně jako jiné výrobky značky - nižší úroveň pasivní bezpečnosti. Při haváriích se deformace přenášejí do větších částí karoserie, klempířské práce tedy bývají poměrně složité a ne vždy bezvýhradně úspěšné. Proto pozor na auta, která se na zdejší trh ojetin dostala po větších nehodách z ciziny. K výhodám patří vedle zmíněných nižších pořizovacích cen starších vozů také solidní jízdní vlastnosti a příznivá spotřeba, která se v kombinovaném provozu u motorů o obsahu 1,3 a 1,5 litru s výkony s výkony od 62 do 74 kilowattů pohybuje mezi sedmi a osmi litry. V evropských tabulkách zákaznické spokojenosti zaujímá Hyundai Accent místo na konci první poloviny žebříčku. V e statistikách poruchovosti však bývá pod průměrem. Z nabídky motorů odborníci doporučují patnáctistovku s výkonem 65 kilowattů. Sportovněji ladění řidiči asi upřednostní 1,5litrový šestnáctiventil o výkonu 74 kilowattů, jehož maximální rychlost se blíží ke 190 kilometrům v hodině a z klidu na stovku akceleruje za 10,5 sekundy. Mýlil by se potenciální kupec, který by u automobilu z kategorie levnějších očekával také laciné náhradní díly. T y oficiální dealeři nabízejí v následujících orientačních cenách - přední nárazník s výztuhou: 10 000 korun, přední blatník: 6000 korun, přední světlomet: 4800 korun, chladič: 8000 korun, čelní sklo: 8000 korun a brzdové destičky: 1300 korun.

PLUSY
* líbivý design
* solidní jízdní a užitné vlastnosti
* nízká spotřeba
* bohatá standardní výbava
* nižší ceny ojetin

MINUSY
* horší výrobní zpracování
* nižší úroveň pasivní bezpečnosti
* hlučnější motory a převodovky
* náročné opravy po těžších haváriích
* předčasně korodující výfuky


Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

OBRAZEM: Designérský kousek na kolech. Karavan, který lze jen závidět

Vizualizace designového karavanu Romotow od novozélandského studia W2.

Zapomeňte na klasické hranaté karavany bez nápadu. Romotow je přívěs v unikátním designu. Stačí zmáčknout jediné...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz