Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Accent: v hezkém kabátě horší kvalita

aktualizováno 
11. 8. 1999 - Hyundai Accent je na trhu pátým rokem a za tu dobu se do motoristického povědomí zapsal jako vůz hezkého designu, poměrně bohatého standardního vybavení a solidních jízdních i užitných vlastností za přijatelnou cenu. Je typický také veselými barvami, z nichž kupříkladu nevšední fialová, růžová či zelená umí přilákat i mladší řidiče.

Na druhé straně Accent poněkud zaostává hlavně v kvalitě a životnosti za konkurencí, která je v automobilové nižší střední třídě vpravdě mimořádná a v tuzemském obchodu s ojetinami zahrnuje od mnohem populárnějších Evropanů Volkswagenu Golf, Opelu Astra nebo třeba Fordu Escort až po příslovečně spolehlivou japonskou Toyotu Corollu, Mazdu 323 a další. V takové společnosti bývá jihokorejský automobil levnější než hlavní soupeři - v nejstarším ročníku výroby 1994 a v základním provedení je už za částky kolem 130 tisíc korun a o dvacet až třicet tisíc korun víc se obvykle platí za pětidveřové modely z roku 1995. Byť Hyundai Accent má lepší kvalitu výrobního zpracování než jeho starší a vyspělejší sourozenci modelů Lantra a dokonce i Sonata z přelomu osmdesátých a devadesátých let, pořád ještě trvají ve zmíněné oblasti dluhy. Vůz vydává z karoserie pazvuky, majitelům působí starosti i záludné netěsnosti a předčasné koroze výfuku. K slabším místům patří ložiska v kolech, převodovce i v motoru. Motory a převodovky bývají hlučnější. Problémy lze podle zkušeností odborníků očekávat již u automobilů se zhruba 120 tisíci kilometry, pokud za sebou mají pernější službu. Accent má - podobně jako jiné výrobky značky - nižší úroveň pasivní bezpečnosti. Při haváriích se deformace přenášejí do větších částí karoserie, klempířské práce tedy bývají poměrně složité a ne vždy bezvýhradně úspěšné. Proto pozor na auta, která se na zdejší trh ojetin dostala po větších nehodách z ciziny. K výhodám patří vedle zmíněných nižších pořizovacích cen starších vozů také solidní jízdní vlastnosti a příznivá spotřeba, která se v kombinovaném provozu u motorů o obsahu 1,3 a 1,5 litru s výkony s výkony od 62 do 74 kilowattů pohybuje mezi sedmi a osmi litry. V evropských tabulkách zákaznické spokojenosti zaujímá Hyundai Accent místo na konci první poloviny žebříčku. V e statistikách poruchovosti však bývá pod průměrem. Z nabídky motorů odborníci doporučují patnáctistovku s výkonem 65 kilowattů. Sportovněji ladění řidiči asi upřednostní 1,5litrový šestnáctiventil o výkonu 74 kilowattů, jehož maximální rychlost se blíží ke 190 kilometrům v hodině a z klidu na stovku akceleruje za 10,5 sekundy. Mýlil by se potenciální kupec, který by u automobilu z kategorie levnějších očekával také laciné náhradní díly. T y oficiální dealeři nabízejí v následujících orientačních cenách - přední nárazník s výztuhou: 10 000 korun, přední blatník: 6000 korun, přední světlomet: 4800 korun, chladič: 8000 korun, čelní sklo: 8000 korun a brzdové destičky: 1300 korun.

PLUSY
* líbivý design
* solidní jízdní a užitné vlastnosti
* nízká spotřeba
* bohatá standardní výbava
* nižší ceny ojetin

MINUSY
* horší výrobní zpracování
* nižší úroveň pasivní bezpečnosti
* hlučnější motory a převodovky
* náročné opravy po těžších haváriích
* předčasně korodující výfuky


Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.