Hyundai Accent: v hezkém kabátě horší kvalita

11. 8. 1999 - Hyundai Accent je na trhu pátým rokem a za tu dobu se do motoristického povědomí zapsal jako vůz hezkého designu, poměrně bohatého standardního vybavení a solidních jízdních i užitných vlastností za přijatelnou cenu. Je typický také veselými barvami, z nichž kupříkladu nevšední fialová, růžová či zelená umí přilákat i mladší řidiče.

Na druhé straně Accent poněkud zaostává hlavně v kvalitě a životnosti za konkurencí, která je v automobilové nižší střední třídě vpravdě mimořádná a v tuzemském obchodu s ojetinami zahrnuje od mnohem populárnějších Evropanů Volkswagenu Golf, Opelu Astra nebo třeba Fordu Escort až po příslovečně spolehlivou japonskou Toyotu Corollu, Mazdu 323 a další. V takové společnosti bývá jihokorejský automobil levnější než hlavní soupeři - v nejstarším ročníku výroby 1994 a v základním provedení je už za částky kolem 130 tisíc korun a o dvacet až třicet tisíc korun víc se obvykle platí za pětidveřové modely z roku 1995. Byť Hyundai Accent má lepší kvalitu výrobního zpracování než jeho starší a vyspělejší sourozenci modelů Lantra a dokonce i Sonata z přelomu osmdesátých a devadesátých let, pořád ještě trvají ve zmíněné oblasti dluhy. Vůz vydává z karoserie pazvuky, majitelům působí starosti i záludné netěsnosti a předčasné koroze výfuku. K slabším místům patří ložiska v kolech, převodovce i v motoru. Motory a převodovky bývají hlučnější. Problémy lze podle zkušeností odborníků očekávat již u automobilů se zhruba 120 tisíci kilometry, pokud za sebou mají pernější službu. Accent má - podobně jako jiné výrobky značky - nižší úroveň pasivní bezpečnosti. Při haváriích se deformace přenášejí do větších částí karoserie, klempířské práce tedy bývají poměrně složité a ne vždy bezvýhradně úspěšné. Proto pozor na auta, která se na zdejší trh ojetin dostala po větších nehodách z ciziny. K výhodám patří vedle zmíněných nižších pořizovacích cen starších vozů také solidní jízdní vlastnosti a příznivá spotřeba, která se v kombinovaném provozu u motorů o obsahu 1,3 a 1,5 litru s výkony s výkony od 62 do 74 kilowattů pohybuje mezi sedmi a osmi litry. V evropských tabulkách zákaznické spokojenosti zaujímá Hyundai Accent místo na konci první poloviny žebříčku. V e statistikách poruchovosti však bývá pod průměrem. Z nabídky motorů odborníci doporučují patnáctistovku s výkonem 65 kilowattů. Sportovněji ladění řidiči asi upřednostní 1,5litrový šestnáctiventil o výkonu 74 kilowattů, jehož maximální rychlost se blíží ke 190 kilometrům v hodině a z klidu na stovku akceleruje za 10,5 sekundy. Mýlil by se potenciální kupec, který by u automobilu z kategorie levnějších očekával také laciné náhradní díly. T y oficiální dealeři nabízejí v následujících orientačních cenách - přední nárazník s výztuhou: 10 000 korun, přední blatník: 6000 korun, přední světlomet: 4800 korun, chladič: 8000 korun, čelní sklo: 8000 korun a brzdové destičky: 1300 korun.

PLUSY
* líbivý design
* solidní jízdní a užitné vlastnosti
* nízká spotřeba
* bohatá standardní výbava
* nižší ceny ojetin

MINUSY
* horší výrobní zpracování
* nižší úroveň pasivní bezpečnosti
* hlučnější motory a převodovky
* náročné opravy po těžších haváriích
* předčasně korodující výfuky