Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai chce předehnat Ford a Renault

  10:31aktualizováno  10:31
Jihokorejská automobilka Hyundai do konce desetiletí plánuje velké zrychlení prodeje až na 1,3 milionu svých aut značek Hyundai a Kia. Napsal to časopis Automotive News Europe. „Naším cílem je do konce roku 2010 prodat 800 tisíc aut ročně,“ řekl časopisu Ho-Sung Song, šéf prodeje firmy Hyundai Motor Europe.
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe | foto: Profimedia.cz

 Viceprezident značky Kia Europe Jean-Charles Lievens zase uvedl, že plánuje do roku 2008 prodej až půl milionu aut.

Pokud obě značky dosáhnou za pět let prodeje celkově 1,3 milionu aut za rok, předstihnou tradiční výrobce jako Ford a Renault.

Kia příští rok otevře továrnu na Slovensku na 300 tisíc aut za rok. Hyundai vybírá místo v Česku, kde by do roku 2008 nebo 2009 rozjela výrobu dalších 300 tisíc vozů.

Podobné plánymá podle Automotive New Europe také japonská Toyota. Ta chce v Evropě do roku 2010 prodat až 1,5 milionu vozů ročně.

Pokud plány Hyundai i Toyoty vyjdou, pak si tyto dvě asijské automobilky připíšou veškerý odhadovaný růst prodejů na starém kontinentě a ještě část podílu na trhu svým konkurentům přeberou.

„Evropským trhem v uplynulých letech otřásl rychlý nástup Korejců,“ řekl časopisu John Lawson, analytik Citigroup v Londýně. „Trh s levnými auty projevuje víc života, než si Evropané mohli přát.“

Značky Hyundai a Kia v Evropě rychle rostly. Zatímco v roce 2002 jejich kombinovaný prodej činil 348 tisíc aut, o dva roky později to bylo už 595 tisíc vozů. A to je korejská značka zatím jen dovozcem. S továrnami na Slovensku a v Česku přidá plyn a začne na kontinentě auta i vyrábět.

Obě značky otevřou v Německu svá evropská ústředí - Hyundai v roce 2006 a Kia v roce 2007. Navíc u západních sousedů chtějí otevřít i designérské dílny a ve stávajícím provozu do roku 2007 najmou téměř tři stovky nových zaměstnanců ke stávající stovce.

„Pak budeme moci vyvíjet celá auta včetně motorů tady v Evropě,“ řekl Song z evropského zastoupení značky Hyundai. Naznačil také, že hlavní útok na trhu EU jihokorejská automobilka plánuje na rok 2007.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.