Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai chystá tři česká auta

  9:13aktualizováno  9:13
Korejská automobilka Hyundai oznámila, která auta bude vyrábět ve svém závodu ve slezských Nošovicích. V roce 2008 se tam začnou vyrábět následníci modelů elantra a tucson, o tři roky později velkoprostorový vůz nižší střední třídy, jako je například Ford Focus C-Max nebo Škoda Roomster. Bude navržený speciálně pro evropské trhy vývojovým centrem Hyundai v Německu.

Hyundai Arnejs | foto: Hyndai

Na konferenci Investment&Business Forum to řekl zástupce společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech Do-tomas Kim.

"Jeho slova potvrdil i mluvčí společnosti Hyundai pro Evropu Jörg Wiedemann. "Je to velmi pravděpodobné,“ uvedl mluvčí.

Hyundai představí auto pro Nošovice, zatím označované jako FD, už za dva týdny na autosalonu v Paříži. Podle Wiedemanna půjde o křížence elantry a accentu.

Wiedemann nevyloučil ani výrobu terénních modelů tucson. Vůz je na trhu zatím dva roky, v Nošovicích se tak bude vyrábět zřejmě ještě nynější verze.

Třetím zvažovaným modelem pro Nošovice má být koncept genus, který automobilka ukázala letos na jaře v Ženevě.

 Už na následující autosalon v Ženevě 2007 se hyundai mířící do nabitého segmentu, kterému vládnou VW Golf, Ford Focus a v Česku octavie, představí v sériovém provedení.

Hyundai z českých součástek
Překvapivě vysoký zřejmě bude podíl součástek vyrobených na českém území. Zatímco ve škodovkách se podíl podle typu vozu pohybuje mezi 25 a 75 procenty a v japonskofrancouzské automobilce TPCA je to přibližně 50 procent, nošovická společnost Hyundai by měla podle odhadů agentury CzechInvest používat při výrobě nejméně 65 procent české produkce.

"Usuzujeme tak zejména ze zájmu dodavatelů, kteří zvažují nebo se již rozhodli investovat v Česku, a zejména na severní Moravě. Projekt automobilky přilákal přibližně 15 firem, které vytvoří zhruba šest tisíc nových pracovních míst,“ řekl šéf CzechInvestu Tomáš Hruda.

Po zahájení výroby nového modelu v roce 2011 by se měla investice zvýšit z miliardy na 1,2 miliardy eur a počet zaměstnanců by měl dosáhnout přibližně 3500 lidí.

Z Nošovic do světa
Hyundai bude pod Beskydami zároveň vyrábět i převodovky, které chce z Nošovic vyvážet do dceřiné automobilky KIA ve slovenské Žilině a pravděpodobně i do svých dalších společností v Turecku a Indii.

Hyundai dosud závod v Evropě nemá, jen vývojové centrum. Nošovice mají být proto základnou pro evropskou expanzi.

Firmu nyní nejvíce zaměstnává stavební povolení. "Jsme připraveni začít stavět i tento měsíc, bohužel se do procesu vložily i jiné strany, a proto se to zdrželo. Máme velice silnou podporu vlády, kraje a veřejnosti,“ dodal Kim. Podle něj by měla stavba závodu začít v listopadu.

Automobilka je největší letos oznámenou investicí v Česku a výrazně vylepšila situaci Moravskoslezského kraje. O region má nyní zájem rekordní počet investorů, roste stavební výroba i ceny pozemků.

Hyundai pro Paříž
Na blížící se francouzskou přehlídku přichystalo vývojové a designérské centrum Hyundaie v německém Rüsselheimu variaci na koncept genus představený letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Pařížský hyundai se jménem Arnejs nezapře rodinné geny, které sdílí se slovenskou Kií Cee´d, která z Paříže vyrazí rovnou za zákazníky.

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra


Hyundai Tucson
Hyundai Tuscon


Hyundai Genus
Hyundai Genus


Od léta 2007 bude arnejs k mání nejprve v pětidveřových provedeních hatchback a kombi, později dorazí velkoprostorová verze (MPV) a kupé-kabrio. Podle nepotvrzených informací se chystá také sportovní verze (GTI).


DALŠÍ FOTOGRAFIE ...ZDE

Autoři: , ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.