Hyundai chystá tři česká auta

  9:13aktualizováno  9:13
Korejská automobilka Hyundai oznámila, která auta bude vyrábět ve svém závodu ve slezských Nošovicích. V roce 2008 se tam začnou vyrábět následníci modelů elantra a tucson, o tři roky později velkoprostorový vůz nižší střední třídy, jako je například Ford Focus C-Max nebo Škoda Roomster. Bude navržený speciálně pro evropské trhy vývojovým centrem Hyundai v Německu.

Hyundai Arnejs | foto: Hyndai

Na konferenci Investment&Business Forum to řekl zástupce společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech Do-tomas Kim.

"Jeho slova potvrdil i mluvčí společnosti Hyundai pro Evropu Jörg Wiedemann. "Je to velmi pravděpodobné,“ uvedl mluvčí.

Hyundai představí auto pro Nošovice, zatím označované jako FD, už za dva týdny na autosalonu v Paříži. Podle Wiedemanna půjde o křížence elantry a accentu.

Wiedemann nevyloučil ani výrobu terénních modelů tucson. Vůz je na trhu zatím dva roky, v Nošovicích se tak bude vyrábět zřejmě ještě nynější verze.

Třetím zvažovaným modelem pro Nošovice má být koncept genus, který automobilka ukázala letos na jaře v Ženevě.

 Už na následující autosalon v Ženevě 2007 se hyundai mířící do nabitého segmentu, kterému vládnou VW Golf, Ford Focus a v Česku octavie, představí v sériovém provedení.

Hyundai z českých součástek
Překvapivě vysoký zřejmě bude podíl součástek vyrobených na českém území. Zatímco ve škodovkách se podíl podle typu vozu pohybuje mezi 25 a 75 procenty a v japonskofrancouzské automobilce TPCA je to přibližně 50 procent, nošovická společnost Hyundai by měla podle odhadů agentury CzechInvest používat při výrobě nejméně 65 procent české produkce.

"Usuzujeme tak zejména ze zájmu dodavatelů, kteří zvažují nebo se již rozhodli investovat v Česku, a zejména na severní Moravě. Projekt automobilky přilákal přibližně 15 firem, které vytvoří zhruba šest tisíc nových pracovních míst,“ řekl šéf CzechInvestu Tomáš Hruda.

Po zahájení výroby nového modelu v roce 2011 by se měla investice zvýšit z miliardy na 1,2 miliardy eur a počet zaměstnanců by měl dosáhnout přibližně 3500 lidí.

Z Nošovic do světa
Hyundai bude pod Beskydami zároveň vyrábět i převodovky, které chce z Nošovic vyvážet do dceřiné automobilky KIA ve slovenské Žilině a pravděpodobně i do svých dalších společností v Turecku a Indii.

Hyundai dosud závod v Evropě nemá, jen vývojové centrum. Nošovice mají být proto základnou pro evropskou expanzi.

Firmu nyní nejvíce zaměstnává stavební povolení. "Jsme připraveni začít stavět i tento měsíc, bohužel se do procesu vložily i jiné strany, a proto se to zdrželo. Máme velice silnou podporu vlády, kraje a veřejnosti,“ dodal Kim. Podle něj by měla stavba závodu začít v listopadu.

Automobilka je největší letos oznámenou investicí v Česku a výrazně vylepšila situaci Moravskoslezského kraje. O region má nyní zájem rekordní počet investorů, roste stavební výroba i ceny pozemků.

Hyundai pro Paříž
Na blížící se francouzskou přehlídku přichystalo vývojové a designérské centrum Hyundaie v německém Rüsselheimu variaci na koncept genus představený letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Pařížský hyundai se jménem Arnejs nezapře rodinné geny, které sdílí se slovenskou Kií Cee´d, která z Paříže vyrazí rovnou za zákazníky.

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra


Hyundai Tucson
Hyundai Tuscon


Hyundai Genus
Hyundai Genus


Od léta 2007 bude arnejs k mání nejprve v pětidveřových provedeních hatchback a kombi, později dorazí velkoprostorová verze (MPV) a kupé-kabrio. Podle nepotvrzených informací se chystá také sportovní verze (GTI).


DALŠÍ FOTOGRAFIE ...ZDE

Autoři: , ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Najdete na iDNES.cz